Crush genser i Candyfloss garn

Hei og god formiddag!

Jeg har jo lovet å vise den genseren jeg skal strikke til meg selv, og her kommer den.

Crush genser i Candyfloss 

Jeg kjøpte garnet på Europris, og det var også der jeg fant mønsteret til genseren. Garnet er et flerfarget fluffy garn som kommer i flere forskjellige fargenyanser. Det var litt vanskelig å velge hvilken farge jeg skulle gå for, men endte opp med det som var i litt lunere farge.

I mønsteret står det at man skal strikke vrangborden på pinne no 6, og så bytte til no 8 når man begynner med bare rett. Jeg har fulgt det som står i mønsteret, men syntes det ser veldig smått å lite ut. Skal allikevel gjøre som det står og så får vi se. Blir vrangborden for trang må jeg bare rekke opp igjen…

I følge mønsteret skal ikke genseren være så lang, men jeg kommer til å strikke den ca 10 cm lenger for at den skal passe bedre til meg.

22 kommentarer
    1. Åh, så kult garn! 🤩 Elsker sånt flerfarget, og med den pinnestr. går det sikkert fort å strikke! Kos deg på strikketreff ikveld! 🤗

      1. Garnet er helt herlig, og ja det går veldig fort fort med pinne no 8. Fortsatt litt bekymret for at bolen kan være litt liten, men vi får se. Det ble ikke noe strikkekino på meg i dag, våknet med sår hals og feber så jeg tenkte det var best å holde meg hjemme.

    2. jeg skal strikke genser i 8år av dette garnet men har ikke mønster.Noen som vet hvor mange masker jeg bør legge opp og event.str.på pinne

      1. Du kan laste ned mønsteret gratis på Europris sine sider, noe jeg gjorde. Den minste str i mønsteret er xs og da skal man legg opp 88 m til bolen på pinne no 6. Strikk 7 cm vrangbord og skift til
        Pinne no 8.

    3. Hei .
      Hvordan ble genseren ? Ble den passe ift mønster ? Er min 1.genser så skal strikke str S ,men tror du at jeg skal ta M ? PS er ikke så dreven på dette

      1. Heisann! Genseren ble helt perfekt og sitter som et skudd. Jeg har lagt opp etter mønsteret på bolen, men valgte å strikke armene videre enn mønsteret. Som du kanskje så har jeg valgt å strikke raglanfelling i stedet for å strikke for- og bakstykket hver for seg, da jeg syntes det var enklere. Jeg er heller ikke så dreven på å strikke genser, men det gikk veldig greit. Lykke til med din genser 😊

          1. Heisann! Oppskriften er jammen ikke lett å finne, men etter litt googling kom jeg innpå EuroPris sin side hvor oppskriften kan lastes ned gratis. Crushgenser Om du ikke får åpnet linken, så kan jeg sende deg den på mail.

      1. Heisann! Jeg pleier som regel å begynne utenpå, for jeg syntes ofte det er så vanskelig å få tak i enden inne i nøste. Ettersom det er så loddent vet jeg ikke hvordan det er å dra ut fra innsiden. Tenker du må gjøre det som er enklest for deg 🙂 Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg