Gratisuke i Fjellhamar kirke

Heisann og god søndag!

Da jeg sto opp ved 9 tiden i dag var det et tynt grått skylag oppe på himmelen, men nå er den knallblå og sola skinner. På skyggesiden er temperaturen på +20,3C i skrivende stund.

I uken som gikk var det gratis uke og reparasjonsverksted i Fjellhamar kirke, som er der vi i Lørenskog Revmatikerforening bruker å være når vi har medlemsmøter og om tirsdagene til sosialt samvær med håndarbeid for de som ønsker det.

Mange hadde vært innom å satt igjen fine ting, som man fritt kunne ta med seg hjem men ikke mer enn 5 ting per person. Jeg har jo mer enn nok saker selv her hjemme, men klarte ikke å la være å ta med noe allikevel.

Rett ved inngangsdøren fant jeg de to lysestakene formet som stjerner med glass paneler. De manglet begge en rund kule ytterst på en av sidene, som skal holde spissen sammen. Syntes egentlig ikke at det gjorde noe, så de fikk bli med meg hjem.

Den store røde lysestaken var det G som fant til meg i en plastpose. Hun mente at det var “meg” og når jeg fikk se den var jeg enig. Ettersom den er så høy har jeg bestilt nye korte batteridrevne lys. Det blir for voldsomt med de lange jeg har fra før. Jeg blir bare mer og mer glad i lysestaken ❤️

Tok også med en bok av JoJo Moyes, Den ene pluss en. Jeg har en bok til av henne i bokhyllen jeg ikke har lest enda, Etter deg.

Jeg fant også en gammel jerngryte, som jeg ikke har tatt bilde av. Den skal jeg pusse og smøre inn med fett, sånn at den blir like fin som den en gang var 😊

I dag har jeg ikke lagt noen planer i det hele tatt… Tar dagen som den kommer, men tenker at jeg flytter ut på balkongen med en bok etter hvert. Kan fortsatt ikke hekle eller strikke, så da blir det lesing i stedet 😉

Håper du får en fantastisk søndag 🥰

10 kommentarer
    1. Så mange fine ting og den røde lysestaken var bare så herlig.
      Ypperlig temperatur for å lese bok på en balkong. Nyt søndagen din <3

      1. Ja jeg er fornøyd med fangsten, og spesielt den fin røde lysestaken 🥰 Akkurat nå har jeg satt meg inn litt, men jeg har sittet ute å lest en stund. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    2. Så fine ting du fant deg! Kjekt å gjøre det på den måten så noen får nytte av det! Her var det også ganske skyet først på dagen, men nå er det sol. Kos deg med lesing ute på balkongen! 🥰

      1. Jeg er veldig fornøyd med tingene jeg fant 🥰 Angret på at jeg ikke tok med meg noen av de tingene jeg skal gi bort, men da får heller Fretex overta dem. Nå har det begynt å skye litt over igjen her, men det er god temperatur. Har sittet ute på balkongen og lest en stund, men nå har jeg gått inn igjen. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    3. Mange fine ting der. Gikk en tur i skogen i går men bada ikke i går. Mye folk og bra at de tar med seg barna til skogs. Sove er ikke lett når det er så varmt men det gikk til slutt. Det er ny uke og den første hele i juni. Ha en fin dag.

      1. Jeg er veldig fornøyd med det jeg kom hjem med. Nei det er ikke så lett å få sove når det er varmt både ute og inne. Jeg legger meg ganske sent, og da har som regel leiligheten blitt luftet ordentlig ut. I dag er det litt kjøligere ute, og det er i grunnen litt deilig. Ha en fin mandag.

    4. Så fint at det kan arrangeres slike dager der man kan levere fra seg fine ting som andre kan ha bruk for. Og du fant fine ting å ta med hjem 🙂

      1. Ja det er så flott, og det er veldig populært. Det var flere som kom innom å kikket å fant ting, mens vi satt der. Jeg er veldig fornøyd med de tingene jeg fant, og nå har jeg også fått kjøpt noen kortere lys også til den røde lysestaken 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg