Gutta har ryddet opp

Heisann!

Planen om å pusle inne med planter og strikke på sjalet mitt i dag gikk ganske fort i vasken. Jeg var ute på balkongen å skifte vann i vannskålen til Vinja, da Vaktmesteren kjørte forbi på gressklipperen. Jeg stoppet han og spurte om når han hadde anledning til å sage ned Tujaen utenfor soverommet mitt. Han svarte at han bare skulle klippe ferdig gresset og kante litt så skulle han ta det.

Jeg har jo syntes det var litt trist å fjerne den, men etter å ha gått noen runder med meg selv så fant jeg jo ut at det var det beste. Den var blitt så stor, og det var umulig for meg å åpne vinduet uten å måtte klippe unna noen grener. Over her kan du se hvor stor den er, eller mer riktig var.    

 

 

Her er vaktmesteren i full gang med å sage Tujaen ned, og det var gjort på under 1 minutt. Når han først var i gang, så tok han også å saget bort buskene ved siden av. De var ikke lenger noe fine nå som Tujaen var borte. Det ser så nakent å rart ut i bedet, men neste vår kommer det nye planter så da blir det fint igjen 🥰

Oppe på muren ved nedkjørselen holdt Ohm (Songsit) på å grave opp noen store runde Tujaer. De hadde han gitt bort til en dame som kom å hentet dem litt senere på dagen. Jeg endte opp med å holde han med selskap sammen med noen andre naboer til han var ferdig. Så gikk vi ned å satte oss på krakkene på enden av blokken, og der ble vi i flere timer.

Jeg var ikke inne hos meg selv igjen før kl dro over 15:30, og da hadde jeg vært ute siden før kl 11. Hadde jeg spist frokost eller lunch før jeg gikk ut? Nei, det hadde jeg selvsagt helt glemt bort. Så da endte jeg med å gå rett på middagen når jeg kom inn🙈

Jeg sa jeg skulle ordne litt med plantene mine inne i dag, og det har jeg også gjort. Et par har gått i søpla, og noen andre har fått nye plasser. Den store Tujaen har fått egen pidestall, og står nå mellom to seteren og tre seteren og strekker på bladene sine.

Resten av kvelden skal vies til strikketøy og litt serier på TV 📺.

15 kommentarer
      1. Hihi, lyden av motorsaga var langt høyere for øret enn videoen viste 🙉 Selv om jeg syntes det var litt trist å fjerne Tujaen, så var det på tide å fjerne den. Den sperret ikke bare soveromsvinduet mitt, men også kjellervinduet 😉

      1. Ja gutta gjorde en veldig bra jobb om torsdagen, og det ble ryddet opp ganske mye. Det var mitt soveromsvindu som ble sperret av Tujaen, og nå får jeg åpnet vinduet uten problemer. Klems 🤗

    1. Godt å få den fjernet så det blir enklere å åpne vinduet ditt! Det blir fint når de får rensket opp litt rundt omkring.👍 Koselig med litt samvær med naboene 🙂 Ønsker deg en fin fredag! 🤗

      1. Jeg syntes jo det var litt trist å fjerne Tujaen, men det var på tide. Den hadde blitt for stor, og kutte den av var ikke et alternativ for den var knusktørr i midten. Dessuten var det godt å kunne åpne vinduet igjen, uten å presse på og klippe unna med hekkesaksen 😉 Vi har en veldig god tone vi naboene, og sitter innimellom sammen ute å prater på fellesområdene våre. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    2. Oi, du mente alvor med å sage ned thujaen! Jeg så for meg at du kanskje ville halvere høyden, men der gikk hele, gitt 😂 Godt med muligheter for lufting og for mer lys inn også. 🙂

      1. Ja her skulle hele Tujaen ned, for den ble for stor å ha utenfor vindu. Det å beskjære den var ikke et alternativ, for den var helt tørr under de ytterste grenene og bladene. Veldig deilig å kunne åpne vinduene uten problemer igjen, for det er mange år siden sist 😊

    3. Der ja – nå kan du åpne vinduet ute å få tujaen inn – og det er lys som kommer istedet 🙂 Og neste år kommer det andre flotte ting nedenfor vinduet 🙂

      1. Ja nå har jeg ikke lenger problemer med å åpne vinduet når det skal pusses, for det skal jeg nemlig gjøre om ikke lenge. Det er blitt så luftig, men også litt rart. Skal grave opp røttene på de to andre buskene som også ble fjernet denne helgen, så er alt klart til neste år. Klems 🤗

      1. Ja det var på tide nå, og jeg må nok lese meg litt opp på hva som passer å ha der. Skal jo plante noe nytt til våren, og det må være noe som ikke blir mer enn maks 1,5 m i høyde. Ha en fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg