Et steg nærmere….??

Løser det seg tro, jeg lever i håpet 😊

Heisann og god formiddag!

Ute har været skiftet fra sol til overskyet, og det blåser en del. Temperaturen har sunket litt igjen, og ligger nå på +20,4C.

Som jeg har mast om et par ganger nå, så har jeg problemer med T-WE app’n på Apple TV og iPhonen min. På fredag satt jeg flere timer i kø hos Telenor, og ble kastet fra den ene kundebehandleren til den andre uten å få hjelp. Tidligere i dag stålsatte jeg meg med en rykende varm kopp kaffe, og ringte dem tilbake å ble sittende 40 min i kø før jeg kom til en veldig hyggelig kundebehandler. Han satte meg på hold i noen minutter, og kom tilbake å informerte at dette klarte han ikke å rette. Så han skulle sende saken videre til teknikerne, og så skulle jeg få en tilbakemelding innen torsdag. Selv om ikke noe ble løst i dag, så føler jeg at jeg har kommet et steg videre.

Et lite mysterium ble oppdaget i dag da jeg to opp. Jeg fikk en SMS fra Posten at de hadde fått melding fra Telenor om at en sending var på veg. Hmm, jeg har ikke bestilt noe derfra nå 🤔 Så når jeg først hadde en kundebehandler på tråden, spurte jeg han om hva det kunne være. Han sjekket og kunne ikke se at de hadde eller var i ferd med å sende meg noe. Jeg får bare følge med på app’n til Posten når det kommer mer informasjon. Med alt rotet på fredagen, skulle det ikke forundre meg om noen har gjort en feil å sendt meg en eller annen vare jeg ikke har bedt om. Å bare for å ha sagt, så har jeg ikke trykket på noen linker. Gikk direkte til Postens app å sjekket der, just saying 😉

I mens jeg satt i telefonen gjorde vaskemaskinen som var fylt til maks seg ferdig, og nå har jeg nettopp fått hengt opp vasken. Skittentøysboksen er ikke tom, men jeg har ikke plass til å henge opp noe mer. Så siste rest må bare vente til i morgen.

Nå sitter jeg å sløver foran TV og ser på kokken Rick Stein, som har en lang weekend i Thessaloniki. Jeg liker hans program godt, for det er ikke så mye fjas. Liker også måten han lager mat på, som er på hjemmelaget vis med rike og gode porsjoner. Ikke lagt opp litt her og der, og saus eller hva det nå er som er smurt ut på tallerkenen med en pensel. Jo da, det ser elegant ut, men personlig foretrekker jeg Rick Stein varianten 😉 Hva med deg??

Planer for denne mandagen, vel jeg har ikke bestemt meg om jeg skal være inne og danse med støvsugeren eller om jeg skal dra ut. Klokka begynner å bli mye, så det blir nok kanskje det første 🤔

Håper din mandag er og forblir fin 🥰

 

21 kommentarer
    1. Gratulerer til Dronning Sonja som er 85 år i dag. Hang ut flagget i dag som ble våt av en kraftig regnbyge som kom nå. Fikk vaska stua og kjøkkengulv grundig i dag. Ble bestemt at min søster og jeg tar en dagstur til en onkel utenfor Risør onsdag. Har jo ferie så det går bra. Fabler om en tur til Son med båt ut og buss inn til Oslo igjen. I fjor dro jeg til Drøbak men det blir litt lengere i år kanskje. Leiter etter en kabelslik at jeg kan få lad påa opp sykkellykta mi som jeg ofte bruker som lommelykt også. Håper alt ordner seg for deg med tanke på T-WE app. Kjipt når saker og ting ikke er som det skal være. Nå er jeg sulten og det blir lappskaus til middag. Ha en fin ettermiddag.

      1. Ettersom styret i borettslaget har ferie, kom flagget opp ganske sent i dag. Nå vaier det fint i vinden. Jeg pleier ikke å henge ut flagget på balkongen min når de kongelige har bursdag, men jeg ser at enkelte andre beboere gjør det. Risør har jeg ikke vært siden en sommerferie i 1980, men kunne godt ha tenkt meg en tur tilbake. Vi får se hva det blir til når ferien starter om noen uker. Ja det blir spennende å se om de klarer og fikse T-WE appen innen torsdag. Ha en fortsatt fin mandag.

    2. Så kjedelig når det blir masse rot. Av og til tror jeg teknikken går de fleste av oss over hodet.
      Matprogram ser jeg så sjeldent at jeg har ikke noe mening, men mat er godt :).

      1. Så lenge jeg kan fikse selv er teknikk OK, men når det ikke går lenger begynner problemene. Krysser fingrene for at de finner problemet innen torsdag, så jeg kan bruke app’n igjen. Jeg elsker matprogram, men er jo ikke noe flink til å kokkelere selv da 🙈

      1. Ja det er så irriterende at det ikke fungerer i det, men vi får se hva de får til innen torsdag. Har jeg ikke hørt noe innen da, blir det månelyst…

    3. Ergerlig når ting ikke vil fungere som det skal, og man ikke får gjort noe med det selv! Da jeg ordnet med ny strømavtale for en stund siden, klarte de å sette en annens i navnet mitt også! Jeg hadde mange telefonsamtaler før de klarte å ordne opp i rotet, og slippe å betale andres strømregninger! Her er det regn og sol om hverandre. Jeg skulle ha klipt plenen og plantet nytt på kirkegården, men får vente til litt mer stabilt vær. Håper de fikser T-We app’n din snart! 🤞 Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Ja veldig irriterende dette her, og mer så ettersom det er så vanskelig å komme igjennom på telefon. Nå får vi jo se da om de klarer å få orden på det… Sola var akkurat framme her nå, men så kommer det et tjukt teppe med grå skyer igjen som sikkert er fulle av regn. Skulle ha vært ute å beskjært soleiebusken min, og støttet opp hagehortensian, men jeg ser ann litt for jeg har ikke lyst til å bli vår 😉 Ha en fin mandag 🥰

    4. Smaksopplevelser blir jo litt påvirket av hvordan mat ser ut rent estetisk, men ofte synes jeg at det enkle ofte er det beste ☀️

      1. Har akkurat snakket med Telenor nå, og jett om det var mye rot som jeg skal fortelle om på bloggen. Det er ganske greit vær her i dag, men en del fluffy skyer blåser rundt oppe over hode på meg 😉

    5. Jeg har også fått slike rekommanderte sendinger/pakker jeg ikke har den ringeste anelse om hva kan være for noe. Når det så ikke engang har stått noen avsender, føler jeg det blir litt sånn borderline creepy, så jeg gav rett og slett blaffen i hele greia. Jeg mener.. Skal du sende noe til meg rekommandert, så får du i det minste informere om hvem du er, eller et hint i retning hva det dreier seg om. Når intet av slik info er å finne på brevet/meldingen, så innebærer det i mine øyne at det ikke er hverken seriøst eller hyggelig, og dermed heller ikke noe jeg gidder å bry meg med 😉 😀

      1. Det har vært mye rot med Telenor den siste tiden, og pakken som så ut til å være til meg. Se den var ikke til meg i det hele tatt. Noen hadde registrert den på meg, og ikke bare det… De hadde surret inne og lagt meg til som bruker hos en helt annen person 🙈

    6. Håper det ordner seg 🙂
      Her blei det litt rolig mandag…. tok et tak med gressklipper før helgen og det gjorde sitt til at ryggen røk litt… så her sitter jeg tirsdag morgen med litt kuldebehandling av typen kulde-gèl 😀
      Det er overskyet og har regnet MYE siste døgnet.
      Håper solen titter frem både her og hos deg 🙂 God tirsdag!

      1. Det ser ut til at jeg endelig har fått fatt i en kundebehandler som vet hva han snakker om. Hadde han nettopp på telefonen, og jeg kan love deg at det var mye rot i denne saken. Den er ikke løst enda, men vedkommende jobber på saken. Skal fortelle mer om det i et innlegg. Ellers er det både sol og skyer her i dag, og en ganske frisk og deilig luft. Ha en fin tirsdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg