Jeg er helt ferdig…

Heisann og god formiddag!

Ut skinner solen igjen her i Oslo, fra en knallblå himmel. Vinden vi har hatt de siste dagene, ser ut til å ha blåst bort. Temperaturen i skyggen ligger for tilfellet på +8,3C.

Sitter å koser meg med en sen frokost, som egentlig har blitt lunch, og ser ut på det fine været. Det kan fort bli ganske gode temperaturer utover dagen, sånn at man kan nyte balkonglivet igjen.

Vela-genser fra Strikkemekka

I går ble jeg endelig ferdig med Vela-genseren min, som jeg har snakket om så lenge. Planen var at den skulle være ferdig innen vi gikk over i mai måned men det ble en dag på overtid. Ikke at det gjorde noen ting. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, selv om det er noen småfeil her og der. Alle delene til genseren var ferdig på søndag, men jeg rakk ikke å feste tråder, montere og strikke halskanten da. I går derimot satt jeg å festet tråder og monterte til den store gullmedaljen…, trodde ikke det var så mange jeg!

Jeg trodde at jeg måtte strikke den største str, for at min romslige kropp skulle få plass. Det skulle vise seg å bli alt for stort, så jeg måtte gå ned en str. Så derfor fikk jeg noen nøster til overs + at jeg bestilte 2 eller 3 ekstra. Tenkte jeg skulle lage pulsvarmere og et sånt lite skjerf til halsen, for å bruke opp nøstene.

I går fikk jeg også ut fingeren og laget grønnsaksgryta, som jeg egentlig skulle lage på lørdag. Utsatte det hele tiden… Kuttet opp grønnsakene tidlig på formiddagen, sånn at det bare var å begynte å koke når det nærmet seg middagstid. Jeg glemte å kjøpe en boks med hakkede tomater, men hadde heldigvis en boks i skapet. Det jeg brukte denne gangen var: 2 veldig store poteter, 1 rød løk, 4 selleristenger, 1 purre, 1 paprika, 4 gulerøtter, 1 boks med hakkede tomater med hvitløk, 2 ts med tomatpuré, 2 terninger med grønnsaksbuljong, ca 9 dl med vann, to never med karve, salt og pepper. Det ble mye mat, så jeg har igjen til i dag + en dag til.

Nå må jeg svinge meg rundt, for jeg har time til å fikse neglene min om et par timer. Tar jo litt tid å gjøre seg i stand vettu, hihi 😜

Håper du får en helt fantastisk tirsdag 🥰

25 kommentarer
    1. Genseren ble riktig fin. Så artig å ha fått den ferdig. Blir nok bra med litt tilbehør.
      Da blir det fine negler etter hvert :). Riktig fin dag til deg. Klem <3

      1. Tusen takk 🥰 Det var på tide å bli ferdig med den nå, har jo holdt på med den i ca 4 måneder. Veldig fornøyd med de nye neglene mine, rosa og oransje. Har akkurat laget en innlegg om det nå 😉 Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    2. Gratulerer med vel utført strikking! 👏 Den ble skikkelig fin! 🤩 Synes mønsterstrikking er vel så fint som strikking med flere farger. Takk for oppskrift på grønnsaksuppe, – godt med slikt helt fra bunnen av. Håper vi får se neglene dine etter at du har fikset de. Ha en fortsatt fin tirsdag! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg syntes også at det er like fint med denne type mønster. På slutten av 80-tallet strikket jeg faktisk flere bomullsgensere med samme teknikken. Grønnsaksgryta er veldig god, men blir aldri helt like på smak fra gang til gang. Alt avhenger i om jeg bruker akkurat de samme grønnsakene. Om du prøver den, får du si hva du syntes. Tips, så er den enda bedre om man bruker selleri enn seleristang. Jeg la akkurat ut et innlegg om neglene mine nå 😉 Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    3. Genseren er bare helt skjønn, både farge og fasong. Og du har strikket meget jevnt og pent. Lekkert arbeide.
      Tenker det blir en genser du vil bruke veldig mye. Både hjemme og ute blant folk og på tur.
      Gøy når resultatet blir slik, klem og fin ettermiddag til deg 🥰

      1. Tuuuusen takk 🥰 Jeg har forsøkt å strikke så jevnt som mulig, og det ser ut som jeg har lykkes også. Ja dette er nok en genser som ikke får hvile i skapet mye. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    4. Det ble en fin genser. Ute er det bra vær men det blåser litt. Fikk endelig vært på kiwi med to poser pant som de ble 56,- kroner ut av. Men det er en fin ting og pante det man har + god økonomi. Var innom teateret og fikk billett til en forestilling 14 mai. Det er viktig med kultur selv om det er lokale krefter som det er viktig at man støtter. Er trett så håper jeg sover godt til natta. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Ja det har blåst litt i dag, men syntes allikevel ikke det var så ille som i går. Jeg panter alltid, og det er alltid greit med et lite avdrag på regningen. Det er fint å kunne støtte om lokale kulturbegivenheter, som mange ganger er like flott som de store profesjonelle tingene. Ha en fortsatt god kveld.

      2. Tusen takk 🥰 Ja det har blåst litt i dag, men syntes allikevel ikke det var så ille som i går. Jeg panter alltid, og det er alltid greit med et lite avdrag på regningen. Det er fint å kunne støtte om lokale kulturbegivenheter, som mange ganger er like flott som de store profesjonelle tingene. Ha en fortsatt god kveld.

    5. Skikkelig fin genser ble det.🤗🤩
      Det er lurt å lage middag for flere dager når man først er i gang med kuttinga.🤩👌🏻
      Ha en fin kveld!🌸🌱

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er ikke alltid like flink til å lage mat for flere dager, blir ofte noe forskjellig hver dag. Denne grønnsaksgryta pleier jeg alltid å lage såpass at jeg har til 2 – 3 middager. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰
        Denne grønnsaksgryta starta egentlig som en “Ungarsk grønnsaksgryte”, som jeg fant i en engelsk vegetarkokebok. Så har jeg gjort litt endringer her og litt endringer der, og til slutt ble det mer min gryte i stedet. Den er super god og som du sier sunn. Har du lyst til å teste den ut, så må du fortelle hva du syntes 😉 Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

      1. Tuuusen takk 🥰 Jeg er ganske sikker på at den kommer til å bli brukt ganske mye, så det er ikke noe vits i å legge den i skapet en gang. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg