Jeg er «dritt» lei

Hei!

Nå må du ikke tro at jeg ikke liker hunder, for det gjør jeg faktisk. Det er mer enkelte eiere jeg ikke er så begeistret for.

De siste årene har vi fått flere hunder i borettslaget når nye beboere har flyttet inn. Å det er bare hyggelig det. De aller fleste er flinke til å lufte hunden borte fra boområdet, men ikke alle. De går bare rundt blokkene, og de fleste plukker opp etter hunden sin når den gjør fra seg. Så har vi alltid en og annen som ikke gjør det. I dag oppdaget jeg at en hund hadde lagt i fra seg en lang kabel, som lå fint i sirkel helt inntil blomsterbedet mitt. Der skal den i alle fall ikke ligge. Jeg har også funnet noen inne i bedet mitt, og etter det bruker jeg alltid hansker når jeg roter i jorden.

Har man hund så får man være såpass våken, å følge med når den setter seg ned å skiter å plukke opp etter den.

Det var øndagskveldens lille utblåsning 🤬

#hundehold #hund #hundeeier #forbannet #irritert #avføring

17 kommentarer
    1. Så enig, det er skikkelig tråkig. Her jeg bor har det plutselig blitt en plass hvor alle lufter hundene og lar dritten ligge.
      Jeg ser etter et skilt hvor det kan stÃ¥: luft gjerne hunden, men ta opp dritten! Min tomt er nabo til dette “hundejordet”
      Og det er da ikke min jobb å plukke 10 ruker hver dag tenker jeg! Så når jeg skal hente avisa eller noe, så risikerer jeg dritt under skoa!

      1. Har man hund, så har man også et ansvar for den. Ikke bare sørge for at de har nok å spise, men også fjerne det som kommer ut i andre enden. Det er ikke noe hyggelig å tråkke oppi disse rukene og grise til sko og kanskje bukser.

      1. Ja det er jo det, og de burde være såpass ansvarlig at de har med hundeposen og plukker opp.
        Antagelig er de mer opptatt av mobiltelefonen, enn å se hva hunden gjør.
        Ha en fin mandag du også 🥰

      1. Vet ikke om dette er de nye hundeeierne, som skaffet seg hund etter at pandemien kom eller om de har hatt dem lenge. Jeg håper virkelig jeg ser det neste gang, for da skal jeg fortelle dem om hva jeg mener om det. Skal til og med by på en dopose, hvis de ikke har. (bruker det når jeg tar ut av kattedoen)

    2. Utrolig koselig med hunder, som også trenger å gjøre sitt fornødne. Men eierne bør absolutt ha med seg pose og plukke det opp når de lufter hunden i boligområder og der folk ferdes!

    3. Helt enig…. og lurer pÃ¥ om hundeeiere er sÃ¥ dumme at om hunden skiter i snøen og snøen forsvinner…. tror de da skiten forsvinner au? Den ligger selvfølgelig der og lyyyyyser mot meg! Grrr…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg