Litt status på rosene

Hei og god kveld!

Dette har vært en utrolig sløv dag, hvor jeg har øvd kraftig på å gjøre ingenting. Lyktes ikke helt, men så veldig anstrengende var det nå ikke det jeg gjorde da. Det nærmest støvet i blomsterpottene mine, så jeg måtte ta en runde med vannkannen.

Formen har vært litt dalende utover dagen, noe som sikkert har sin årsak i gårsdagens aktiviteter. Det var vel egentlig litt forventet, for det blir ofte sånn når det skjer mye den ene dagen. I morgen er jeg oppe og hopper igjen 🥰

Se, den hvite rosa har blitt rød oransje
Knoppene er i ferd med å springe ut

Helt utrolig min hvite rose har skiftet farge til rød oransje. Jeg så ikke helt at den skulle komme, men så morsomt at den gjør det. Jeg tror aldri at jeg har opplevd at en rose har skiftet farge før, har du? Om det ikke blir et temperaturfall til under null de nærmeste dagene, kan de se ut som at alle 6 knoppene skal rekke å springe ut.

Ute i pallekarmen har min gamle rose begynt å våkne til liv igjen. Den kom tidlig med knopper som sprang ut i juni måned. Når de visnet bort, har den i grunnen stått å sett litt lei seg ut. Da jeg stakk hode ut av vinduet i dag, oppdaget jeg en klase med nye knopper og noen av dem er på god vei til å åpne seg. Denne rosen er jeg jo så glad i, for den er utrolig vakker med sine to farger i gult og rosa. Det er ikke noe uvanlig at denne rosen har to blomstringer, og den siste har en tendens til å komme sent på høsten.

Bare for å nevne det, så står det veldig bra til med tomatplanten min. Den vokser og koser seg ute på balkongen enn så lenge.

Har du hatt en fin søndag?

 

6 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Så merkelig at rosen har skiftet farge, men gøy. Jeg skal snart flytte tomatplanten inn, og så får vi se om den fortsetter og trives. Kanskje den klarer seg til neste sommer 😉 Ha en fin mandag, klem 🤗

      1. Ja veldig gøy at den er i sin andre blomstring, skulle bare ønske den hadde startet litt tidligere. Har aldri opplevd at rosene skifter farge, så det er litt artig. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg