I morgen skjer det….

…..hva da tenker du!

Jo, da er det på tide å stille om klokka til vintertid, noe jeg skulle ønske at vi sluttet med. Det hjelper jo lite hva jeg mener om den saken, for det skjer jo uansett.

I den anledning tenkte jeg det var greit å komme med en forklaring hvordan det skal gjøres 🤪

Hihi, nei da det er nok ikke sånn det skal gjøres, men jeg syntes denne var litt artig 😂

Er du fortsatt usikker på hvordan det fungerer, så er det en veldig fin tommelfingerregel. Klokka skal alltid stilles mot sommeren, altså om høsten 1 time tilbake og om våren 1 time fram.

Lykke til i morgen 😉

 

15 kommentarer
    1. Takk for at du tipset meg om det. Er jo bare tull at det ikke er sommertid hele året men det er vel noe trege regler som har link til eu-lov som setter foten ned. Har bare ei vekkeklokka jeg må stille resten stilles automatisk. Ha en fin kveld.

      1. Bare hyggelig, og jeg klarte jo å glemme de to manuelle klokkene jeg har. Ja det er bare tull, og mener at vi kunne ha sluttet med dette her nå. Ha en fin søndag.

    2. Takk for påminnelsen.😅
      Håper det snart er slutt på den klokkestillinga, jeg.
      Jeg synes det blir så fryktelig mørkt på ettermiddagene når klokka skal stilles tilbake på høsten.
      Her er det ikke noe rushtrafikk, så vi slipper nok det problemet uansett, hi, hi….😂
      Ha en flott fredagskveld!🤗

      1. Bare hyggelig 😊 Ja jeg syntes det er pÃ¥ tide Ã¥ kutte ut dette tullet med Ã¥ stille klokkene. Vi kunne ha fortsatt med “sommertiden” nÃ¥. Vi kommer nok til Ã¥ merke at dagslyset blir raskere borte nÃ¥ ja. Den rush trafikken kan til tider være plagsom, og det gjelder Ã¥ planlegge om man kan for Ã¥ slippe og havne i den. Ha en fin søndag, klem 🤗

    3. Hehe, det var kanskje ikke så dumt! 😀 Litt godt å sove én time lenger, men det går fort over og merkes ikke så lenge. Dessuten blir det tidligere mørkt om kvelden.

      1. Jeg klarte jo å glemme å stille de to klokkene som er manuelle selv, hihi. Det gjorde veldig godt med en ekstra time på øyet. Vinja derimot skjønner jo ikke at vi nå har vintertid, og allerede kl 10 eg 11 begynte hun å mase for å få våtforet sitt. Det går seg nok til etter hvert tenker jeg. Ha en fin søndag 🤗

      1. Greit å vite, selv om man kanskje ikke følger klokka helt. Kroppen er jo stort sett stilt inn i sin egen rytme, og den vil jo helst våkne til den vanlige tiden.

    4. Hihi, den var morsom. Jeg tenker alltid “spring forward, autumn back”, og da gÃ¥r alt bra 😀
      Synes også det er på tide å slutte med dette klokkestilletullet!

      1. Hvis jeg skulle ha fulgt den, ville jeg ha stilt klokken fremover i stedet for bakover 😂 Det er noe ordentlig tull med å stille klokkene to ganger i året, så det er på tide å slutte. Ha en fortsatt fin søndag 🤗

    5. Hahaha..denne var fin! Hadde vært artig om alle gjorde dette, da skulle det blitt festlig kaos 😀

      Har heldigvis lært meg dette for en del år tilbake, at klokka alltid stilles mot sommeren, da lurer jeg ikke lenger på det. 😉 Men enig med deg, det kunne gjerne bli slutt på dette.
      God søndag! Klem <3

      1. Hihi, for oss som bor i storbyene og må på jobb mandag, kunne det jo ha vært greit. Det ville ikke bli så mange på t-banen eller i bilen 😂 Det tok noen år innen jeg lærte meg det med å alltid stille mot sommeren, men etter det var det ikke noe problem mer. Det er på tide at vi slutter med dette nå. Ønsker deg en fin søndag, 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg