Godt Nytt år!

Image by Samkh on Pixabay
Image by Samkh on Pixabay

Heisann og God Nytt år!

Ute er det en fin vinterdag med klarvær, og -3,1C på gradestokken. En langt hyggeligere dag enn den jeg våknet opp til i går 🥰

Da er 2021 historie og foran oss ligger et helt nytt år med blanke ark, som skal fylles med spennende opplevelser. Forhåpentlig vil vi også gå lysere tider i møte når det gjelder Corona, sånn at vi kan gå tilbake til en litt mer normal hverdag igjen.

Jeg feiret Nyttårsaften alene med Vinja, og var spent på hvordan hun ville reagere på fyrverkeriet nå som søsteren ikke var her lenger. Vinja lå i sofaen da det startet, og hun satte seg opp å kikket ut av vinduet før hun kom bort til meg og hoppet opp i fanget mitt. Der satt hun å så på fyrverkeriet sammen med meg. Ørene lå bakover, så hun likte seg ikke helt men forholdt seg rolig allikevel 🥰

Tidligere på dagen i går var jeg nede på gravlund å tente lys for foreldrene mine. Graven var helt nedsnødd, så jeg måtte grave den fram. På nytt sto lokket på lykten som er festet på støtten åpen, og lyset var borte. Nok en gang hadde noen stjålet lyset jeg hadde satt ned. Hvem gjør noe så respektløst?? Jeg blir oppgitt og forbannet over at noen kan gjøre noe sånt. Skal dra en tur ned i morgen, og se om lyset fortsatt er der.

Denne dagen har jeg tenkt å gjøre minst mulig, bare slappe av og nyte og se på film. Har nettopp sett ferdig en fin animert film på Disney+ som heter Encanto. Veldig lun og fin film som kan anbefales, om du ikke allerede har sett den da 😉

Håper den første dagen i 2022 blir en fin dag 🥰

#2022 #nyttår #sløvdag #katteliv #helgeliv #jul

 

15 kommentarer
    1. Fy, så respektløst og frekt å stjele et lys på graven til noen. Hadde ikke trodd det var mulig…
      God plan å gjøre minst mulig i dag. Godt nytt år til deg! 🙂

      1. Enkelte mennesker klarer dessverre ikke å holde fingrene vekk fra andres ting. På gravlunden har noen stjålet lys, blomstervaser og så en ekstra lykt jeg hadde satt ned. De er så frekke og respektløse at jeg koker bare jeg tenker på det.
        Nå har jeg sittet en stund å latet meg, og Vinja sitter foran meg med bedende øyne. Det er nemlig tid for henne å få våtfor 😉

    2. Min mann dro til kirkegård dag og byttet batteri på lysene.
      Vi spiste rester i dag fra i går.
      Vi har også sett på Encanto film i mellomjula. Artig.
      Lykke til med nyåret.
      Bra at katten din ikke var blitt helt skremt.

      1. Jeg håper det nye lyset fikk stå i fred, men det får jeg jo se i morgen når jeg drar ned å sjekker.
        Planen var å spise kalkunrester i dag, men jeg har ikke noe matlyst så vi får se hva det blir etter hvert.
        Så reklame på Encanto om julaften, og fikk veldig lyst å se den.
        Vinja klarte seg heldigvis veldig fint i går, og det syntes jeg var godt for hun er en veldig forsiktig pus 😉

    3. Så leit at det stjeles fra kirkegården. Håper det får stå i fred nå.
      Det ble kalkunrester her i dag. Smakte godt når vi først spiste. Litt dårlig matlyst her også.
      God klem 🙂❤

      1. Det er aldri greit å stjele, men å gjør det på en gravlund er virkelig respektløst.
        Jeg har ikke spist middag enda, og jeg tror faktisk at jeg hopper over det å tar noe lettvint 😉
        Ja en fortsatt fin kveld 🥰

    4. Godt nytt år!
      Deilig med en stille og rolig nyttårsfeiring 🙂 liker det jeg. Jeg er ikke så fan av en haug med folk som står ute og
      skråler og skåler ved midnatt!
      Og gratulerer masse med dagen din som var i romjula! Klem.

      1. Tusen takk 🥰
        Jeg er heller ikke så begeistret for mye folk med skrål og bråk. Den tiden er over.
        Var spent på om de unge som bor i de to øverste etasjene ville ha fest i går, men det var veldig stille der oppe.
        Ha en fortsatt fin kveld.

      1. Det er dessverre et problem på enkelte gravlunder her i byen, at de stjeler lys, lykter og blomstervaser. Det er så usmakelig og respektløst at jeg blir helt matt 🤬 Foruten dt så har jeg storkost meg med dagen, og gjort minst mulig 😉

    5. Utrulig trist når folk får seg til å gjøre sånt – men dessverre ikke et unikt tilfelle 😔
      Høres ellers ut som du har hatt det greit, og godt at Vinja tok nyttårsfeiringa såpass fint, da ❤️

      1. Ja det er utrolig trist at folk synker så lavt at de stjeler fra en grav. Dessverre så skjer det over alt, og det er så respektløst. Jeg har hatt en fin jul og nyttårsfeiring, alene men på ingen måte ensom 😊 Ja det var godt at Vinja ikke brød seg alt for mye om fyrverkeriet. Hun søkte trøst til fanget mitt, men gjemte seg jo ikke 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg