Det ordnet seg til slutt….

Image by Gundula Vogel from Pixabay

Heisann og god morgen!

Ute har lyset kommet og med det en klar himmel og mulighet for å se sola. Snøfallet som TV2 været meldte i går over Oslo kom aldri, og jeg tror det tok en liten avstikker så vi ble spart i denne omgangen. Temperaturen er blå med -5,1C.

Vinja har akkurat fått medisinen sin, men syntes hun kunne få våtfóret sitt samtidig. Det syntes ikke jeg, så hun får vente til klokken bli 11. Ellers blir det bare mas og mjausing resten av dagen. Hun ligger i entreen å kikker inn på meg, og gir meg DET blikket for å se om det hjelper, hihi!

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Alt er mulig for deg, hvis du tror på det”
av Bjørg Thorhallsdottir

Jeg liker dette sitatet aller best av de som har kommet hittil, for det gir virkelig motivasjon til å tro på deg selv og at du kan få det til 🥰

Som du kanskje skjønner så sitter jeg hjemme og jobber i dag også, og årsaken er at magen igjen er i ulage. Føler meg ikke syk, bare litt stedbundet for å si det sånn. Jeg håper og tror at det vil roe seg i løpet av dagen, for jeg skal på julekonsert i Lørenskog kirke i kveld. Det er heldigvis ikke så ille som på mandagen, så det ordner seg nok. Jeg vet at jeg ikke tåler melk- og eggeprodukter så godt, og i går laget jeg en saus som det var både melk og fløte i som jeg mistenker er årsaken til dagens plager. Det er ikke alltid jeg reagerer så sterkt, men denne gangen gjorde jeg altså det….

I går fikk jeg bekreftelse på at jeg kunne få utbetalt halvparten av feriepengene mine for neste år nå i desember. Det har seg jo sånn at da NAV forlenget AAP mine, så gjorde de ikke det helt fram til jeg skulle gå av. Nei, de satte maks datoen til 13.12., noe som da gjorde at jeg går glipp av 2,5 uke med penger. Det igjen gjorde at jeg ville få det ganske stramt økonomisk fram til utbetalingene i januar kom. Derfor spurte jeg arbeidsgiver om det var mulig å få ut halvparten av feriepengene nå. Det var en stor lettelse å vite at jeg har nok penger til regninger og til det som skal handles inn til jul. Ikke at jeg skal sløse de bort, men enkelte ting trenger man jo…

Takk for at du stakk innom bloggen, og så håper jeg du får en flott onsdag 🥰

 

22 kommentarer
    1. Snøen tok en avstikker hit. Her lavet det ned ei stund, men det ble ikke mye ut av det på bakken.
      Jammen godt du fikk ordnet med pengene dine.
      Ønsker deg god bedring. Klem🥰

      1. Tusen takk 🥰 Her er det bare rimfrost på bakken, og jeg syntes det er helt greit 🥰 Snøen kan vente til uke 51 med å komme, så kan den ligge til litt over nyttår og så kan den forsvinne igjen. Hihi, ikke så glad i vinteren skjønner du 😉 Ja vet du var en stor byrde som raste av skuldrene da HR avdelingen bekreftet at de kunne utbetale halvparten av feriepengene mine nå. Så for meg en jul med veldig dårlig råd. Klems 🤗

    2. Så bra at du kunne få utbetalt halvparten av feriepengene nå og ha råd til det du trenger! Mage og tarm er et evigvarende problem hos meg også. Har en kronisk tarmbetennelse, som gjør at det er mye jeg ikke tåler. Jeg kan tåle bittelitt melk, uten at det blir krise, men fløte er å virkelig be om problemer! Fint sitat 😀 Ha en glitrende onsdag! 🥰

      1. Ja det var en stor lettelse at dette med pengene løste seg, for som det ikke er så mye som skal kjøpes så har jeg noen regninger som ikke kan vente. Synd å få purringer og fandens oldemor. Jeg har alltid hatt problemer meg magen i alle år, men det var ikke før jeg ble voksen at det ble stadfestet at melk, fløte, ost og egg var et av de største årsakene. Klarer ikke helt å holde meg unna dessverre. Ja jeg likte godt dette sitatet, og jeg tror jeg skal feste det på veggen. Klems 🤗

      1. Magen har det helt fint igjen, heldigvis 🥰 Det har visst kommet litt snø i Oslo i dag, noe en kollega fortalte da han kom. Jeg sitter ikke ved vindu, så jeg hadde ikke sett det. Klems 🤗

      1. Ja jeg så på Facebook at dere hadde fått full vinter nå. Kom litt her tidligere i dag, fortalte en kollega meg. Jeg har all maten til jul, men det er jo allikevel andre ting som skal kjøpes inn i tillegg til fremtidige regninger, så det er godt jeg får så jeg ikke går i minus. Klems 🤗

    3. Snøen kom til nord også.❄️❄️
      Det var godt det ordnet seg med litt feriepenger. Det hadde blitt hardt med bare halv utbetaling i desember.😨
      Kos deg i kveld!🤗

      1. Jeg fikk akkurat bekreftelse på beløpet de utbetaler etter skatt, og det var litt mindre enn jeg trodde. Allikevel nok til å dekke en stor regning i slutten av måneden. Det kommer litt snø her i Oslo nå, men om det blir noe ut av det er ikke godt å si. Her nede i sentrum er det sjelden det blir liggende. Klems 🤗

    4. Litt vinter ble det men mest kulde og lite snø. Har en lang dag foran meg så burde ha sovet litt til. Men våkna og fikk ikke sove igjen. Tror jeg skal legge meg tidlig i kveld. Har kun 2 pakker igjen, en svoger som kun ønsker seg en marsipangris, så det blir en stor en. Han har alt så da er det ikke så lett. Må pakke inn gaver fredag eller lørdag, samt levere de torsdag til uka. Men nå venter andre ting før jeg drar. Alt jeg rydder bort nå er spat tid siden.. Ha en fin dag.

      1. Ja det var kaldt i både i går og i dag, så man måtte kle seg godt. Sov dårlig i natt selv, og er ganske trøtt i dag. De fleste av oss har det vi trenger, så det er ikke alltid lett å kjøpe julegaver. Ha en din torsdag.

    5. Så bra at det ordnet seg med feriepengene! Da jeg sluttet i jobben jeg hadde, fikk jeg utbetalt alt sammen med siste lønning. Men sikkert forskjellig praksis rundt omkring. Her har det begynt å snø nå, – håper det ikke blir så mye! Ha en fin torsdag! 🤗

      1. Det ble mye mindre feriepenger enn jeg regnet med, men det ordner seg nok tenker jeg. I utgangspunktet så hadde jeg fått dem i mai måned, om jeg ikke hadde spurt om dem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg