Jeg måtte bare bruke “den”

“The finger”

Heisann og god kveld!

Som jeg fortalte tidligere i dag, så skulle jeg ned til Oslo Politikammer på Grønland for å ordne med ID kort. I forveien hadde jeg avtalt med Bestisen at hun skulle bli med for å holde meg med selskap, og jeg skulle plukke henne opp på Helsfyr kl 12:30. Timen min var ikke før 13:30, men jeg liker å ha god tid. Bestisen kom med bussen, og den var tidligere inne enn forventet så hun sto allerede å ventet på meg når jeg kom. 

Jeg parkerte i Grønland Parkeringshus, og angret nesten med en gang jeg kom inn. For det er super trangt å komme inn på p-plassene. Etter å ha rattet noe helt voldsomt, og kjørt litt frem og tilbake gled Forden perfekt på plass. Vi ruslet bort til Politihuset, men når vi kom inn var vi alt for tidlig til å trekke kølapp å måtte sitte ned å vente 10 minutter før jeg kunne prøve på nytt.

Det ble litt ventetid, men vi skravlet i vei så ingen av oss kjedet oss. Vi satt ved den store tavlen som viste kø-numrene, og jeg ble nesten stiv i nakken av å glane opp på den. For det ble jo til at jeg satt å fulgte med hele tiden. Til slutt ble det min tur, og jeg måtte av med olaskjorta, øredobbene og brillene. Så var det bare å stille seg inntil veggen å kikke inn i kamera uten å smile. Etterpå kom det som jeg gruet for, nemlig fingeravtrykkene. Jeg har forsøkt å smøre meg ofte med håndkrem, sånn at huden ikke skulle flasse av. Det gikk ikke helt som planlagt, og etter å ha prøvd flere fingre endte jeg opp med “den lange fingeren i midten”. Du vet den enkelte bruker å vise når de blir forbanna 🤪

Meg sjøl og Bestisen på Kaffebrenneriet

Når jeg var ferdig på Politistasjonen ruslet vi tilbake til bilen, men det rumlet litt i magen så vi gikk inn hos Kaffebrenneriet i Grønlandsleiret og kjøpte en Quiche m/spinat og Feta + dobbel Americano til meg og Limonade til Bestisen. Jeg hadde ikke fått spist så mye før jeg dro hjemmefra, så det smakte godt med mat å sitte ned en stund. 

Før jeg kjørte Bestisen hjem var vi innom OBS på Alna for å handle litt + at hun skulle se etter en oppbevaringsboks. De hadde ikke akkurat den hun hadde bestemt seg for, så det ble ikke noen boks i dag.

Nå har jeg slengt beina på skammelen og ser noen flere episoder med CSI New York. Etterpå skal jeg se gårsdagens og dagens program av “Alle mot alle”, som startet en ny sesong på TV-Norge i går.

Håper du har hatt en fin tirsdag 🥰

 

16 kommentarer
    1. Hihi, nå trodde jeg du hadde vist fingeren til noen. 🤣 Bra den kom til nytte til noe annet, og at du fikk ordnet ID-kortet! Quiche har jeg spist på Kaffebrenneriet også, – godt med noe annet enn søt gjærbakst når man er sulten.

      1. Hehe, det var nok meningen å lure dere litt, men nei da jeg har ikke for vane å vise fingeren. Var eneste fingeren uten hudavskaling. Jeg tenkte at det var greit med noe annet denne gangen, og Quiche er jo så godt 🥰

    2. Godt med alt som er gjort, jeg fikk melding på telefonen om snart utgått førerkort. Så da var det bare å bestille time hos lege til helseattest. Godt en får varsler, for jeg trodde det var til neste år.

      1. Det var litt tid å vente, men så gikk det greit i luka. Førerkortet mitt går heldigvis ikke ut på flere år enda, så det slipper jeg å ordne med. Veldig greit at de sier i fra, noe jeg ikke trodde de gjorde.

    3. Haha, trodde det hadde blitt noe kødd med timen din jeg og du hadde blitt arg….:-)
      Ler godt….
      Klem og ha en fin jobbedag i morgen etter ferien… 🙂

      1. 🤪 Hihi, syntes det bilde var midt i blinken, og tanken var nok at noen ville tro det verste når de så det. Tusen takk, gruer meg litt til å begynne å jobbe, men det er nok greit å komme i gang med normale rutiner igjen. Kveldsklem 🤗

    4. Hahahaha trodde du hadde blitt skikkelig forbannet på noen *fliiir Bra alt ordnet seg til sist 🙂 Liponade er så godt, pleier åkjøpe Rema sin og å i kjøleren. Kos deg med film og kvelden <3 klæmme

      1. Hihi, nei jeg tyr svært sjelden til fingeren, selv om det kan være fristende. Når det endelig ble min tur gikk det veldig greit. Nå er snart filmkvelden over, og jeg må finne loppekassa. Klems 🤗

    5. Litt venting må man regne med. Hva er egentlig forskjell mellom pass og ID-kort? Pass bruker man jo i utlandet men ID-kort bare her i landet eller hva? Jeg har pass selv men ID-kort har jeg ikke. Pass er bra som ID, er noen hoteller som krever pas når gjestene sjekker inn veit jeg. Sov tidlig i går og det var godt. Det er onsdag, midt i uka. lille-lørdag og vikinglotto. Leverte det siste + lotto i går, vant 95 kr på viking sist uka. Alt hjelper.. Ha en fin dag.

      1. Jeg tror nok ikke man kommer utenom ventetid når man skal på sånne steder. Måtte sjekke hva som er forskjellen på pass og id kort, og dette er det politiet sier på sine sider: Passet ditt er både et reisedokument og legitimasjon. Det kan du bruke for å dokumentere hvem du er i alle situasjoner og overalt hvor du reiser. Nasjonalt ID-kort med reiserett er gyldig som reisedokument når du skal reise til EU-/EØS-landene og Sveits, samt enkelte andre land. Ikke så lett å vinne noe på spill om dagen, i alle fall av størrelse. Jeg abonnerer så jeg slippe å huske på å levere. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg