I dag dro jeg over grensa

Klokka ringte grytidlig i dag hos Casa Fres og Knurr, og med en gang forsto jeg ikke hvorfor jeg hadde satt på alarmen. Det gikk noen minutter innen jeg kom på det. Bestisen Anne og jeg hadde bestemt at vi skulle dra en tur til Nordby Shoppingsenter i dag, for kjøpe ribbe, medisterdeig og julegaver.

Vi var ikke helt sikre på hvem av oss som skulle kjøre, for jeg har jo igjen problemer med det ene dekket som lekker luft. Jeg fylte det opp på mandagen, og var spent på om den hadde holdt seg der. Det hadde den og da ble det jeg som kjørte.

Når vi kom ned i Østfold hadde sola stått opp noen få meter, og akkurat da var jeg ikke så happy for å se den. Jeg ble hele tiden blendet så  pass mye at det var umulig å se veien.  Akkurat det er ikke så festlig når man kjører på motorveien, men det ordna seg…


Da vi kom til Nordby var ikke klokka 10 enda, og det var kun matbutikkene som var oppe. Vi dro først opp til Maxi Mat hvor vi begge fikk hver vår nydelig ribbe til 69,90,- kg, noe som er 100,- billigere enn hos Meny her hjemme. Jeg kjøpte også en pk med medisterdeig, 1,7 kg til 71,-.

Etterpå var det inn hos Godisfabriken for å kjøpe inn en del av det godteriet jeg skal ha til jul. Denne gangen gikk jeg ikke av skaftet og kjøpte en hel haug, nei jeg begrenset meg. Helt utrolig at jeg klart det.

De andre matvarene og drikkevarene jeg hadde på handlelisten min, ble kjøpt inn hos Nordby. Det ble ganske fult i bagasjerommet når vi var ferdig, men det pleier det som regel alltid å bli, hihi.


Vi tok en kopp kaffe/brus og et wienerbrød hos Joe’s Diner etter at vi hadde vært hos Maxi Mat og Godisfabriken, og ble sittende der å slappe av en stund og skravle. Like før vi skulle dra hjem igjen, etter mange timer, var vi tilbake hos Joe’s for å spise middag. Vi syntes begge at det er greit å slippe å begynne med noe mat når vi kommer hjem ut på ettermiddagen.

Jeg er superfornøyd med dagen, for jeg fikk unna alle julegavene mine i dag. Før jeg dro hjemmefra hadde jeg ingen ide om hva jeg skulle kjøpe, men fant ganske raskt gaver som jeg synes var fine og passende 😊

Det var smart å dra midt i uka til Sverige, for selv om det var mange der så var det ikke på langt nær så mange som det vil være til helgen. Jeg hater å gå i kø når jeg skal handle, for da klarer jeg å konsentrere meg å ender opp med å glemme ting eller ikke finne det jeg skal ha.

Vi var hjemme her hos meg litt over kl 17, og da var det helt mørkt ute. I tillegg til at det var blitt ganske kjølig. Anne hjalp meg med å bære både drikkevarer og godis ned i kjelleren innen hun dro hjem til seg selv. Veldig greit å ha det der, for hvis jeg skulle bli fysen på noe gidder jeg nemlig ikke å gå ned for å hente det 🍬🍭

Resten av kvelden har jeg tenkt til å sitte i godstolen og bare slappe av.

#shopping #tur #nordby #shoppingsenter #maximat #ribbe #medisterdeig #julegaver #lunch #middag #joesdiner #blogg

15 kommentarer
      1. Jeg tror dette er første gangen jeg har fått kjøpt alle gavene på en dag. Helt topp ;o)) Den godisbutikken har så mye forskjellig smaskens, både i pose og i løs vekt. Jeg plukket ikke noe løsgodis i dag, men valgte å kjøpe poser. Ikke lett å komme ut derfra, uten å kjøpe for mye.

      1. Vi bor jo ikke mer enn litt over 1 time unna Nordby Shoppingsenter, og omtrent det samme til Charlottenberg. Derfor kan vi reise relativt ofte for å handle, men prøver å begrense det til hver annen måned. Veldig masse godis i butikken, men etter at man har gått rundt der en stund blir man litt lei søtlukten ;o))

    1. Dette var jammen effektivt 🙂
      Litt langt for meg å dra dit, men jeg har mange en gang misunnet alle som bor på den siden av landet og kan ta en tur over grensa i ny og ne 🙂

      Og den godisbutikken da…himmel og hav, jeg hadde kommet ut med ingenting, for jeg hadde ikke klart å bestemme meg 😉

      Godt å være ferdig med julegavene. Det er jeg også 🙂

      1. Vi er heldig som bor sånn til, og jeg har ca 1 time 15 min fra meg til Sverige. Allikevel kan jeg ikke dra for ofte og handle mye, for det skal jo spises opp også. Hehe, jeg har klart å komme meg ut av godtebutikken uten å kjøpe noe, men det er ikke ofte dessverre. Stort sett så vet jeg hva jeg skal ha, og da går det greit 😋

    2. Det er nok masse folk på i grensebutikkene nå om dagen. Og jeg skjønner de godt når man veit hvordan prisene er her i landet. Så det ble sikker en fin tur. Men det er lenge siden jeg var på en slik tur men kan skje at jeg plutselig drar på en slik tur. I dag skal jeg handle julegaver. Er ferdig med 2-3 stykker og har bare like mange igjen. Men det går greit det for det er jo gaven som teller og ikke prislappen. Så man kan få en fin og nyttig gave til ca 300 kroner. Må bare snuse litt i butikker og sjekke priser. Ikke slik at jeg stresser fra butikk til butikk men det er ofte ulike priser på samme ting. Så det blir nok noen timer i byen i dag.

      1. Det var ikke så veldig mange, nok, men ikke sånn at man følte at man gikk i kø. Veldig greit å vite hva ting koster her hjemme, når man drar på en sånn tur. Det er nemlig ikke alt som blir billigere i Sverige. Jeg hadde satt en grense for hvor mye jeg skulle bruke på hver gave, og jeg klarte faktisk å holde den. De ble dyrt allikevel, for jeg skulle ha 8 julegaver… Jeg hadde en veldig hyggelig dag i går, men fikk igjen for det i dag med en kropp som ikke spiller på lag. Så jeg skal pusle inne med å pakke inn og gjøre klar gavene som skal sendes. Ha fin julehandel i dag.

    3. Veldig lurt å dra i uken ja…vi drar sjeldent for å handle i helgenen..Bjørn var der her om dagen og kjøpte ribbe og godis..og han gikk av skaftet…hihih..Kom hjem med en bærepose med godis..men noe skal i julestrømper da..men..vi har mer en nok…tror jeg…om det varer så lenge da….:-)

      1. I fjor mener jeg at vi dro på en lørdag, for da var flesteparten av oss som dro i jobb. Jeg husker jeg begynte med å stå i kø til kjøttdisken hos MaxiMat, og det fortsatte over alt. Når vi skulle sette oss ned for å spise, ja da måtte vi vente på bord, sukk.
        Jeg må smile litt av andre som handler, spesielt når de må gå ut for å hente en handlevogn til for å få plass 😳 De er jo ikke små de vognene!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg