Med hjerte i halsen

Image by jull from Pixabay

Heisann!

Ute er det ganske så vått etter regnet som kom i natt/morgentimene. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +14,1C.

Feberen jeg har jobbet med å bli kvitt de siste dagene, er endelig historie og jeg er tilbake til normalen igjen. Nå bare knirker og knaker det i leddene og musklene mine, men det er faktisk sånn normalen er 😉

I går kom mailen fra banken om at jeg kunne logge meg inn å signere de nye låne dokumentene mine. (mitt gamle flexilån utgår 01.10.23). Jeg fikk hjertebank med en gang, og orket ikke å ta tak i det da. Syntes alt sånt er så skummelt, så jeg utsatte det til i dag. Nå har jeg akkurat vært inne å signert x-antall dokumenter, og jeg satt med hjerte i halsen hele tiden. Blir alltid så stressa når jeg må gjøre sånne ting, og jeg kjenner at pulsen fortsatt er litt høy men det kommer seg.

Våknet litt tidlig i dag og ble liggende å kikke litt rundt inne på Facebook, og minnene mine. Som regel er det artig ting som dukker opp der, men i dag var det ikke bare det. For 10 år siden i dag fikk jeg nemlig beskjed om at min svenske brevvenninne Birgitta, som jeg kjente fra jeg var 13 år og hun 15 år, hadde valgt å ikke leve lenger. Hun døde egentlig 27 september 2013, men datteren informerte om det et par dager senere. Jeg tenker alltid på henne til jul når jeg henger opp engelen jeg fikk av henne, bursdagen hennes og på dagen hun døde. I år gikk selve dødsdagen hennes meg helt forbi, så jeg skal tenne lys for henne i dag i stedet 🕯️.

Jeg hadde egentlig ikke lagt noen planer for denne freddan, ettersom jeg ikke visste hvordan formen ville være. Nå fikk jeg plutselig en telefon som forandret på, som jeg kan fortelle mer om senere.

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

21 kommentarer
      1. Dette med lånet har hengt over meg hele september, så nå er det godt at alt er i orden. Det er veldig sårt og vondt, når noen man kjenner ikke vil leve lenger. Man ønsker så sårt at man kunne gjort noe, men det er ikke så enkelt dessverre 🥺

    1. Prokastinering heter det å utsette det man føler kan være skummelt eller gruer seg til. . Men så viser det seg i de aller fleste tilfeller at det slett ikke var noe å grue seg til i det hele tatt.. Heller tvert i mot 😉

    2. Godt å være ferdig med all signeringen. Lettvint å gjøre det på nett, men mye jobb å lese igjennom alt osv. Vondt at hun ikke orket mer. ❤️ Bra du har blitt frisk igjen. Mye sol og vind her idag, og er meldt mye bra imorgen. 🤗☀️

      1. Jeg var lettet når alle dokumentene var lest og signert 😊 Jeg syntes det er så vondt at hun ikke orket mer. Hun hadde 5 barn, og hadde nettopp blitt bestemor også 🥺 Det har blåst har også, men sola kom heldigvis fram til slutt. Klem 🤗

      1. Godt å være frisk igjen 🥰 Jeg har ikke så veldig mye i mot å jobbe med papirer, så lenge det ikke har med tall å gjøre. Jeg syntes det er godt å tenne lys, og minnes de som ikke er her lenger.

    3. Godt å få gjort unna ting man gruer seg for å gjøre.🤗
      Slike merkedager er alltid spesielle og det gir noen ekstra tanker.💕
      Håper fredagen likevel ble kjempefin.🥰

    4. Huff ja nettbank og innlogginger og signeringer og slikt… tunga rett i munnen…. Godt med slikt som er gjort!
      Og bra du er i form igjen!
      Lag deg en fin lørdag 🙂

      1. Jeg vet ikke hva det kommer av, men med en gang jeg skal ordne opp i noe som har med økonomi å gjøre. Ja da blir jeg stressa, men nå er alt i boks og skuldrene er der de skal være å det samme er pulsen. Formen er også der den skal være 🥰 Ha en strålende lørdag 🤗

    5. Bra at du fikk ordna det med banken. var på biblioteket i går men der hadde de nettproblemer så nå håper jeg dette går bra. Det er lørdag og jeg skal en tur til CC i dag og i morgen skal jeg en tur til mor. Ha en fin dag.

      1. Ja det var en stor lettelse når lånet var signert, og det var som en stor stein var løftet fra skuldrene mine. Så kjedelig med nettverksproblemer, men det blir nok dessverre sånn i disse datatider. Det blir nok en liten tur ut her også i dag, var jo no jeg glemte da jeg var innom Kiwi i går ettermiddag. Ha en fin lørdag.

      1. Må innrømme at jeg ble ganske bekymret for henne når hun ringte og trengte hjelp til å komme til legen. Heldigvis så var det ikke så ille denne gangen. Jeg fikk ikke fornyet mitt fleksilån denne gangen, men fikk i stedet et nedbetalingslån med 5 års avdragsfrihet. Godt at det er i boks 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg