Gigaboks i går…

Hei og god formiddag!

Da jeg sto opp skinte sola, og det så ut til å bli en fin vårdag. Nå har det skyet over, men litt antydning til blå himmel er det fortsatt. Temperaturen nå på formiddagen er +15,1C.

De store intensjonene om å være mer på bloggen i går gikk fort i vasken etter at jeg kom hjem. Dels var jeg sliten og hadde en del ting å gjøre. Etterpå ble jeg sittende i mobilen å snakke det meste av kvelden, og når siste samtale var avsluttet orket jeg rett å slett ikke å åpne pc’n.

Tidlig på dagen i går hentet jeg Bestisen på Bee Yoga, og så dro vi bort på Metro senteret for å plukke ut innfatning til de nye brillene hennes. Hun fant to sett som kledde henne veldig godt, men… Etter å ha vært inne hos optikeren ble det ikke noen nye briller. Optikeren fant at Bestisen hadde kun 60% syn på det ene øyet og enda mindre, 40%, på det andre. I tillegg var det noe som ikke var rett med øyet hun så dårligst på, så det ble sendt en henvisning direkte til øyenlegesenteret i nærheten. Bestisen ble selvsagt bekymret for hva det kan være, men optikeren sa hun ikke skulle bekymre seg i forveien. 

Etterpå gikk vi en snartur innom Polet, hvor jeg kjøpte en papp med Mojito og en flaske alkoholfri rødvin til i kveld. Det er jo ESC finale i kveld, og jeg fikk lyst til å kose meg med rødvin. Så er det jo sånn at jeg skal kjøre hjem senere i kveld og da er det uaktuelt med alkohol. Har aldri smakt alkoholfri rødvin før, og har ikke peiling på om det gjør noe med smaken

Etter at vi hadde vært på polet dro vi bort til Gigaboks for å handle.

Krydder, godt drikke og favoritt soya sausen Silver Swan

Jeg hadde vel ingen planer om å kjøpe så mye hos Gigaboks, men det ble da litt. Noen flasker med drikke jeg ikke hadde smakt før havnet i tralla, hvitløkspepper som jeg bruker mye av og min favoritt soyasaus Silver Swan. Den er den beste som finnes etter min mening 🥰

 

Vietnamesisk kjøttpølse

Det sto et par å demonstrerte Vietnamesiske baguetter med kjøttpølse, chilisaus mm, og jeg hadde ikke spist på en stund så jeg var sulten å tok en smaksprøve noe jeg ikke pleier å gjøre det.. Det var super godt og jeg køpte med den gode kjøttpølsen.

Den gode hvitløkspølsen

Jeg elsker hvitløkspølse, og når jeg fant en stor forpakning med det måtte jeg bare ta med det også.

Rett i koppen og litt vitaminer fra apoteket

Det er ikke alltid jeg har lyst eller tiltak til å lage meg middag, og da er det greit med noen potter med rett i koppen. Jeg hadde ikke prøv disse tidligere, så det skal bli spennende å se om jeg liker smaken. Gjør jeg det kommer jeg nok til å kjøpe flere av dem. Vitaminene er ikke fra Gigaboks 😉

Megaforpakning med grønnsaker til lappskaus

Jeg kjøpte også en megastor pakke med grønnsaker som passer perfekt til grønnsaker. Får ofte lyst på lappskaus, og derfor har jeg alltid frosne grønnsaker i fryseren som tiner raskt opp.

Mye av varene hos Gigaboks kommer i store forpakninger til veldig greie priser. Så neste gang jeg drar dit skal jeg kjøpe med en kartong med kyllingfiléer tilsvarende de jeg kjøper i Sverige. For det var faktisk billigere hos Gigaboks. 

Jeg var tidlig oppe i dag for å rekke alt jeg må få unna. Først dra opp på Kiwi og hente 3 blomsterbuketter som de hadde lagt av til naboen. Hun ringte inn til meg i går og spurte om jeg kunne hente dem for henne, og det sa jeg selvsagt ja til. Jeg tok bilen for det var raskere, men ettersom det var lørdag var alle p-plassene opptatt så jeg måtte parkere litt ulovlig. Nå skal jeg henge opp klesvasken å få unna oppvasken, ja den tas for hånd ettersom jeg ikke har oppvaskmaskin.

Håper du har en fin lørdag 🥰

 

19 kommentarer
    1. Så mye bra du fikk kjøpt.😀 Jeg er innom en Asia-butikk iblant og der har de stort utvalg i soyasaus, – skal se om de har denne der. 👍 Jeg nevnte jo Dollarstore i ditt forrige innlegg, men der har de ikke mat og er nok mer som Europris. Godt Bestisen fikk sjekket synet så de finner ut av hva som er galt. De er flinke til å ordne alt med synet. Kos dere med ESC finalen ikveld! 🍷🎶🎼🥰

      1. Ja jeg er veldig fornøyd med det jeg kjøpte, og skal dra tilbake litt senere å bare kjøpe frysevarer som kyllingfilé osv. Jeg trodde ikke at de lå noen Dollarstore i Oslo, men sjekke nå og det ligger en nede på Grønland. Skal jammen stikke innom å sjekke ut hva de har. Får krysse fingrene for at det ikke er noe alvorlig med øyet til Bestisen, og at det er noe de kan gjøre noe med. Har akkurat sittet å lest noen kommentarer i en diskusjonsgruppe for ESC og for en gjeng med misfornøyde mennesker… De sutrer for at Ukraina vant pga situasjonen i landet, og det er sikkert noe i det. Da lurer jeg på om de sutret like mye når han Salvador Sobral vant for Portugal i 2017. Han vant garantert for at han var veldig syk, noe som ble snakket om mye i forkant. Låten hans var jo til å sovne av, og jeg lurte på den gangen om han hadde vunnet om han hadde vært frisk? Det var dagens lille utbrudd, hihi. Ha en fin søndag 🥰

        1. Masse lykke til til Bestisen! 🍀🤞 Det beste er om det kun er musikken som bedømmes, men skjønner at flere sympatiserer med Ukraina nå.

    2. Mobilen gikk i gulvet i dag som det sang etter. Datt ut en del av der man lader så derfor bar det rett til Elkjøp og en ny Samsung er til lading. Sim-kort ble knekt og muligheter til lading må jeg starte helt på nytt. Med startpakke, nytt nummer og massevis jeg må oppdatere. Surt men slikt skjer. Må lage litt mat i kveld – kanskje det blir laks som jeg skal ha på 17 mai. Mandag skaffer jeg litt is og kjeks og lager med litt dessert til dagen etter. Ha en fin kveld.

      1. Ja veldig kjedelig når mobilen ramler ned sånn og blir ødelagt, for det koster som regel en del om det ikke går på forsikring eller garanti. Jeg har mistet min i gulvet flere ganger, men det har heldigvis gått greit ettersom jeg har et godt deksel som har tatt i mot. Jeg vet ikke helt hva jeg skal ha til middag på 17 mai, får se litt på det i morgen. Ha en fin søndag.

    3. Håper jammen det går bra med venninna di og synet hennes. Spennende butikk.🤗Slike store poser med grønnsaker bruker vi å kjøpe fra Norrek som vi serverer til middag til arbeidsfolkene av og til. Ha en fin lørdagskveld!🇳🇴🎉

      1. Ja håper virkelig det ikke er noe alvorlig med øyet hennes, men nå får hun i alle fall sjekket det ut og forhåpentlig gjort noe med det. Sånne store poser med grønnsaker er perfekt å ha i fryseren, enten om man har dem ved siden av noe annet eller har dem i lapskaus som jeg pleier å ha. Ha en fin søndag 🥰

    4. Mye spennende i handleposen din 🙂 Gigaboks har jeg ikke hørt om…

      Eurovisjon…. kjenner jeg blei irritert over den stemmegivningen… og at det er politikk i alt her i verden det er helt sikkert….

      Lag deg en fin fin søndag 🙂

      1. Gigaboks skal åpne flere steder i landet etter hvert, men dette er den første av dem på Lørenskog. Mye god mat til en veldig grei penge der.
        Enig i at politikk ikke hører inn i ESC, men når det er sagt så tror jeg det ikke var til å unngå at det ble det i år. Mange er misfornøyde pga av Ukraina vant ettersom de mener at folk stemte pga de som har skjedd i landet. Det kan man snakke mye om. Da føler jeg at jeg må minne folk på at det samme skjedde i 2017 da Portugal vant med Salvador Sobral, som var hjertesyk. Han hadde verdens kjedeligste låt, og jeg tror og mener han ikke hadde vunnet om han var frisk. Så symptatistemmer har må vi nok leve med 😉 Håper du får en flott søndag 🥰

    5. Skjønner godt dette med å komme på etterskudd på bloggen – for nå om dagene sliter jeg skikkelig med å henge med her inne.. Men har nå begynt å lese meg opp litt – igjen..
      Håper forresten det går bra med Bestisen øyet/øynene 😲
      Og så håper jeg du kosa deg i går og at den alkoholfrie vinen smakte 😊🥰

      1. Ja akkurat nå er det vanskelig å få tid til å sitte lenge nok stille til at jeg rekker å gå inn på bloggen. Det skjer noe hele tiden, og i dag har jeg kun en halvtime før jeg må inn i dusjen og så ut av døra. Da er det hagesenteret for å kjøpe planter til gravlund, og egentlig balkongkassene… Er ikke helt i form, så jeg ender nok opp med bare å ta gravlund i dag å så får det andre vente til i morgen. Bestisen får vel beskjed i morgen når hun kan komme til øyelegesenteret tenker jeg, så da får vi se hva de sier. Jeg koste meg i går med ESC, hjemmelaget pizza og mandelkake, men den alkoholfrie vinen var ingen højdare dessverre. Så her blir det nok Pepsi Max i stedet når jeg må bruke bilen. Vinen ble for tam og kjedelig. Da har man i alle fall prøvd det 😉 Ha en fin søndag 🥰

    6. Best med alkoholfritt om en skal kjøre ja..håper den smakte bra 🙂 Ikke hørt om gigaboks..men så jo ut som du fikk litt av hvert der .) Deilig med lappskaus.. noen ganger lager vi fra “bunnen av”..men blir veldig godt med slike fryste grønnsaksblandinger også.. Synet er man avhengig av ..så håper det ordner seg greit med venninna di.. Ønsker deg ei fin kommende uke <3

      1. Den alkoholfrie vinene var dessverre ingen høydare, den ble for tam. Så det kommer jeg nok ikke til å kjøpe igjen. Gigaboks har foreløpig bare en butikk og den ligger på Lørenskog, men det skal komme flere etter hvert. Spurte Bestisen i dag om hun hadde hørt noe fra Øyenlegen, men det hadde hun ikke. Håper virkelig at det ikke er noe alvorlig med øyet hennes. Ha en fortsatt fin kveld og 17 mai 🥰

    7. Greit med alkoholfritt synes jeg, enten jeg skal kjøre eller ei.
      Fikk med meg at Norge sang, men så gikk vi og la oss. Orket ikke sitte oppe vi 😉
      God søndagskveld. 🙂❤️

      1. Alkoholfri vin er nok ikke for meg, men øl går greit. Vi satt å så hele ESC vi, og jeg var ikke hjemme før kl 02:00 på natten. Ble litt vel sent, så jeg var ganske sliten dagen etter 😉 Ha en fortsatt fin kveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg