Det lukter svidd…

© Vera Lynn

Heisann og god morgen!

Ute holder tåka på å lage en trolsk stemning, og i følge yr.no så skal vi ikke få det nydelige været vi hadde i går. Temperaturen da jeg sto opp i dag var knappe +6C.

Da jeg satt meg ned for å jobbe inne på kontoret mitt for snart 1 time siden, var det så kaldt at jeg var nødt til å sette på ovnen. Jeg frøys så fælt at jeg skalv og klarte ikke å sitte der uten at temperaturen kom opp. Selv om ovnene blir støvsuget jevnlig, så lukter det svidd og brent den første gangen jeg setter de på om høsten. I dag var intet unntak, men det begynner å gi seg nå kjenner jeg.

Etter jobb i dag må jeg begynne å rokkere om på plantene mine, og kanskje kaste noen som ikke ser så friske ut. For det er snart på tide å flytte inn alle de som har stått ute til nå. I fjor ventet jeg for lenge og da hadde alle Ildtoppene mine frosset til is. Det har jeg ikke lyst til at skal skje en gang til. I tillegg har jeg 2 kaktuser der ute, som nok tåler lave temperaturer, og en aloe som har vokst seg stor i løpet av sommeren. Sistnevnte må få en større potte ser det ut til, men det blir ikke prioritert i dag.

I går kveld hadde jeg tenkt til å kose meg med å lese blogginnlegg, men hva skjedde? Jeg ble så trøtt og klarte nesten ikke å holde øynene åpne, og da var det også helt umulig å konsentrere seg om å lese noe. Så jeg ga like godt opp, og tenkte at det kommer en dag i morgen også.

Dagens første kopp med kaffe er snart tom, og min lille morgenpause er over.

Ønsker deg en fin tirsdag 🥰

 

6 kommentarer
    1. Ja, det har lett for å lukte svidd til å begynne med. Uansett hvor mye man støvsuger og vasker, så kommer man nok ikke til overalt på ovnen. Man trenger å ha på litt varme nå. Her har det vært tykk tåke i hele dag, men opphold. Har noen planter her også som må inn i varmen etterhvert, men sommerblomstene/uteplanter har klart seg bra ennå.

      1. Ja det er det samme hvert år, og nå orket jeg bare ikke å vente lenger med å sette på varmen. I alle fall nå som jeg jobber hjemme. Tåken begynner så smått å lette litt her, men noen sol tror jeg ikke vi får se i dag. Georginene mine og den store rosen i pallekarmene klarer seg nok en stund til. De andre som jeg har på balkongen er det nok greit å få inn 😊

    2. Kjenner så godt igjen det der med å skulle sette meg ned og lese blogger om kvelden.. og ende opp med å være for trøtt.. Så nå leser jeg litt dann og vann, men er nok dessverre ikke helt oppdatert hos noen🙈 Håper du får en riktig flottersfin ettermiddag og kveld 🥰

      1. Jeg prøver å sniklese litt på jobben når jeg tar meg en kaffepause, men det er ikke alltid jeg får det til. Kan nok være greit å lese litt nå og da, når man føler man orker. Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

      1. Ja og lukten henger godt i ut over dagen, men nå har det gitt seg. Det var så huskaldt at jeg syntes ikke jeg hadde noe annet valg enn å slå på varmen. Slår den av når jeg går å legger meg. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg