I går ble jeg helt ferdig

Heisann!

Ute var det overskyet og ganske vått på bakken da jeg sto opp, men nå holder sola på å presse seg igjennom skyene. Så kanskje dagen ikke blir så ille allikevel. Temperaturen ligger på +18,3C når sola ikke skinner på måleren.

Vinja har mast på våtfór siden kl var litt over 9 i dag, men det syntes jeg var litt vel tidlig. Hun har tørrfór så det var ikke noen fare med henne, men Dronningen av Casa Fres og Knurr vet hva hun vil ha og gir seg ikke før hun får det. Å når hun har spist litt, for det er bare litt av gangen, går hun ut på balkongen å sjekker fuglene før hun tar seg en formiddagslur 😸.

Jeg er veldig stiv i nakken i dag, og det kommer av at jeg har sittet pal å strikket på Sofie skjerfet i 1,5 dag for å få det ferdig. Vet jo så godt at sånt straffer seg, men når jeg holder på med noe jeg syntes er gøy klarer jeg jo ikke å la være heller.

Over her kan du se det ferdige skjerfet, som jeg har strikket i Pretty Print Ullgarn (100g nøster). Jeg kjøpte garnet hos SparKjøp, og det kostet i underkant av 70,- per nøste. Garnet er 100% ull og kanskje litt stivt til et sånt skjerf, men det mykner opp når jeg begynner å bruke det når høsten kommer. I følge mønsteret skal man strikke enten til man har lagt ut 22 eller 27 masker, avhengig hvor bredt man vil ha det. Jeg valgte å legge ut til jeg hadde 37 masker. I tillegg har jeg også strikket en del cm etter at jeg var ferdig å legge ut, sånn at jeg fikk det lenger. Endene festet jeg i går kveld, så nå er det klart til å brukes 🥰.

Jeg er ikke så glad i store og bamsete skjerf i halsen, så Sofie skjerfet er perfekt til meg. Bestisen tipset meg om at Drops også hadde en del mønster på fine trekantete skjerf, som jeg skal sjekke om kan være noe for meg.

Planer for denne freddan? Ikke de store planene akkurat, bare ta meg en kjapp tur i butikken å handle noen småting. Tror jeg dropper Meny og drar på Coop Extra i stedet, for da sparer jeg noen kroner. For hos Meny syntes jeg det har blitt veldig dyrt i det siste. 

Håper du får en fantastisk fredda 🥰


23 kommentarer
    1. He, he, he 😍 Satt og humret litt når jeg leste om Vinja 😍 Viktig å skjemme bort våre to gamle damer (Nadina som blir 14 år i august) og Vinja. Nadina blir jo bare mer og mer bortskjemt, og hun vil ha alt annet enn tørrforet. Hun forstår Vinja godt hun 😍

      Så kjempefint og stilig skjerfet ble, og for noen stilige farger 😊

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Vinja er en bestemt pus, som vet akkurat hvordan hun vil ha det. Det har i alle år vært en kamp mellom oss, om hvem som er sjefen her. Hun mener det er henne, og jeg mener det er meg. Skal jeg være ærlig så er det 50/50 gitt 😉 Ja hun har nok blitt mer bortskjemt etter som hun nå er igjen alene, og selvsagt for at hun er en eldre dame 😸. Tusen takk, veldig fornøyd med skjerfet og fargene. Noen ordentlige høstfarger 🍁 Klems 🤗

    2. Fint skjerf. Har ikke hørt om Sofieskjerf før her hos deg jeg 🙂

      Vanskelig å legge bort når man liker å strikke, og vil bli ferdig, men klart Vinja må få det hun vil, når hun vil ..hehe. 😀

      1. Jeg hadde heller ikke hørt om det før Strikkekjerring blogget om det tidligere i år. Så var det ei i Strikkegruppa som startet på et skjerf og da måtte jeg jo også prøve det. Jeg må nok være litt forsiktig og ikke sitte så lenge med strikketøyet a gangen, for det liker ikke huden eller nakken min. Hihi, Vinja er bortskjemt og får nok litt mer enn hun burde i blant 😉

    3. Gratulerer med nystrikka skjerf👍 Og angående puser og puddeler som ikke vil ha tørrforet sitt: Barney prøver seg han også. Bruker labben hardt på matskåla med pellets og signaliserer at «nå vil jeg ha noe bedre»😝 Får sjølsagt ikke det da, men når han forholder seg i ro og minst aner det, kan det hende han får en liten smakebit av menneskemat😀

      1. Tusen takk 🥰 Da jeg hadde to katter fikk de kun våtfór på lørdagene, men når Ronja fikk diabetes og måtte over på annet tørrfór ble det vanskelig å gi to forskjellige typer. Vinja fikk da våtfór hver dag for å kompensere næring osv. Etter at Ronja ble borte så fortsatte jeg med det, og hun har nå blitt så vant med at rundt kl 11 får hun det. Problemet er jo at hun syntes egentlig at kl 11 er både kl 9 og 10, hihi. Det hender nok hun prøver å snike til seg litt av min mat også 😉

    4. Det ble et fint resultat. Veldig flink er du syns jeg. Vasker tøy nå så er det helg, skal vel på farten i morgen tenker jeg. Men hvor jeg drar veit jeg ikke enda. Fellesferien er slutt i dag, men det er vel egentlig tull og kalle det fellesferie for uansett må noen jobbe. Fellesferie er vel en ferie for alle. Men uansett kommer det mange fine dager fremover. Spiste jordbær i dag noe som smakte deilig. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Ja man kommer nok til å merke at fellesferien er over på mandag, for da blir det igjen rushtrafikk på veiene å mange folk i butikken. Jeg så de hadde norske jordbær på Meny i går, men de var slettes ikke fine så jeg avsto fra å kjøpe. Ha en fin lørdag.

    5. Fine farger og godt å ha til høsten og vinteren! 😀 Veldig greit med slik fasong på et skjerf! Jeg var på et bruktmarked idag, og der var det ei som solgte broderipakker, så jeg kjøpte meg en løper med kjøttmeiser og nyperoser i korssting til å brodere. Jeg har mange duker og løpere til jul og påske som moren min har brodert, men denne kan ligge på bordet ellers i året.

      1. Tusen takk 🥰 Fargene på skjerfet passer både til høsten, men også til den brune lange kåpen jeg kjøpte i fjor. Jeg broderte veldig mye før om årene, men etter at jeg ble så stiv i fingrene så ble det vanskelig å holde i nålen. Var veldig begeistret for Eva Rosenstand broderier, og besøkte alltid butikken med hennes navn hver gang jeg var i København. Kos deg med broderiet og ha en en fin lørdag, klem 🤗

      1. Jeg blir nesten besatt av å bli ferdig når strikketøyet er litt over halvveis, og blir alltid sittende for lenge av gangen. Jeg har garn til flere skjerf, men tror jeg skal strikke litt på det grønne pleddet mitt. Garnet er mye snillere mot fingrene mine. Klem 🤗

    6. Skjerfet ble helt nydelig, skikkelig fint med garn med fargenyanser. På høst og vinter er det kjekt med noe i halsen, jeg går aldri ut uten å kle på meg skikkelig med skjerf og lue..
      Nyt lørdagen.. Klems..

      1. Tusen takk 🥰 Jeg falt plask for fargene i dette garnet, og syntes det ble veldig fint med skiftningene oppover. Jeg er nok ikke noen lueperson, selv om jeg burde det på kalde dager. Skjerf derimot, kan jeg faktisk gå med hele året. Ha en fin lørdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg