Kontraster

I går hadde vi DET nydelige vinterværet her i Oslo. Sola skinte fra en skyfri himmel, snøen var kritthvit og det var bare så vakkert å se på… Sånne dager nyter jeg og kan leve lenge på. Ikke var det så kaldt heller, så det gikk ann å oppholde seg utendørs uten alt for mye klær på seg.


Det er ikke ofte at vi ser snøen så hvit og fin her i Oslo. Den blir fort skitten av lufta eller av søla fra veiene våre.


Det varte ikke så lenge dette fine været, for i dag er det tåke og grått ute. Det er nesten + 5C varmegrader ute og det drypper og renner fra taket. Ute i gården var det mye snø i går, men i dag er det masse vann. Så skal man våge seg ut i dag, tror jeg gummistøvler er det beste å ha på seg. Snakk om kontraster i naturen fra den ene dagen til den andre.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt meg ut i dag, men så glemte jeg noe når jeg var å handlet i går. Noe jeg bare må ha, så da er det ingen annen utvei…

Ha en super lørdag hvor du enn er, og hva slags vær du har 😊

#kontraster #vær #sol #tåke #vinter #vått #blogg

11 kommentarer
    1. Det skifter fort så ddet var skummelt føre i dag tidlig. Is og holke er langt fra det beste føre for folk med skrøpelige bein. Men må vel strø litt utenfor blokka seinere i dag. Så hvor sandkassa var så det kan være lurt, men fryser vel til igjen til natta så dermed er man like langt. Skal til Lier i morgen og de som kan i familien feirer da morsdag og far som blir 91 år tirsdag.
      Ha en fin kveld.

      1. Jeg var litt heldig da jeg dro ut i går, for det hadde smeltet unna såpass mye at vi hadde kommet ned på grusen igjen. Allikevel måtte man gå forsiktig. Det holder seg på varmegrader fortsatt så, så da blir vi kvitt litt mer snø og is. Vi slipper vel ikke unna vinteren enda, så jeg regner med at det vil dukke opp mer snø utover. Ha en fin søndag sammen med familien 😊

    2. Ja i gÃ¥r var det helt nydelig med snø og blÃ¥ himmel :).. flotte bilder her hos deg ogsÃ¥.. Og i dag helgrÃ¥tt…men det gÃ¥r heldigvis mot vÃ¥r… Lørdagsklem <3

      1. Det er ikke så vakkert med det skitne snøen, men så lenge det forsvinner litt av den så er jeg happy 😊 Akkurat nå har det begynt å regne her i Oslo, og varmegradene holder seg på + 3C. Ha en fin søndag.

      1. Tusen takk 😊 Ja det var en flott vinterdag på fredagen, ikke som i går og i dag som tåka er her. Akkurat nå har det begynt å regne, så det drar heldigvis med seg mer av den skitne snøen. Jeg trodde det skulle være glatt ute i gården i går, men det hadde smeltet såpass mye av vi hadde kommet ned på grusen. Derfor var det ganske greit å gå ut.

    3. Så utrolig nydelig det var på det første bildet! Ja snøen blir fort svart ved trafikkerte steder! Idag har det vært deilig vær her! Håper du har en fin kveld! <3

      1. På det øverste bilde var det som en flott vinterdag burde være, men de siste to dagene har det vært flere varmegrader her i Oslo å det smelter. Det er tåke, grått og nå også regnvær. Det eneste positive er at regnet og mildværet drar med seg noe av den skitne snøen som kommer fram. Jeg klager jo ikke, for jeg lengter jo etter våren med bare veier og fuglekvitter, hihi 😊 Ha en strålende søndag.

      2. På det øverste bilde var det som en flott vinterdag burde være, men de siste to dagene har det vært flere varmegrader her i Oslo å det smelter. Det er tåke, grått og nå også regnvær. Det eneste positive er at regnet og mildværet drar med seg noe av den skitne snøen som kommer fram. Jeg klager jo ikke, for jeg lengter jo etter våren med bare veier og fuglekvitter, hihi 😊 Ha en strålende søndag.

      1. Jeg er jo ikke så overbegeistret for vinteren, så mildværet og regnet vi har fått i dag er velkomment. Det rensker opp og snøen minker betraktelig ute. I dag er det flere varmegrader og da kan balkongdøren stå oppe på gløtt sånn at pusene kan løpe ut og inn. Det setter de pris på, men også jeg. De elsker å være ute på balkongen, men liker seg jo ikke når det er for kaldt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg