Hva er det som skjer?

Ronja og Vinja sitter i stua og kikker på utgangsdøra med store øyne, og ørene rett opp… Hva er det som skjer ute i gangen? Noen løper både opp og ned trappene fra 4 etasje, og noen ganger bråker det veldig å da løper Vinja bak juletreet til det har roet seg.

Hadde jeg lukket opp utgangsdøra, så hadde Vinja løpt inn inn i skapet og gjemt seg på hylla si. Det er dit hun forsvinner når noe er skummelt, og hun ikke vil vite av det. Ronja derimot er av en helt annen sort, for hos henne overtar nysgjerrigheten å hun bare må undersøke.

Det som holder på å skje, er at naboen i 4 etasje har solgt leiligheten sin og i dag flytter hun ut alle møblene sine. Det er ikke til å unngå at man hører lyder når noen bærer ned møbler og annet småtteri. De må ha startet tidlig, for da jeg sto opp ved 9 tiden var det allerede en del ting i flyttebilen.

Jeg kjenner ikke henne som har bodd i leiligheten så godt, vi bare hilser og småprater i forbifarten.

For de som bor så høyt opp som 4 etasje så har man en fantastisk utsikt. Ikke bare over nærområdet, men også utover Oslo og fjorden. Akkurat det kunne jeg også tenkt å hatt, men å bo så høyt med alle de trappene og de dårlige leddene mine. Vel det går liksom ikke helt sammen det da.

#flytte #flyttebil #solgt #nabo #katter #uro #utsikt #oslo #blogg

14 kommentarer
    1. Det hadde vært kjekt med heis når det er så mange etasjer. 🙂 Litt av en jobb å flytte fra og til en sånn leilighet med alt som må bæres gjennom etasjene. Da er det bedre å bo lenger ned. 🙂 Ha en fin lørdag! <3

      1. Ja vet du, jeg blir boende i 1 etg jeg. Da har jeg bare en trapp for å komme meg ut og inn. Nå har jeg også flyttet de tingene jeg ofte bruker fra loftet (5 etg) og ned i kjelleren. Dette er en gammel blokk fra 1960, og den gangen var ikke heis noe som ble prioriert dessverre.

    2. Kan bli litt uro i oppgangen når noen flytter inn eller ut. Håper det er heis, man sparer mye på det. Det var noen som flytta inn i 7 etg her før jul 2018 og da var heisen opptatt i perioder. Bra det er trapper men tungt hvis man må bære alt opp. Var nede og satte på ei vask nå. Fant en radio jeg vil kaste, kjøpte den før folka på Løvebakken ville ha hele Norge over på dab. Kan sikkert brukes til noe men hva man må gjøre da veit jeg ikke. Ha en fin dag.

      1. Det er ikke heis i blokka mi, så her blir det ren muskelkraft som gjelder når noe skal inn i leilighetene. Jeg har et par radioer oppe i skapet som det er bare FM på, og når jeg drar på fyllinga neste gang skal jeg ta de med meg. Ha en fin dag du også.

    3. Nå gjør du det samme som meg, glemmer å fremheve bildet 🙂 Jeg har gjort dette så mange ganger og blir så irritert på meg selv. Da må jeg kopiere og lime inn i et nytt innlegg og publisere på nytt, for det ser ikke ut til at bildet kommer selv om jeg gjør det på den første og så oppdaterer.

      1. Jeg hadde ikke glemt å fremheve bildet, men jeg brukte jobb PC’n for å skrive innlegget. Av en eller annen grunn ville ikke bildene vise seg. Jeg har forsøkt å rette på det nå. Vet ikke hvorfor det skjedde, men det kan ligge noen sikkertsregler på den PC’n som gjør at det går feil. Nå er jeg tilbake på den vanlige så da håper jeg det går greit 😊

    4. Det ser jeg på som en stor jobb ja! Når man bor slik er det jo ikke til å unngå og høre.

      Selv bor vi i 1.etg i firmannsbolig, og det er kjempegreit. Pga leddene mine og reumatismen min må jeg ha bolig i 1.etg eller der hvor det er heis.

      Vi trives kjempegodt her vi bor vi 🙂 Det er ikke lydt i det hele tatt, men vi hører hvis studentene i den ene leiligheten ramler ned trappen når de skal på byen en lørdagskveld 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Jeg holdt på å legge inn bud på et 4 etg leilighet for noen år siden, men jeg er veldig glad jeg ikke gjorde det. På en dårlig dag, har jeg problemer med å komme meg opp 5 trappetrinn. Blokken(ene) jeg bor i er fra 1960 og ikke så veldig godt isolert, så her hører vi litt av hvert. Jeg er så vant til det at jeg tror jeg hadde følt meg ensom, hvis jeg skulle ha flyttet til leilighet hvor man ikke hører naboene i det hele tatt.

        Ha en fin tirsdag 😊

    5. Tenk at de er så forskjellige kattene 😀 Det er morsomt også 🙂 Det med bloglovin, vet ikke om det kom opp før jeg? Kan du se egne innlegg. Jeg ser jo ikke mitt der inne, men jeg har ikke claimet blogg heller… Skjønner lite av systemet egentlig..

      1. Kattene mine er søstre fra et kulle på fire, og de er så ulike som det går ann å bli. Ronja, er vill i blikket, kosete, bustet i pelsen, nysgjerrig og rampete å havner ofte i trøbbel. Vinja er en dramaqueen som blir såååå fornærmet hvis hun ikke får det som hun vill, er litt nervøs, kosete, mener hun er sjefen og mammadalt. Å jeg elsker dem begge over alt på denne jord 💖

        Når jeg la ut det testinnlegget på Bloglovin, så kunne jeg se det med en gang på “feeden”. Selve innlegget dukket opp et par timer etterpå. Nei, jeg har ikke claimet blogg, for det får jeg ikke til. Vet ikke om det egentlig har noe å si jeg. Kommer til å gå inn på listen jeg laget jeg for å sjekke etter nye innlegg den veien, selv om det tar litt lenger tid.

    6. Det blir mye bråk opp og ned ja…Men sånn er det. Håper det kommer noen herlige folk over der. Vi bodde i 4 etasje i blokk. Var deilig og masse utsikt. Men slitsomt med barnevogn og bæreposer, hehe…

      1. Det blir alltid støy og bråk når noen flytter, og mer skal det bli…. De som har kjøpt leiligheten er de som bor i 3 etg rett under, for de ville ha enda bedre utsikt. Nå på fredag skal de begynne å pusse opp, og de begynner med å pigge på badet. Det bråker altså så fælt at jeg gruer meg. Han skal gjøre mye av oppussingen i de andre rommene selv, noe som gjør at det garantert blir banking i flere måneder. Det ble det da de flyttet inn i 3 etg for 5 år siden… Fram med ørepropper tenker jeg, hihi Hvem som flytter inn i 3 etg blir jo spennende da, og ja jeg håper at det er ålreit folk 😊

    7. Hehe, virker som Ronja og Vinja begge har noe til felles med kattene til mamma. Der også er det slik at den ene ofte er litt Ludvik, mens den andre er mer sånn Solan, og det til tross for at de er brødre og greier. Hmm, innså i det jeg skrev dette nå at jeg like gjerne kunne brukt meg og min egen bror som et sammenlignings-eksempel også, så får du bare prøve og gjette hvem av oss som er hva 😅

      1. Ronja og Vinja er søstre i et kull på 4 (2 gutter og 2 jenter), og de er så forskjellig. Katter, eller dyr generelt sett, er vel som oss de, like men også veldig forskjellige 😉 Hehe, Ludvik og Solan er en veldig god beskrivelse av kattene mine. Mange katter liker jo å sove sammen, og ligge tett inntil hverandre. Ikke disse to her nei, de sover så langt fra hverandre som det går ann. Skulle de mot formodning komme opp i senga mi på kvelden, ligger den ene ved bena og den andre opp i nærheten av ansiktet mitt. Som søsken flest erter de hverandre, og ender opp med å sloss så lodottene fyker rundt dem. I neste øyeblikk kan de sitte å pusse pelsen til hverandre. Katter er rare 🙄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg