Jeg måtte bare bestille den

Heisann!

Jeg har vært stoooor fan av Alan Rickman siden jeg så han første gangen i Die Hard, en film jeg har sett flere ganger enn jeg kan telle. Så kom Truly Madly Deeply et par år senere, som jeg kjøpte da jeg var i London og som til slutt måtte kastes for den var helt utslitt. I 1991 kom Robin Hood Prince of Thieves som jeg har sett igjen og igjen og igjen, hvor omtrent flesteparten av damene ble helt betatt av Kevin Costner. Ikke jeg, nei jeg hadde bare øyne for Alan Rickman jeg 🥰

De aller fleste kjenner han nok best som Professor Snape i Harry Potter filmene, men han har gjort så mye mye mer…

Madly, Deeply – The Alan Rickman Diaries

Den 18 oktober 2022 ble dagbøkene, eller utdrag av dem utgitt noe jeg klarte å få med meg da jeg så et intervju med kona Rima og Emma Thompson. Jeg var ikke sen om å google om det var mulig å få tak i den på noen norske sider, og gleden var stor da de hadde den både hos Adlibris og hos Ark.  Valgte det første alternativet, ettersom jeg sparte noen kroner på det.

I følge det de opplyser skal jeg ha den allerede i midten av denne uke, og jeg gleder meg sykt til at den skal komme å jeg kan begynne å lese den 🥰

Hva jeg syntes om den, skal jeg fortelle om etter at jeg har lest den ferdig.

 

14 kommentarer
      1. Fra starten av var nok Alan Rickman en skuespiller som spilte de mer tunge rollene på film og teater. Etter hvert gikk han også over i de mer folkelige filmene, og alle sammen er verdt å få med seg 😉 Jeg gleder meg sykt til boka kommer, for etter det kona og Emma Thompson fortalte er det mye bra lesning i den. Klem 🤗

    1. Åh, da har du noe å glede deg til! Han er ukjent for meg, men ikke så ofte jeg ser film. Ang. betatt, jeg husker godt Richard Chamberlain i Tornefuglene, og måtte lese boka etterpå. Han var med i flere filmer, men kommer ikke på noen akkurat nå. Ha en fortsatt fin dag! 🤗☀️

      1. Jeg kommer helt klart til å kose meg med boken når den kommer 🥰 Ser man ikke så mye film og tv, så er det kanskje ikke så rart at du ikke har hørt om han. Klem 🤗

    2. Spennende!🤗
      Jeg husker ham best fra Harry Potter filmene, som har vært sett mange ganger her i huset opp gjennom årene.
      Så flott at du fant den her i Norge.🤗

      1. De fleste husker han nok best for Harry Potter, men han har gjort veldig mye annet både før og under den tiden han holdt på med det. Jeg har jo møtt han en gang i London for mange år siden, og svevde på skyer i flere dager etterpå, hihi. Veldig fornøyd med at jeg fikk tak i boken her, for ofte når en engelsk bok kommer ut i hjemlandet tar det gjerne litt tid innen vi får tak i den. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg