Det går opp og ned…

 

Image by Myriams-Fotos from Pixabay

Heisann!

Ute skinner solen fra en ganske så blå himmel, og temperaturen er allerede oppe på +15C nå like før sola treffer balkongen for fult.

Vinja har allerede flyttet ut på balkongen, og kommer bare rekende om hun vil ha noe å spise eller må innom doen. Det er så godt å se hvordan hun koser seg og nyter livet der ute. Vi har jo blitt lovet mye godvær denne uken, og da kan hun være ute hele tiden. 

En som ikke akkurat nyter dagen i dag er meg, for jeg våknet opp med feber, krislete hals og absolutt ingen stemme. Så jeg går rundt her å visker, noe Vinja syntes er veldig merkelig. Begynte å hoste og harke i går kveld og innen jeg la meg kjente jeg at jeg ikke var helt i form, men tenkte at det ville gå over til dag. But no 🙈 Veldig kjedelig, for i dag skulle jeg treffe VIP Gjengen for å innvie det nye lokalet vi skulle være i. Jeg hadde virkelig gledet meg til deg, men det får heller bli neste gang.

Jeg fortale i går at jeg hadde begynt på arm no 2 til Vela-genseren min, og jeg strikket utover kvelden i går og litt på morgen i dag på den. Så den vokser sakte men sikkert. Har bestemt at hele genseren SKAL være klar senest innen utgangen av denne måneden, men helst før da 😉

Akkurat nå sitter jeg å ser 2019 sesongen av The Great British Bake off, finaleprogrammet. Jeg har sittet og sett igjennom de sesongene som ligger på TV2 Play, og nå er det bare en igjen. Jeg hadde ikke sett alle programmene, noe jeg trodde jeg hadde gjort. Dette er en serie jeg ikke har noe problemer med å se flere ganger. Hva med deg?

Håper du har og fortsatt får en fin mandag 🥰


16 kommentarer
    1. Uffda, håper du ikke har korona da. for de mister jo også stemmen om dagen de som er syke. God bedring og se programmet om igjen du, for det er jo koselig. God bedring og en klem fra meg 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Jeg tok en Korona test på morgenen i dag, men den var negativ. Egentlig uvanlig at jeg mister stemmen, noe jeg gjorde allerede flere år før Koronaen kom til landet 😉 Ja nå bakes det på TV, og det går jo ikke alltid helt etter planen 🙈 Ha en fortsatt fin mandag, klems 🤗

    2. Er på biblioteket og skriver dette. Uvant tastatur men det er greit. Hjemme er pc-en vrang innimellom, bør nok ta en skikkelig service på den og heller skaffe nytt kanskje. Det ble en solid smak av sommer i dag, bytta om til sommerdekk på sykkelen min i går. De feier gatene som bare det om natta, men i år er det ekstra mye grus som må tas opp. Har sett på De siste dødsdømte på NRK og som en avveksling Common. Den siste serien vi jeg anbefale, handler om en influenser som blir støttekontakt med ei med Downs. Henter mopeden onsdag og det skal i grunn bli deilig men greit med en sykkel også. Ble kvitt en gammel sykkel jeg hadde som var for liten for meg. Kjøpte katta i sekken da – man lærer av slikt. Ha en fin kveld.

      1. Jeg har bare sett Traileren til serien du snakker om, og så var jo skuespillerne hos Lindmo på fredagen. Kjedelig når PC’n ikke fungerer som den skal, og da kan virke som du burde vurdere å bytte ut den du har. De har jo ikke all verdens levetid om man bruker dem ofte. Selv har jeg måtte bytte laptopp hvert 4-5 år, for da har de vært helt utslitt. Ha en fortsatt fin mandag.

      1. Tusen takk 🥰 Ja jeg håper virkelig at det går fort over. Jeg har noen spennende planer i slutten av uken, som jeg ikke vil gå glipp av. Bilder av genseren kommer så fort den er ferdig 😊

    3. Uff, så kjedelig å bli syk. Vil ønske deg god bedring fort. Vært mye artigere å vært både ut i sola og deltatt med VIP-gjengen. Bra Vinja koser seg, da :). Jeg ser ikke så mye TV, sjøl om jeg syns mat er spennende følger jeg ikke med :). Klem <3

      1. Ja det sto ikke på timeplanen å bli syk nå nei, men heldigvis er formen stigende å jeg har fått igjen stemmen i dag. Litt kjedelig at jeg ikke fikk vært med å innvielsen av det nye lokalet og bursdagsfeiringen på mandagen, men sånn blir det bare sånn. Det er jo ordentlig vårdager med god varme her i Oslo nå, og Vinja bor ute på balkongen hele dagen. Klems 🤗

    4. Huff da!😨
      Typisk å bli syk nå på våren når temperaturen ute varierer så mye.🤧
      Håper det går fort over.
      Bakeprogrammer kan man gjerne se flere ganger.🤩🍰

      1. Litt kjedelig å bli dårlig nå som varmen og de gode dagene kommer, men heldigvis er jeg nesten bra igjen. Jeg er jo ikke noen kokk akkurat, men elsker å se bake- og matprogrammer og ser de om og om igjen 😉 Klems 🤗

    5. Ønsker deg riktig god bedring! Dumt du ikke fikk vært med på strikketreff igår, men det blir flere muligheter 🥰 Jeg har pleid å se på Hele Sverige baker, men den som går nå har jeg sett før, og da vet jeg hvordan det går 😊 Det britiske har jeg ikke sett.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er nesten helt bra igjen, stemmen er tilbake og feberen er nesten på normalen 😊 Ja det var litt dumt at jeg ikke fikk vært med på innvielsen av det nye lokalet, og bursdagsfeiringen som var en hemmelighet, men sånn er det jo bare i blant. Jeg har ikke sett så mye av Hele Sverige Baker, men den britiske (som er originalen) har jeg sett alle bortsett fra de siste to sesongene. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg