Kaos i klesskapene

Image by Sarah Lötscher from Pixabay

Hei og god kveld!

Formen er ikke blitt noe særlig bedre utover dagen, men jeg har ikke klart å sitte helt stille. Nei, jeg begynte å kjede meg, og kom til å tenke på at klesskapene mine var fulle av klær jeg ikke har brukt på både 1, 2, 3 og kanskje til og med 4 år.

Så jeg begynte å dra ut av det ene skapet etter det andre, og det ble etter hvert en stor haug som skal gå til Fretex til uken. Det er fortsatt mye klær i skapene mine, men det som nå er igjen bruker jeg jevnlig. Jeg flyttet litt rundt sånn at kjoler og pent tøy kom i et skap, og hverdagsklærne kom i et annet.

Rett før eller kanskje det var under pandemien, kjøpte jeg en grønn tjukk lang vinterjakke hos Stormberg som jeg aldri har brukt. Nå vurderer jeg om jeg skal selge den, for jeg tror ikke at jeg kommer til å bruke den noen gang. Skal tenke litt mer på det, men regner med at det blir sånn 😉

Vinja syntes det var veldig morsomt at mamsen drev å ryddet, og når jeg tømte en hylle for klær var hun rask til å hoppe opp å undersøke den. Det var også spennende med alle klærne og kleshengerne som lå i sengen, og hun ble som en liten kattunge igjen og skulle leke med alt, hihi 😺

Nå er jeg dønn sliten, og orker ikke så mye mer i kveld. Tror ikke jeg gidder å lage meg middag en gang, og bestiller heller en pizza fra Peppes 🍕                                                                        

 

18 kommentarer
    1. Kjekt å rydde litt, og få ting unna…
      Den jakka husker jeg du viste bilder av laget innlegg på. Trist at den ikke har vært brukt! For den var jo så fin.
      Klem…

      1. Innimellom er det sunt å rydde og kvitte seg med litt av det man har. Egentlig burde jeg aldri ha kjøpt den grønne jakken, men hvis noen er interessert i kjøpe den å få glede av den er jo det fint 🥰 Klem 🤗

    2. Nå virker nette som det skal her hjemme. Aner ikke hvordan jeg klarte det men nå vrker det hvertfall. Nå skal jeg ut og gå en tur og håper det virker like bra siden i kveld. Men bør kanskje be om opprydding av pc-en for det, nette kan jo falle ut igjen. I går fant jeg ei bok som jeg nesten har lest ut på 2 dager. Bøker er en grei sak når nette streiker. Boka jeg leser heter “Skammens barn” av Veslemøy Kjendsli. Handler om ei dame med tysk far og norsk mor. Tar oss med til mange steder i Tyskland og helt på slutten treffer hun de som tok seg av henne etter krigen. Var ca 4000 slike barn leste jeg. Mye slikt, masse minner, føelser og brikker som skapes rundt det. Boka kom ut i 1986. Husker ikke om jeg har lest den før. Har igjen 8-10 sider av boka. Men nå skal jeg ut en tur og håper nette er seg selv igjen når jeg kommer hjem. Kjipt at det ikke ble noen tur på deg – surt men ikke greit når helsa streiker. God bedring. Ha en fin kveld.

      1. Noen ganger kan bare nettet dette ut, og ofte er det bare å koble ut strømmen eller kjøre en diagnostik på nettet via PC så ordner det seg. Fint at du er oppe å går igjen. Jeg har hørt om den boken, men ikke lest den selv. Har jo for vane å lese mest krim selv. Sånne bøker er viktige å lese, og spesielt for de som er yngre. Ha en fin mandag.

    3. Godtbå rydde i klærne, og jeg må også bli flinkere til å gi bort ting jeg synes er fint, men som aldri blir brukt noe ofte. 😉
      Veldig slitsomt å rydde klesskap 😀
      God søndagskveld. Klem❤️

      1. Denne gangen ryddet jeg uten følelser for det jeg tok ut. Kriteriet var bare, har jeg brukt det i det siste og var det 1 år og mer så gikk de i gi bort haugen. Det å rydde i klesskapet er nok ikke noe jeg gjør med glede, men innimellom er det nødvendig 😉 Ha en fin mandag, klem 🤗

      1. Jeg tror vi har godt av å kvitte oss med ting vi ikke har brukt på en stund. Litt vemodig kan det være, men samtidig befriende også. Jeg håper inspirasjonen kommer 🤗

    4. Godt å få ryddet og bli kvitt noe, – burde absolutt ha gjort det jeg også! Klær som ikke er brukt eller lite brukt, er smart å selge, så får man igjen noe av pengene. 👍

      1. Ja det er og gjør veldig godt å rydde og gi bort ting man ikke trenger lenger. Jeg prøver å gjøre det et par ganger i året, men det glir ofte ut å blir lenger mellom hver gang. Vinterjakken jeg aldri har brukt er nok smart å selge, men enn så lenge vakler jeg. Klem 🤗

      1. Jeg har aldri brukt Facebook til å selge eller gi bort klær, men takk for påminnelsen. Ellers så gir jeg alltid klærne mine til Fretex, og bytter jeg ut møbler så går de gamle til Maritastifelsen 😊

    5. Det er så deilig når man får ryddet litt.🤗
      Det blir fort for mye klær i skapene som man ikke bruker.😅
      God bedring!🤗

      1. Jeg har en vekt som går opp og ned, og klær som matcher… Nå har jeg kvittet meg med de som ikke passer, som også er en del av det som ikke har blitt brukt på lenge. Ingen ide å fylle skapet med ting man ikke bruker. Tusen takk, litt feber og ute av form enda men det kommer seg 🥰

      1. Det er litt sånn jeg tenker også, at andre kan sette pris på det jeg ikke bruker. Alt jeg har gitt bort er i fin og i brukbar stand, så jeg er sikker på at de finner nye hjem ganske snart. Skal prøve å ikke fylle opp kleshengerne igjen med en gang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg