Den var ikke død allikevel

Heisann!

For noen uker siden var jeg ute og ryddet i pallekarmene mine, og fjernet blant annet en plante som hadde tatt over hele den ene kassen og deler av den andre. Da oppdaget jeg noe jeg ikke trodde kom til å skje…

I våres klippet jeg ned den gamle rosen jeg arvet etter min mor. Den som er flerfarget, gul, oransje og rosa. Den så helt død ut så jeg tok å fjernet alt som var over jorden. Selve roten er nesten 2 m ned, så jeg gjorde ikke noe forsøk på grave den opp. SÅ VAR DEN IKKE DØD ALLIKEVEL, for se på bilde over her. Den har vokst ut fra kanten der den sto, og kommet med en ny stilk med flere knopper. Jeg kjente at jeg ble veldig fornøyd, for jeg er jo så glad i denne rosen 💝.

Den ene grenen til Klokkebusken henger over rosen, så jeg må finne noe å støtte den opp med sånn at rosen syntes.

Det er ikke bare rosen som har våknet til liv. For to av de Spanske Margerittene har også kommet med blomster. En som står i bakerste pallekarmen som er rosa, og så denne på bilde her som er flerfarget som jeg var begeistret for når jeg kjøpte dem. For jeg kjøpte jo ikke bare en vettu, men det er kun denne ene som blomstrer igjen.

Hyggelig å få litt blomstring utover høsten også 😊.

12 kommentarer

Siste innlegg