I går ble pleddet ferdig

Skal jeg prøve det, tenker nok Vinja

Heisann!

Ute skinner solen og det ser ut til å bli en fin dag, selv om det så veldig grått ut på morgenen. Temperaturen er oppe på +8C.

Jeg lot bloggen og det meste av sosiale medier få litt ekstra påskeferie de siste to dagene, og det var veldig deilig om jeg skal være ærlig.

I går ettermiddag ble jeg endelig ferdig med det svarte og hvite pleddet mitt. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og den lengden jeg valgte. Hadde først tenkt å bruke begge nøstene, men fant ut at det var akkurat passe langt når nøste no 2 var litt over halvbruk. På slutten ble det veldig tungt å snu når omgangen var ferdig, og det gikk ut over armene. Skal jeg være ærlig begynte jeg å bli litt lei også 😉.

Jeg har allerede begynt å strikke på sjalet som naboen skal få. Da jeg leste på oppskriften, oppdaget jeg at jeg hadde lagt ut feil på de to jeg hadde strikket tidligere. Man skal legge opp 3 masker, og så skal man legge ut 1 maske før midtmasken på hver pinne. Jeg har lagt ut i siden, og etter å ha prøvd begge variantene fant jeg ut at jeg fortsetter med det.

Hva har skjedd de siste to dagene? På lørdagen hentet jeg Bestisen, og før vi dro hit var vi innom å hentet mobilen hennes som var ferdig reparert. Jeg serverte kalkunbryst med pommes og god saus til middag. Er ikke så glad i lam, som mange spiser i påsken. I går satt jeg for det meste å strikket mens jeg så på forskjellige ting på YouTube.

Håper du har hatt en fin påske, og kos deg videre med siste fridagen 🥰

 

28 kommentarer
    1. Pleddet ble superfint! 😀 Hvilket garn brukte du? Jeg har blitt fristet… Nå skal jeg kjøpe garn og strikkepinner og finne frem gamle strikkekunster også 😉

    2. Så fint det ble. Det ble en skogstur tidligere i dag på ca 1,5 time. I går ble det en sykkeltur på 2,5 time. Ellers har jeg vært hjemme sett krim og hørt radio. Det smakte godt med laks til middag i dag, samme var løvbiffen i går. Nå skal jeg snart ut en tur. Blir vel en kaffe på en kafe helst utenfor sentrum. Det er fint vær så man må nyte dagen. Ha en fin dag.

    3. Nydelig pledd!🤗
      Morsomt med garn som gir fine striper.🧶
      Godt å høre at du har kost deg i påska.
      Ha en fin siste dag av påsken.🐥🐣

    4. Nydelig pledd! 🥰 Det er mye jobb, for de nøstene er svære, men moro når det blir så fint! Jeg har strikket ett sjal, og i oppskriften til Viking garn, så står det at man skal øke i begynnelsen av hver omg. (dvs. strikke én maske og så øke 1 m før man strikker omgangen ut). Nydelig vær vi har hatt i påsken og så også idag, – nyt resten av 2. påskedag! 🐣☀️

      1. Tusen takk 🥰 Nå måtte jwg sjekke hva som det sto i beskrivelsen til garnet mitt. Der står det nå at man skal legge ut før midtmasken. Kanskje de har endret på det, for jeg gjorde som du sier på de to første jeg laget. Ja det har vært veldig deilig ute i dag. Satt en stund ute sammen med noen naboer tidligere i dag. Hvordan er forresten formen din? Ha en fin mandag 🥰

        1. Jeg brukte ei gratisoppskrift jeg fant på sjal i pleddgarn hos viking-garn.no, og det var veldig greit å huske på å øke på den måten. 🙂 Formen i løpet av uka har faktisk ikke vært så ille, men har hatt litt hodepine innimellom. Nå føler jeg meg ganske frisk, så virker som jeg er ferdig med det. Jeg har vært mer syk av influensa tidligere enn av corona nå, og tror det stadig dukker opp mildere varianter. 🙂

          1. Det var godt å høre at formen er tilbake igjen, har tenkt på deg skjønner du 😊 Ettersom jeg har brukt samme metode som deg når jeg la ut tidligere, vil jeg tro at det var den samme som var trykket på båndet til garnet før. Uansett hvilken måte man velger, så vier det seg ut og vokser 😊

    5. Gratulerer med det nye pleddet. Høres som fine dager det du har hatt. Og noen ganger er det godt å ta fri fra ting, så det forstår jeg så godt. Velkommen tilbake <3.

    6. Det ble et skikkelig fint pledd. Jeg har ventet på at du skulle legge ut bilde av ferdig resultat, for jeg har i grunnen også lyst å strikke et sånt pledd. Dette tror jeg jammen at kanskje jeg også skal strikke.
      Det er herlig å ha fri, godt å ha litt bloggfri også. Det blir jo på en måte en jobb, selv om det egentlig er en hobby. Men en kjekk jobb da 😉 Ulønnet.
      Kalkun er godt det. Nå satte du meg på en ide om at det skal jammen jeg også servere en dag 🙂
      Ha en fortsatt herlig 2. påskedag ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk 🥰 Veldig enkelt å strikke dette pleddet, for det er rett masker hele veien. Jeg valgt å strikke mitt større enn det som står, og derfor tok det litt lenger tid. Det kalkunbrystet på lår ble så saftig og fint, i tillegg til at det er mye mat på det. Ha en fortsatt fin 2 påskedag du også 🥰

    7. Blir veldig fint pledd da 🙂 Og godt å ha noe å drive med når man slapper av 🙂 Kos med besøk,og deilig med OFF-dager med bloggen ja. Jeg MÅ ha det i hverdagen, rekker ikke annet..

      1. Tusen takk 🥰 Veldig avslappende, for jeg strikker bare rett hele tiden. Ja nå trengte jeg noen dager uten noen blogg og andre sosiale medier. Nå skal jeg jobbe hjemme i morgen, og så blir det på kontoret fremover. Da blir det nok sikkert mye mindre bloggingen i ukedagene vil jeg tro.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg