Delfia-kake

Jeg baker ikke mye til jul lenger, men en ting må jeg bare lage og det er Delfia-kake. Den er jo superenkel å lage, og det er ikke mye man kan gjøre galt der. Den blir “alltid” perfekt…, bortsett fra i år da hvor jeg ikke ble fornøyd med hvordan den så ut.

Det begynte med at røren ble litt mer flytende enn jeg mente den skulle være.  Når jeg puttet Per kjeksen oppi fløt den bare opp til toppen hele tiden, og når kaken var ferdig så kunne jeg se dem rett under overflaten. Jeg prøvde å dytte de ned flere ganger, men jeg ga til slutt opp, grrr!!


Jeg brukte det jeg hadde av strøssel på toppen av kaken, for da syntes det ikke “SÅ” godt at den ikke er pen.

Smakte på selve røren innen jeg begynte å tømme den opp i formen, og den smakte himmelsk godt. Tenker at den får ben å gå på allikevel jeg, selv om den ikke vinner noen skjønnhetskonkurranse, hihi😋

#kake #bake #delfiakake #konfektkake #mislykket #misfornøyd #godt #smak #blogg

8 kommentarer
    1. Så utrolig flott kake. Den ble da veldig fin. Ser meget god ut. Dette er godt. Har lagd det masse før, men plutselig så skulle alle mennesker ikke spise sånne kaker. Jeg elsker den.

      1. Tusen takk 😊 Den ser vel kanskje ikke så ille ut nå, men det er nok for at jeg har klar å gjemme de verste feilene under strøsselet. Mange syntes nok at dette blir for mektig, og det er det jo, allikevel bare må jeg lage det for det er supergodt.

    2. smaken er viktigst ,men den ser no fin ut alikavel synes jeg :=) har laget jeg også da vi får besøk i romjulen av en jeg hvet elsker den :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg