Julekonsertene er i boks

Heisann!

Nå er det snart bare 2 måneder igjen til desember, og bare 1 måned til julekonsertene går av stabelen rundt om kring i vårt avlange land. Jeg har alltid syntes det er koselig å gå på julekonsert, og prøver i alle fall å få med en. I år skal jeg faktisk på 2 stk., og jeg gleder meg allerede 🎅🏼🤶🏼

Den første konserten er med Didrik Solli Tangen i Lørenskog Hus 30 november. Den heter O Helga Natt, som også er en av de vakreste julesangene jeg vet om. Får alltid klump i halsen og tårer i øyekroken når jeg hører den. Konserten har vært utsolgt lenge, så om man vil få med seg den må man satse på avbestilling. Jeg har kjøpt billett igjennom Lørenskog Revmatikerforening, og vi blir 50 stk derfra.

Didrik har en herlig stemme, og jeg håper og tror at han satser på de mer klassiske julesangene. Er ikke så veldig begeistret når de fine gamle blir jazzet eller poppet opp, men det er jo meg 😉

Den neste konserten jeg skal på er 13 desember (Luciadagen) i Lørenskog kirke. Den har fått navnet Når kirkeklokka slår, og de som står for konserten er disse flotte ungdommene på bilde over her. Fra venstre søsknene Maria Elise og David Thomas Remberg, Frikk Hana og Ingrid Kayser. Jeg var å hørte på dem i fjor også, og storkoste meg selv om noen av julesangen var litt jazzet opp. Lørenskog kirke er ikke så stor, så det blir en veldig intim konsert.

Det er ofte mye å ordne til jul sånn i slutten av november og i desember, og da er det koselig å gå på en julekonsert å glemme alt å bare nyte de vakre julesanger. For meg er det en stund hvor jeg senker skuldrene og stresser ned.

Skal du på noen julekonsert i år? I så fall med hvem?

 

11 kommentarer
    1. Det høres herlig ut å slappe av og komme i julestemning på den måten. Jeg har faktisk aldri vært på en julekonsert tror jeg, – kanskje jeg burde endre på det 🤔 Vi holder på med juletresalg i store deler av desember, så får jo litt julestemning på den måten, men ikke helt det samme.

      1. Det å komme på julekonsert er en måte å senke skuldrene på, og selvfølgelig komme i julestemning 🎅🏼🤶🏼 Jeg legger jo lista høyt når det gjelder å pynte og ordne til jul, og da er det godt med en time eller to hvor man ikke tenker på noe annet enn bare den fine musikken. Selger man juletre kan nok bli ganske så hektisk i desember vil jeg tro 😉

    2. Det er så herlig å gå på julekonserter før jul, og det gir julestemning ja 😊 I år skal mannen min og jeg på julekonsert med Aleksander Rybak, Rune Larsen m. flere i Vår Frues Kirke i Trondheim. Gleder meg kjempemasse til det 😊

      Ønsker deg en superfin tirsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Helt enig, det å gå på julekonsert og høre de vakre julesangene våre er en sånn fin måte å komme i stemning på. Ikke minst senke skuldrene og glemme alt man skulle ha gjort. Det høres ut som om dere også skal på en fin julekonsert 🥰 Ha en fin onsdag 🤗

    3. Høres ut som du får med deg to fine julekonserter i år. Jeg har ikke tenkt så langt enda… Klarer liksom ikke å tenke på jul før snøen har kommet… 🙂

      1. Ja jeg er sikker på at dette blir to fine konserter med litt forskjellig vinkling på musikken 🥰 Her på Østlandet må man være tidlig ute om man vil gå på julekonsert, for billettene blir fort utsolgt. Jeg er jo et stort julemennenske, og begynner å styre å pynte i slutten av november om snøen har kommet eller ei, hihi. Ha en fin onsdag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg