Dagen begynte så bra, men…

Hei og god kveld!

Jeg får vel begynne med været, som jeg pleier å gjøre. Det startet med litt overskyet på morgenen, men utover dagen kom sola å kikket fram med jevne mellomrom. Temperaturen lå på +7,2C ved 9 tiden da jeg krabbet ut av senga.

Som overskriften sier så begynte dagen bra for jeg våknet etter litt over 8 timer med søvn, og hvor deilig var ikke det 🥰 Ikke ofte jeg klarer å få inn så mange timer, men å som jeg nyter det. Så skar det seg…

Ny Polarklokke

På tirsdag fikk jeg overlevert Polar klokken jeg vant på jobben i februar. Jeg måtte jo begynne teste den ut med en gang, og selv om den var litt annerledes en Fitbit’n min likte jeg den. Inntil i dag, for da skulle jeg bruke den for å registrere skritt og aktiviteter inn på en app vi bruker på jobben. Da var den ikke like morsom lenger, for app’n til klokken hadde ikke blitt oppdatert i det hele tatt. Etter det jeg forsto til slutt måtte jeg legge inn aktiviteten på klokken selv… Å det gidder jeg jo ikke, så da da var det å gjenskape onsdag og torsdagen å få det inn på appen til jobben.. Dagene før lå jo på Fitbit’n.

Alt dette rotet tok meg en evighet, og jeg surret bort hele formiddagen som jeg skulle ha brukt til noe annet + at jeg skulle gjøre meg klar til frisørtimen min kl 12. Når det blir sånn daler energinivået mitt, og jeg har mest av alt lyst til å legge meg under dyna. Gjorde ikke det, og kom meg av gårde til frisørtimen min med god margin. Etter det dro jeg ned på Bryn senter å handlet inn til helgen…

Selvangivelsen er endelig sendt inn

Når jeg kom hjem pakket jeg bort varene mine og slang meg ned i godstolen og spiste en salat jeg hadde plukket sammen på Meny. Måtte lade batteriene før jeg gikk i gang med noe jeg hadde utsatt alt for lenge, nemlig selvangivelsen min. Jeg lærer jo ikke, og venter helt til siste frist omtrent. Når jeg logget meg inn, så jeg jo at de hadde forlenget fristen til 03.05. siden opprinnelig fristen er i helgen.

Jeg har ikke den mest innviklede selvangivelsen, som i utgangspunktet er super enkel å sjekke. Det var den i år også, men det var ikke problemet.. Nei det viste seg å være at jeg ikke hadde mottatt alle årsoppgavene. Å da mener jeg ikke tilsendt i posten, men til Digipost som jeg pleier. Det var flere jeg manglet, og da begynte en rundans på forskjellige sider for å hente dem ut. Sånt tar ganske lang tid, og denne dama begynte å bli både frustrert og sur etter hvert. Til slutt var alle hentet ut og selvangivelsen kunne raskt sjekkes og sendes inn. Lærdommen, som jeg egentlig visste, er å ikke vente til siste liten til neste år.

Nå sitter jeg å ser på “Adresse Torino” på NRK, men jeg er vel ikke akkurat overbegeistret for kveldens bidrag. Bortsett fra det siste fra Frankrike, som var det beste og som fikk rocke foten til å bevege seg 🤩

Håper du har hatt en fin fredag 🥰

 

5 kommentarer
    1. Gratulerer med ny sveis. Det siste halvåret har jeg oppdaget at flere av gamle kolleger og en løpekompis fra 1990-tallet er døde. Det var 4 av dem. Trist men slik er det. Var inn på nette og tente et lys for dem. Litt respekt må man vise selv om det er sikkert 15 år siden jeg sist snakket med de. Akkurat det tar så kort tid men en tanke i så måte betyr mye. I går fikk jeg vasket tøy og bra var det. Leverte det som skal levere til skattekontoret her om dagen. Har til gode over 4000,- kroner, så lenge jeg går i pluss endrer jeg intet. Var flink og kokte poteter, laga salatblanding og hadde en god laksemiddag. Hva jeg skal ha i morgen veit jeg ikke enda, må handle litt mat i dag. Så 2 episoder om historien til A-ha i går kveld, bra musikk. Husker at jeg var på konsert med de i Drammenshallen den gangen. Morten var jo en av programlederne i Melodi Grand prix en gang da den internasjonale finalen gikk i Norge en gang.. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er med i et par Facebook grupper hvor mange av de gamle kollegene også er, og de blir borte en etter en der også. Noen har jeg møtt innimellom når de har hatt fredagskaffe på Bryn senter, mens andre ikke siden de gikk av. Like trist er det nå allikevel. Jeg så 1 episoden i går om A-ha, men fulgte ikke så veldig godt med så det er mulig jeg må se den igjen. Var aldri på konsert med dem, men likte de godt. Ha en fin dag.

      2. Tusen takk 🥰 Jeg er med i et par Facebook grupper hvor mange av de gamle kollegene også er, og de blir borte en etter en der også. Noen har jeg møtt innimellom når de har hatt fredagskaffe på Bryn senter, mens andre ikke siden de gikk av. Like trist er det nå allikevel. Jeg så 1 episoden i går om A-ha, men fulgte ikke så veldig godt med så det er mulig jeg må se den igjen. Var aldri på konsert med dem, men likte de godt. Ha en fin dag.

    2. Så godt å få en god natts søvn, – har alt å si for dagen etterpå! Jeg har ikke Polarklokke, men det høres rart ut at aktiviteten ikke registreres automatisk, – ville ha sjekket opp det litt nærmere, kanskje noen på jobben vet?🤔 Lurt å sjekke selvangivelsen, – ikke alltid at alt stemmer.👍

      1. Ja jeg har hatt godt av to netter med god søvn nå 🥰 Polarklokken fungerer nok litt annerledes enn Fitbit, men jeg skal allikevel undersøke med de som har klokken på jobb. Heldigvis så stemte selvangivelsen, når jeg endelig fikk tak i alle bilagene 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg