Jeg drikker alt for lite…..

Mummi sesong kopp 2022

Hei og god formiddag!

Dagens værrapport: Så langt er himmel ganske blå, med søte hvite skydotter her og der. Det blåser en del, så både furutrær og bjørker vifter godt med grenene sine. Temperaturen ligger på +15,5C.

Fikk endelig tak i årets sesong kopp fra Mummi, som jeg har ønsket meg en god stund. Mummi og Snusmumriken på fisketur. Damen i butikken fortalte at det var den siste sesongkoppen. I juli kommer det te-kopper, noe de ikke har hatt før. Blir spennende å se hvilke motiv det blir, og ikke minst hvor store koppene er.

Ikke så mye aktivitet fra denne kanten denne uken. Litt mye å tenke på samtidig som skulderen min har vært riktig grinete og sur. Noe den egentlig er fortsatt, men litt mer bevegelse er det da i den. 

I går fikk jeg også vite at min tante skal begraves/bisettes den 14.06. kl 11. Jeg har veldig lyst til å være til stedet, men det kommer selvsagt ann på skulderen. Det er på Rjukan, bortimot 3 timer i bil en vei og det er langt med en vond skulder. Nå er det litt over en uke til, så det kan hende at det ordner seg, krysser fingrene for det.

Stor og lekker drikkeflaske

For et par dager siden bestilte jeg 2  drikkeflasker og i går kom de. Jeg har sett reklame på dem inne på TikTok, men da var det ikke noen henvisning til en norsk side å bestille dem fra. Så fortalte Bestisen at niesen hennes hadde tipset henne om flaskene fra en norsk side, og at hun allerede bestilt og fått sin. Da var jeg ikke sen om å bestille jeg også, ikke bare 1 men 2 i forskjellige farger. Den andre er mer rosa/lilla og sjøgrønn. Jeg kan jo fortelle at jeg bestilte flaskene fra helty.no og du kan sjekke ut hjemmesiden deres HER. Bare for å ha sagt det, så har jeg ikke fått betalt for å fortelle om flaskene.

I ganske lang tid har jeg stort sett bare drukket Pepsi Max, men siden 2 uker tilbake ca så har jeg vært flink å drukket vann med og uten bobler. Når det er sagt så drikker jeg allikevel alt for lite veske i løpet av en dag, og nå som vi går mot sommer og forhåpentlig varmere dager må jeg gjøre noe med det. Ekstremt ubehagelig når kroppen nærmest klapper sammen pga for lite veske, noe jeg selv har fått erfare for noen år siden. Det vil jeg ikke oppleve en gang til….

Hva skjer i dag? Jeg skal hente Bestisen hos Bee Yoga på Lørenskog litt senere, og så får vi se hva vi finner på.

Håper du får en fantastisk fredag 🥰 

 

16 kommentarer
    1. Kule flasker. Viktig å drikke vann, ja. Jeg har lært at damer bør drikke minst 2 liter vann per dag, menn 3 liter. I tillegg til all annen drikke. Men det er jo litt avhengig av aktivitetsnivå også. Blir spennende med mummikopper i tevariant! Fortsatt god bedring til skulderen din! 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Jeg falt plask for disse flaskene med en gang jeg så dem, kan ha noe med fargene å gjøre, hihi Jeg har også hørt det at vi skal ha i oss helst 2 liter vann om dagen. Nå skal jeg i alle fall prøve å få det til, klarte det faktisk i går. Veldig spennende å se hvordan te-koppene blir, og kjenner jeg meg selv rett så kjøper jeg sikker “noen” etter hvert som de kommer 🙈

    2. Viktig å drikke vann, jeg drikker masse vann fra morgen til kveld og har alltid med flasker på tur i sekken! Hvis ikke kommer hodepine og alt det der ja. Tekopper? Så kult, gleder meg…..
      Ha en fin dag og god bedring!

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er nok best på å drikke vann om sommeren, og da har jeg alltid med meg vann i bilen eller sekk/veske. Ellers i året blir det nok litt dårlig med det. Ja, det skal bli spennende å s hvordan de nye tekoppene blir. Ha en fortsatt fin fredda 😊

    3. Åh, så fine drikkeflaske! 💕 Jeg er også altfor dårlig til å få i meg nok drikke. Kaffe er vanndrivende, så det er vann som er tingen. Merker det fort med hodepine og diverse om det blir for lite. Nydelig Mummi-kopp, og spennende med tekopper da. Her har det regnet i hele dag, men var en liten tur på shopping. Ha en fortsatt fin dag sammen med Bestisen! 🤗

      1. Ja det var det jeg også syntes, og er så fornøyd med de to jeg kjøpte. Før drakk jeg mange kopper med kaffe om dagen, men nå har jeg begrenset meg til 1 om morgenen og kanskje 2 på ettermiddagen. Er jeg på jobb blir det kanskje litt mer. Det er ikke alltid sesongkoppene er fine, men denne syntes jeg var det. Å det blir veldig spennende å se hvordan tekoppen blir. Jeg kom akkurat hjem nå etter å ha vært på Plantehallen og kjøpt uteplanter til kassene. Meningen var at jeg skulle plante de i dag, men da var det noen som dro ut proppen av skyene og vannet fosset ned. Så nå står alt sammen på balkongen så lenge. Ha en fortsatt fin fredda 🥰

    4. Lett å drikke for lite. Fint å ha gode drikkeflasker.
      Håper du bedres i skuldra slik at du kommer deg i begravelsen til tanta di. Kondolerer <3.
      Ønsker deg en god fredag. Klem

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er nok litt flinkere til å drikke vann om sommeren, men kan bli bedre da også. Ja jeg håper at skulderen blir såpass bra at jeg kan komme meg oppover i begravelsen. Lenge siden jeg har sett familien der også, så det er en ekstra grunn for at det hadde vært greit å komme avgårde. Ha en fortsatt fin fredda 🥰

    5. Viktig å få i seg drikke ja. Slik drikkeflaske har jeg også, og etter jeg fikk tak i den drikker jeg mer. Fyller flaska mi hver morgen med vann eller fun light. Da vet jeg at jeg får i meg nok væske.

      Elsker mummikopper. De er kjempefine 😊

      Ønsker deg en kjempefin fredag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja det er veldig viktig å drikke nok, hele året men særlig om sommeren. Jeg gjorde ikke det en gang, og ble så dårlig at jeg trodde min siste time var kommet. Jeg elsker også Mummi koppene, og klarer jo ikke å la være å kjøpe når det kommer noen nye. Er veldig spent på tekoppene når de kommer. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    6. Det er mange fine drikkeflasker man kan få tak i. Drikke er viktig og vann er tross alt bra og meget viktig. Drikker litt brus innimellom enten solo eller cola. Men øl og sterkere saker er milevis unna meg. Vel, kanskje en kald fatøl en sjelden gang og den samme med vin. Så jeg går sjelden på pub, men en pub er jo både sosialt men ikke helt meg. Nå er det siste uka med bandasje på beina, støttestrømper fra neste uke av. Nå er det nok av legetimer som det går både tid og penger til. Nå skal jeg ut og snuse litt på bensinpriser så skal jeg hjem via kiwi. Det er pinse og hva skal jeg gjøre? Kanskje en tur bort eller vaske leiligheten. Trene discgolf, en sykkel eller skogstur er fine saker. Jeg har mye på tapetet. Nå må kroppen min bevege seg litt, intet gjør seg selv. Ha en fin kveld.

      1. Ja utvalget av drikkeflasker er stort, alt fra plast til de som holder vannet kaldt i flere timer. Det beste er jo å drikke vann, men all veske om det så er brus hjelper på. Jeg drikker svært lite alkohol, men det hender jeg tar meg en kald øl om jeg har jobbet meg varm og en Mojito i ny og ned. Ja nå er det jo langfri, så da har man mange dager til rådighet for turer og annet gøy. Ha en fortsatt fin fredag.

    7. Skikkelig fin Mummikopp.🤩
      De flaskene der var smarte. Jeg drikker også altfor lite og har fått påvist på blodprøvene at jeg er dehydrert, så jeg må sannelig skjerpe meg nå når det går mot sommeren.☀️
      Får virkelig håpe skulderen din blir bedre, slik at du klarer å reise i begravelsen.
      Ha en fin fredagskveld!🍓

      1. Ja jeg falt plask for den 🥰 Fikk så lyst på disse når jeg så dem første gangen, og jeg må bare tvinge meg selv til å drikke mer vann. Drikker nok mer om sommeren enn ellers i året, men det er allikevel for lite. Ja jeg håper virkelig at skulderen blir i bedre humør, skulle tro det for det er jo litt over en uke til begravelsen. Ha en fortsatt fin fredagskveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg