Da var det over….

 

Heisann!

Ute har var det vært fint vintervær i flere dager nå, men det har vært litt i kaldeste laget for meg. Temperaturen har vært langt ned på det blå, og kaldest var det for et par dager siden med -15C, så litt varmere med -8C i går, og i dag er det -10C.

I går var det altså siste arbeidsdagen min, så nå er det definitivt over. En langt arbeidsliv som startet da jeg var bare 16,5 år. Jeg ble spurt av flere personer i går om det var greit å gå av, og jeg svarte at jeg syntes det og mente det. Da jeg leverte fra meg PC’n og adgangskortet mitt, og fikk avskjedsklem av sjefen fikk jeg klump i halsen. Den satt i helt til jeg kom hjem igjen, men nå er det greit 🥰

Avdelingen hadde ordnet med en liten avslutning for meg, helt i tråd med sånn som jeg liker det. Vi spiste kake og drakk kaffe mens vi satt og pratet sammen. Sjefen holdt en liten tale, hvor han oppsummerte tiden i selskapet + noen andre fine ord som varmet. Jeg fikk et gavekort, og så denne store fine blomsteroppsatsen. Den var tung å bære med seg på t-banen hjem, for jeg hadde ikke bagen og bagasjetrallen med meg i går. Var livredd for å skli på vegen ned og ødelegge oppsatsen, men det gikk helt greit. Jeg fikk til og med sitte på banen…

Jeg hadde mange rare tanker i hode i går kveld, men det var mest om det økonomiske. Å de tankene kommer nok sikkert til å komme å gå helt til utbetalingene kommer i januar tenker jeg. Vanligvis er ikke jeg en person som bekymrer meg så mye, men det å ikke ha det økonomiske på stelle er noe som kan skape bekymringer 🙈

Gårsdagens sitat i adventskalenderen var:

«Livet er en hage, det du sår og vanner blomster»

av Bjørg Thorhallsdottir

og

Her kommer dagens sitat fra adventskalenderen:

«Vær kaptein i livets hav»

av Bjørg Thorhallsdottir

Jeg vet ikke om jeg rekker å komme på nabobesøk i dag, vi får se… Håper du får en fin fredda 🥰

 

21 kommentarer
    1. Ny epoke i livet ditt, og ikke minst nye muligheter som ligger foran deg ❤❤❤ Du virker å være den personen som har fritidsinteresser og hobbyer for å fylle dagene dine med, og det tror jeg er kjempeviktig.

      Minus 10 grader er faktisk bedre enn minus 15, men fremdeles kaldt! Huttetu!

      Kjempeflott sitat du viser 😊

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja nå starter en ny reise, og jeg gleder meg virkelig til et liv uten vekkeklokke og stress for å komme tidsnok på jobb. Når man er D-menneske er det ikke så greit. Jeg har fått mange nye venner det siste halvåret, som har noe av de samme interessene som meg. Kommer definitivt ikke til å kjede meg utover. I dag har vi bare -5c her, og det er så deilig. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    2. Nytt kapittel 😊 Jeg vil tro du kommer til å stortrives fremover, selv om det selvfølgelig er vemodig da et langt kapittel i livet avsluttes.
      Ønsker deg en fin helg. Klem 🥰

      1. Det er klart at det var litt vemodig å levere fra seg id kort og pc, da ble det liksom så definitivt. Når det er sagt så gleder jeg meg til å være sjefen i mitt eget liv, og ikke behøve å ha på vekkerklokken annet enn om det noe jeg selv har bestemt. Ha en fin lørdag, klems 🤗

    3. Gratulerer med full fritid og ingen klokke som ringer på morgenen lenger. Jeg må si jeg gleder meg til det er min tur. Nyt førjulstiden og lag deg noen gode dager.

      1. Tusen takk 🤗 Jeg er jo et utpreget D-menneske, så det å slippe å ha på vekkerklokken blir deilig. Jeg kan ikke si at jeg føler meg som en pensjonist, for oppe i hode føler jeg meg nesten som 25-30 år noen ganger, hihi. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    4. Vemodig å slutte etter så mange år, men nå kan du bruke dagene til akkurat hva du vil.🥰 Vet du har flere hobbyer og mye annet å bruke tiden på, så det er bare å nyte tiden! 👌

    5. Masse lykke til som pensjonist ❤️ pensjonen kommer inn den og skatten blir mindre. Husk å endre skattekortet ditt. Veldig viktig nå..da får du mer å rutte med hver måned.
      Klem fra meg..

      1. Tusen takk 🥰 Jeg må nok ta en prat med skatteetaten angående skatten min. For på den ene siden så er det greit å ikke trekke for mye skatt av pensjonen, men så får jeg jo også 50% lønn fra jobben frem til 1 juli 🤔 Ha en fin lørdag, klem 🤗

    6. En merkedag i livet dette.🤗
      Det er nok en merkelig følelse når dagen virkelig er kommet.
      Flott blomst du fikk.🌹
      Det er godt at du har mange interesser og mye å holde på med.🤗
      Nyt første helga som pensjonist.🤩

      1. Ja det har du jammen rett i, og en ny epoke er i ferd med å starte. Det var gutta jeg jobber sammen med som hadde fått i oppgave å kjøpe blomst til meg, og jeg syntes de gjorde en flott jobb. Blir nok ikke kjedelig i tiden som kommer, for jeg har fått mange nye venner igjennom strikkekafe og strikkeklubb. Noe jeg bestemte meg i forkant av dette, var å være aktiv å bli med på forskjellige aktiviteter. Begynner man med å sitte og se serier, ja da er det lett at man ikke kommer seg ut av døra…. Tusen takk, og ha en flott helg du også, klem 🤗

    7. Skjønner at det må være rart med siste arbeidsdag etter så mange år, men veldig godt at du faktisk syns det er helt ok. Får bare gratulere med friheta 😉 og ønsker deg masse-masse lykke til på veien videre ❤️ Klemsiklemz

    8. Ikke rart du fikk klump i halsen. Det er jo mange år med jobb, som nå er over. Men jeg tror du kommer til å kose deg, og som mannen min, så kommer du til å senke skuldrene etter at første “lønn” har kommet i januar. Du skal se det går veldig bra! Kos deg, og nyt friheten! Klem <3

      1. Jeg tror jeg ble litt overrasket over at jeg fikk klump i halsen, for inntil helt til det siste så hadde jeg det helt greit med å slutte. Du har nok rett i at følelsene vil roe seg etter at jeg ser hvor mye jeg får utbetalt hver måned. Det kommer i alle fall til å bli godt å være sjef over egen tid framover. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg