Julelunch i Fetsund

Heisann og god kveld!

I dag har det vært en fin vinterdag, hvor sola var framme ganske lenge. Da jeg sto opp ved 9 tiden var det -9C ute, men det ble et par grader varmere etter hvert.

På formiddagen i dag rev jeg av plasteret, og satte meg ned og gikk igjennom alle regningene mine å konstaterte at jeg faktisk hadde nok på kontoen til å dekke dem. Jeg må innrømme at jeg har gruet meg til dette og har utsatt det. Nå vet jeg hva jeg har, og hvor mye jeg kan bruke til å handle inn til jul 😊

Bestisen og meg på roadtrip – arkivbilde

I dag var Bestisen og jeg invitert til fetteren min og kona i Fetsund, noe som har vært en tradisjon inntil Covid kom og satte en stopper for det. Vi hadde avtalt å være hos dem kl 13, men først dro vi innom på Metro senteret for å kjøpe med en blomst. Jeg hadde også avtalt med fetteren min at vi skulle droppe julegaver dette året, men når vi kom til dem hadde de kjøpt både julegave og bursdagsgave til meg. Det viste seg at gavene allerede var kjøpt da vi avtalte å treffes…

Vi fikk først servert terteskjell med fiskepudding, reker og grønnsaker. Så var det rundstykker, ost og kjeks og helt til slutt is til kaffen.

Som alltid har vi mye å prate om, så timene gikk veldig fort. Plutselig var det mørkt ute og vi hadde vært der i 4 timer, og det var på tide å dra hjemover igjen. Trodde kanskje det ville være litt trafikk innover, men det var ikke så ille og vi brukte ikke lang tid til Lørenskog hvor Bestisen bor og heller ikke det stykke hjem til meg. I går begynte Forden å fortelle meg at det begynte å bli lite spylervæske, og meningen var at jeg skulle fylle på før jeg dro ut i dag. Å hvem glemte det? Meg såklabert!! Heldigvis hadde jeg nok til å komme meg både opp og ned fra Fetsund, men i morgen må jeg fylle på.

Det var ikke bare julegave og bursdagsgave jeg fikk, men også en fin blomsteroppsats. Bestisen fikk også, men jeg aner ikke om den var maken. For de store posene oppsatsene sto i var stiftet igjen. Det er en stor hvit Julestjerne og en Ildtopp + en annen plante som jeg ikke vet hva er. Den er bare grønn nå, men kanskje det kommer noen blomster på den etter hvert 😉

Da jeg kom hjem gikk jeg i postkassen, for å sjekke om det lå noe der. I det jeg åpnet min egen postkasse raste hele skuffen med alle kassene mot meg med et brak. Jeg skvatt så fælt at jeg holdt på å ramle ned kjellertrappa, noe som hadde tatt seg nydelig ut. For en gang skyld var ikke postkassen tom…., den siste boka i Outlander serien hadde kommet.

Til slutt dagens sitat i adventskalenderen:

“Når kjærligheten lager magi er alt mulig”
av Bjørg Thorhallsdottir

Det blir nok ikke noe nabobesøk i kveld, så det må nok vente til i morgen tenker jeg. Håper at mandagen din har vært fin 🥰

 

12 kommentarer
    1. Koselig med et førjulsbesøk, og så mye godt å spise og div. med hjem! 🥰 Uff, ja nå er det kaldt! 🥶 Det kunne godt vært litt mildere, men ser ut til å bli bedre til uka. Godt det gikk bra med deg og postkassene! 😱

      1. Ja det er alltid koselig med førjulsbesøk hos familien, og nå kan vi fortsette tradisjonen også 🥰 Jeg er jo ikke noe vintermenneske og trives ikke når det blir over -5C, og håper at det kan bli litt varmere igjen snart. Ja huff, det kunne ha gått riktig ille dette, ettersom det ikke er så smalt mellom postkassen og kjellertrappa. Klems 🤗

    2. En koselig dag, med andre ord ☺️

      Det med spylevæske kjenner jeg meg veldig igjen i. Kommer vanligvis på det hver gang jeg har satt meg bak rattet og skal til å kjøre. Så tenker jeg at jeg må huske det neste dag. Men gjør jeg det? Nope…

      1. Ja vi hadde en veldig koselig dag, og spesielt siden det var 2,5 år siden vi sist så hverandre.
        Jeg er håpløs med å huske å fylle på spylerveske, og nå på denne tiden av året bruker vi jo en del av de. Selv om det er kaldt ute 😉

    3. Er fint med slike tradisjoner. Mye god mat og vi preiking tenker jeg. I går skaffa jeg meg nye vintersko og handla i en Sport Outlet butikk her i byen. Først var jeg innom en anna butikk med vintersko fra 2000 kroner og oppover. Fikk grei hjelp men med de prisene sa jeg fort ha det bra. Og gikk ei gate ned til en ny butikk og fant et par til 750,- kroner av merke Endurance. På tide med noe nytt for joggesko i denne kulden er dårlige saker. Ha en fin dag.

      1. Fetter og jeg har hatt tradisjonen å møtes siden lenge før mine foreldre døde, og syntes det er så koselig å sitte å prate noen timer og spise god mat.
        Jeg går fortsatt i joggesko, men burde nok ha hatt et par tjukkere vinterstøvler selv også. Veldig bra pris på de du kjøpte, og ikke noen vits å betale for mye. Ha en fortsatt fin tirsdag.

      1. Ja ikke sant 🥰 Flere av disse kalender sitatene har i grunnen vært veldig fine.
        Pleier å stå opp tidlig å feire Lucia med lussekatter og SVT’s utsending, men i dag ble jeg for trøtt så jeg tar det senere i dag.
        Ha en fin Lucia du også 🤗

      1. Ja nå var det veldig koselig og komme til fetter Ivar igjen, etter å ikke ha sett ham fysisk på 2,5 år. Veldig glad for oppsatsen, men lurer fælt på hva den grønne planten er for noe. Spurte nettopp hun som ordner med blomstene på jobben, men hun hadde heller aldri sett dem før. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg