En dags pause…

Image by Полина Андреева from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Dagens værrapport: Himmelen er blå med litt skyer her og der, så det ser ut til at vi får en fin sommerdag i dag også. Temperaturen er noe lavere enn den har vært de siste dagene med +15,5C.

I går tok jeg meg en liten pause fra blogg og andre sosiale medier. Skulderen min var ikke i humør og jeg følte meg sliten og trøtt. En betennelse stjeler ofte om ikke all så ganske mye energi ut av kroppen min, og jeg orker nesten ingenting. Det var sånn jeg hadde det i går… Selv om skulderen fortsatt er grinete, så føler jeg at jeg har litt mer energi i dag heldigvis.

Jeg var en snartur ute i butikken og handlet på ettermiddagen i går. Fant ikke noe spennende mat som fristet i kjøleskapet, så jeg stakk bort på Oppsal å kjøpte en pizza. Det er ikke ofte jeg kjøper Grandiosa lenger, men de hadde en med mozzarella og skinke som jeg ikke hadde smakt så jeg valgte det. Kanskje ikke det beste valget, for magen reagerte litt negativt etterpå…

Forrige dagen hentet jeg fram og børstet støv av den rosa tårnviften min, for når sola står rett på balkongvinduene og stueveggene her inne i kroken min blir det varmt. Ikke bare litt varmt, men tropevarmt. Vinduene på balkongen står oppe i lufteposisjon, men det hjelper ikke så mye. Ettersom Vinja mer eller mindre bor ute på balkongen om dagen, så står også døra åpen sånn at hun kan komme og gå som hun vil. Det gjør også at det blir ekstra varmt i stua, og da er det godt med en vifte som får det til å virke kjøligere. Jeg klager ikke altså, for det er herlig at sommeren endelig har kommet med varmere vær 🌞

Planene for denne dagen er vel ikke så spennende. Jeg skal feste noen løse tråder på et par duker og presse dem så jeg får lagt de på. Så skal jeg se over hva jeg har av uferdige håndarbeidsprosjekter, og bestemme hvilke som skal tas først når skulderen blir bra igjen. Etter det setter jeg meg nok ut en stund å nyter varmen.

Håper du får en fin onsdag 🥰

 

6 kommentarer
    1. Det er over 10 år siden Berit døde så det går greit. Veit at jentene hennes bor der men ingen kontakt, bare sjekke hun yngste og i dag er hun gift og har 3 barn. Så jeg stresser ikke mer med det. Alle trenger en pause. Tror at En dags pause var tittel på en CD som Jahn Teigen lagde om jeg ikke tar feil. Han døde jo i 2020 og ble begravet 11 mars dagen før stengte på grunn av pandimien. Ha en fin dag.

      1. Stemmer det at det er Jahn Teigen sin låt, som jeg liker godt. Å en dags pause er godt i blant. Noen ganger er det greit å la ting ligge ❤️ Ha en fin dag videre du også

      1. Skulderen min er ikke noe bedre, og det ta nok litt lenger tid innen den bli det. Har kronisk betennelse i og omkring de fleste leddene, så dette er noe som kommer og går med jevne mellomrom. Ofte så går det over etter noen dager, mens andre ganger så kan det herje i et par måneder. Ellers så har energien kommet tilbake igjen, så jeg føler meg nå i alle fall i litt bedre form. Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg