De graver og graver

Heisann!

Nok en dag med blå himmel og sol, men noen skyer driver innimellom å skygger for sola 🌥️. Temperaturen var +13,8C da jeg sto opp ved 8 tiden, nå er den oppe på +16,2C.

Her nyses det fortsatt og feberen koser seg i kroppen, så det blir nok en dag hvor jeg tar det med ro og ikke gjør så veldig mye anstrengende. Litt lei meg for at jeg ikke kunne være med til Strömstad, men er man syk så er man.

For flere uker siden ble det gravd opp i veien nedenfor blokkene jeg bor i. Først var det de som skulle legge ned fiber, som holdt på evig lenge. Når de var ferdig kom et annet firma å gravde mer, for at de skulle lage bedre fortau. De skulle egentlig ha vært ferdig i forrige uke, men som du ser på bilde er de ikke det.

All denne gravingen skaper først problemer for de som vanligvis parkerer i veien, som nå har fått tillatelse til å parkere inne i gården. De fleste er flinke å parkere sånn at de ikke står til hinder for andre, men så har man de som tar seg til rette å parkerer foran garasjene våre. Det gjør at vi verken kommer inn eller ut…. Det andre problemet er ved inn/utkjøringen til blokkene, så er det så høye kanter at de med lave biler har fått dem skrapet opp foran og under. Min bil er også lav, men heldigvis ikke såpass at det har skapt problemer for meg. Krysser fingrene for at de klarer å få gjort seg ferdig denne uken 🤞🏼

Jeg må bare vise rosen jeg har på balkongen en gang til, for den har blitt så stor og fin. Kan nesten ikke fatte at den spinkle saken, som sto igjen etter at jeg hadde fjernet alt tørt i våres har blitt til dette. Nå er det 6 knopper og 2 blomster 🥰.

Jeg ser at det er mange tørre og visne blomster i balkongkassene og på Ildtoppene mine nå. Dersom jeg orker i løpet av dagen skal jeg ta saksen og rydde opp litt, eller så får det vente til i morgen.

Håper du får en fin torsdag 🥰

10 kommentarer
    1. De har gravd utenfor her engang også, for å legge ned kloakkledning, og må så de jobbet ikke akkurat så fort/tok seg god tid. De som la ned fiber her ifjor, var mye raskere og gjorde finere jobb etter seg. Så moro at rosen din har kommet seg så bra, og flott farge!😀 Ønsker deg fortsatt god bedring! 🤗

      1. Det er noe herk med all denne gravingen, og de starter ganske tidlig også. Håper de er litt mer effektive så de blir ferdig denne uka. Ja veldig fint at rosen har kommet tilbake igjen, jeg er så fornøyd 🥰

    2. De måtte grave i gaten utenfor huset vårt også, for strømledningen som går under bakken hadde blitt ødelagt fordi grunnen har sunket sammen.

      Arbeiderne begynte kl.07.30, og da var det bare å stå opp. Fikk ikke sovet mer da nei.

      Kjempemoro at rosen din har blitt så fin som den har da 😊

      Ønsker deg en superfin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Dessverre så begynner de veldig tidlig å bråk med maskinene, så man kan glemme å sove lenge. Nå håper jeg de snart blir ferdig 🙈 Jeg trodde aldri at rosen skulle komme tilbake å bli så fin som den har blitt 🥰 Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Det ser ikke ut til at de blir ferdig med gravingen denne uka heller dessverre. De har bestemt seg for at vi skal få fortau på begge sider av veien, noe vi ikke har hatt tidligere. Rosen er helt fantastisk og så vakker. Det er gøy når de kommer tilbake på denne måten 🥰

    3. Ønsker deg god bedring, kjedelig med forkjølelse. Og så at gravinga er snart ferdig.. Utfordrende slikt med parkering og folk som ikke tenker nok. Rosa var veldig nydelig. <3

      1. Tusen takk 🥰 Litt lavere feber nå i kveld, så det er jo litt positivt. Det spørs vel om de blir ferdig med gravingen denne uken, for de har bestemt seg for å lage fortau på andre siden av gaten. Det har vi aldri hatt tidligere 😉. Rosa er helt skjønn og jeg blir mer og mer glad i den Klems 🤗

    4. De er ferdig og grave utenfor her. Blir ofte kaos og kø med trafikklys i korte perioder. Men rundt i byene er det masse garving og bygging. Nye leiligheter bygges i sentrum og ikke minst den nye bybrua dets budsjett har sprekke x antall ganger. Ca 1 km unna bygges det nye sykehuset som blir sykt dyrt. Roser er fine så slike ting pynter. Fikk tid til og stemme i dag før jeg dro til mor. Dagene går og snart er august historie. Ha en fin kveld.

      1. Huff ja, det blir alltid kaos når gatene graves opp, og det har det vært og fortsatt er. De blir nok ikke ferdig denne uken ser det ut til. Godt å bli ferdig med å stemme, så slipper man det på selve dagen. Da er det alltid så mange mennesker der. Ja tenk, august er snart over, og det har virkelig gått fort. Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg