En fredda uten de store planene…

Arkivbilde

Heisann!

Da jeg sto opp i dag lavet snøen ned, men nå et par timer senere er det tjukk tåke og drypper heftig fra taket. Temperaturen ligger på rundt +0C.

I natt har jeg virkelig sovet godt, og klart å være i drømmeland i nesten 7 timer. Det anser jeg for å være ganske bra. Var veldig sliten når jeg kom hjem i går, og etter å ha spist middag satt jeg for det meste å glippet med øynene mye av kvelden. Til slutt kom jeg meg opp av godstolen og i seng, og sovnet med en eneste gang.

Det har vært noe hver eneste dag denne uken, og det merker jeg på kroppen. I dag derimot er det minimalt som står på timeplanen. Det mest anstrengende er vel at jeg helst skulle ha tatt ned julebelyningen, men jeg tror kanskje jeg venter en dag til med det. Naboene og de som kjører forbi nede i gaten får tåle å se det grønne lyset litt til 😆

De røde julegardinene min hang oppe helt til søndagen som var, så alt har blitt forsinket i år. Nå begynner ting å komme på plass og tilbake til normalen igjen. Hadde det vært for noen år siden, ville jeg stresset meg halvt i hjel med å pakke bort absolutt alt til 13 dag eller 20 dag jul. Nå er jeg litt mer avslappet til akkurat det 😉

Som jeg fortalte i går var Bestisen og jeg på kino å så musical versjonen av The Color Purple på Lørenskog kino. Vi satt sammen med G som vi kjenner fra Revmatikerforeningen. Hun bor i enden av Skårersletta og hadde ikke bil i går, og lurte på om jeg kunne kjøre henne hjem. Det tar bare noen minutter, så det gjorde jeg selvsagt med glede. Etterpå stakk vi innom Kiwi på Solheim å handlet inn til helgen, i tillegg til hjemmlaget pizza til lørdagen. Da er det finale i MGP, og vi må jo opprettholde tradisjonen med pizza.

Snart på tide å få i seg litt mat, men først skal Bambus-stilkene mine få rent vann. Pleier nemlig å skifte vann på dem annenhver fredag, og i dag er det den dagen. Burde vel kanskje snart plante dem, men de ser ut til å trives veldig god i bare vann også 🌿

Håper du får en fantastisk fredda 🥰


10 kommentarer
    1. Ble en omgang med oppkast i natt så jeg ringte jobben og de sa at jeg skulle bli hjemme. Sov meg frisk i løpet av 2 timer så fikk tatt en dusj, vaska opp og så både Mesterens mester og Lindmo . Så nå er jeg på biblioteket blant masse unger og studenter. Besøkte mor i går men bussen var forsinket så mor ble glad da jeg omsider kom. Er meldt mildvær i helgen så da blir det mye vann på bakken. Best med gummistøvler med brodder da. Blir nok fiskepinner til middag i dag. Tenkte at jeg skal besøke min søster og mann i den nye leiligheten en dag til uka. Det er en kort togtur til Mjøndalen. Ha en fin dag.

      1. Så bra at du er i form igjen, for oppkast er ikke noe hyggelig å ha. Jeg har ikke vært på biblioteket på veldig lenge, men har veldig lyst til å besøke hovedbiblioteket ned i Oslo. Her begynner tåka og lette og det renner mer og mer fra taket. Vaktmesteren har vært ute å måkt og nå nettopp strødde han så det går ann å gå. Ha en fortsatt fin fredda.

    2. Så godt med em dag uten de store tingene også. Her også er det tåke, så det tar på snøen ser jeg. Ha en fin dag 🙂 Klemsiklem 🙂

    3. Det ser ut til at vi har hatt det samme været, og nÃ¥ har det begynt Ã¥ blÃ¥se her. Jeg tok ned julegardinene pÃ¥ kjøkkenet pÃ¥ onsdag, mens de røde gardinene i stua fortsatt henger oppe. Liker sÃ¥ godt jula, sÃ¥ da blir endel litt lenger oppe enn hos mange andre. 😊 Gleder meg til finalen i MGP imorgen, – blir spennende Ã¥ se hvem som vinner! Ha en fin kveld og god helg! 🤗

      1. I går var været trist, men det sørget da for at noe av snøen smeltet. I dag skinner solen og det er nesten +6C ute, og da smelter det enda litt til 🥰 Jeg gleder meg også til MGP i kveld, men har ikke fått hørt de som gikk videre fra forrige lørdag. Hadde ment å se programmet, men kom aldri så langt. Sverige har sin første delfinale i kveld også, og den får jeg se i morgen. Ha en fin lørdag, klem 🤗

        NB! Om du liker den skotske serien Shetland, sÃ¥ sender SVT1 første episoden i den nye sesongen i kveld kl 21:30. Jeg vet ikke om den blir tilgjengelig i app’n for meg, sÃ¥ jeg skal sette den pÃ¥ opptak. Det tar sikkert vinter og votter innen NRK sender den.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg