Gravlund i dag og fortsatt au i skulderen…

Photo taken with Focos

Hei og god kveld!

Været i dag har vel ikke vært det beste, selv om sola har tittet fram litt. Det har regnet mye og det har også vært veldig klamt. Tor med hammeren har vært på besøk flere ganger også. Temperaturen på formiddagen var på +20C og nå i kveld +19,5C.

Skulderen min er fortsatt grinete så jeg tar det helt med ro denne uken også. Litt bedre er det jo, for jeg har mer følelse i fingrene enn jeg har hatt. All fremgang er positivt 😊

I dag er det bursdagen til den fine og snille mammaen min. Det er 101 år siden hun ble født, og jeg har vært på gravlund i dag. Jeg hadde ikke flere gravlys igjen, så jeg stakk innom Nille og kjøpte en pakke på veien. Var veldig spent på hvordan det så ut der nede, ettersom jeg ikke har vært der siden 15 mai når jeg plantet. Det var heldigvis ikke noe å bekymre seg over, for både Lobelia og de Spanske Margerittene sto i full blomst. De var så store og frodige at den lille lykten på støtten nesten ikke syntes. Jeg visste at blomstene hadde blitt vannet, ettersom graven ligger rett ved det automatiske vanningsanlegget 😊

Nå kom jammen han Tor igjen, og Vinja ble redd å spratt inn fra balkongen, og hoppet rett opp i fanget mitt. Hun syntes nok det var tryggest å ligge der 😻

Håper du har hatt en fin mandag 🥰

 

18 kommentarer
    1. Vinja er heldig som kan hoppe opp i fanget ditt når hun blir redd ❤️ Høres ut som den skulderen din må ha langtidspleie… og -hvile.

      1. Vinja har aldri likt torden og lyn, motsetning til Ronja som var fascinert av det. Så det er godt å ligge i fanget og få trøst av mamsen 🥰 Begynner å bli dritt lei betennelse og smerter nå, og håper virkelig at det snart er bedre.

        1. Dyr generelt er vel ikke spesielt glad i torden og lyn, så det er kanskje Ronja som var spesiell på den måten 😉 Skjønner godt at du blir lei!

          1. Nei de er nok ikke det, og ja Ronja var spesiell på den måten. For på Nyttårsaften når fyrverkeriet startet ville hun alltid være med ut på balkongen. Da satt hun på klatrestativet runde øyne og så fasinert på rakettene 🥰

      1. Ikke så mye annet å gjøre enn å ta Tia til hjelp, men jeg må være ærlig å si at jeg begynner å bli utålmodig. Jeg kom meg ned på gravlund mellom regnskurene, så jeg slapp å bli våt i dag 😊 Ha en fin kveld 🥰

    2. Så koselig at Vinja søker tilflukt i fanget ditt. Veldig greit at graven ligger ved vanningsanlegget og at det var frodig blomstring.
      Ønsker deg god bedring med den vonde skuldra <3.

    3. En dag og minnes det.♥️ Så fint at du får vannet på den måten. På kirkegården der jeg passer graver, har de ikke slikt, men jeg har selvvanningskasser på tre av fire. Likevel blir det endel gras rundt å fjerne + bære vann og fylle på. Godt med regn nå, men jammen var det klamt idag.

      1. Ja jeg må alltid på gravlund på bursdagen til foreldrene mine og tenne lys. Jeg betaler ikke for stell, og derfor er det veldig fint å ha gravet rett ved vanningsanlegget. Trenger aldri å tenke på at det skal bli for tørt. Vi trengte regn nå, men den høye luftfuktigheten er ikke god for meg. Det er samme været i dag også, så jeg skal ikke gjøre de store sprellene i dag. Ha en fin mandag 🥰

    4. Jeg var sikker på at Tor med hammeren skulle komme til oss i går, men vi slapp heldigvis unna. Nå har jeg heldigvis ikke hunder som er redde, men likevel… jeg har respekt for den type vær.

      Ønsker deg en fin dag og så håper jeg du kommer deg i den skulderen. God bedring!

      1. Tusen takk 🥰 Her var været ganske ille en stund, men så roet det seg. Det beste med tordenvær, er jo at luften og temperaturen blir bedre etterpå. Noe den har gjort også. Vinja har aldri likt torden eller andre høye lyder, da blir hun urolig. Så da gjemmer hun seg eller hopper opp i fanget mitt for trøst.

    5. Er hjemme fra lille tur som gikk til Fagernes i Valdres. Det ble 3 timer med buss men underveis måtte jeg på do. Det var et lite bøttekott av en do. Og selvsagt ble den tett på vei oppover. Til slutt lukta det kloakk i hele bussen som var full av folk. Sjåføren måtte stoppe og ha i noe i dassen og stengte hele greia ca 1 mi før Fagernes. Var litt den veien før for hadde en kjæreste fra Reinli som ligger ved Bagn. Men hun er dø og en annen sak. Sov i en natt i ei hytte på Fagernes Camping. Det var fire køyer og sov dårlig der. Men plassen ligger fint til med rene og moderne dusjer. En god erfaring derfra. Er trøtt etter dagen, var i Oslo kl 11.50 og fikk i meg mat, kaffe og med godt. I morgen blir det ny sveis, bading og nye sko. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har inntrykk av at sånne doer på bussene ofte blir tett, noe jeg har opplevd selv når jeg har brukt buss. Det var trist med kjæresten din da ❤️ Sist jeg var på Fagernes Camping, så lå vi i telt og standarden var vel ikke den beste på fasilitetene. Håper du blir fornøyd med sveisen. Ha en fin onsdag.

    6. Her var Tor med hammeren på besøk nord for oss og sør for oss i går, men vi slapp unna. Godt å få tatt en tur på kirkegården og se at alt ser fint ut.🌸God bedring med skulderen.💐

      1. Tusen takk 🥰 Jeg var veldig bekymret for hvordan det ville se ut på gravlund, for jeg liker dårlig at det ser ustelt ut på graven. Han Tor reiste litt i ring den kvelden, men kom hele tiden tilbake til meg, hihi Han holdt på en bra stund, men så roet han seg igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg