Bare nyter søndagen

Stua i lilla og rosa

Heisann!

Ute er det en fin sommerdag med blå himmel og noen fluffy skyer her og der. Temperaturen nå som sola begynner å treffe balkongen er +23,4C.

Det er en sløv dag her i Casa Fres og Knurr, og ikke mye blir gjort. Noen dager er det deilig å bare gjøre nesten ingen ting. Jeg har bare ryddet litt her, og vannet alle plantene mine inne. Om litt skal jeg ut å klippe av visne blomster i balkongkassen, jeg så det allerede i går men da orket jeg ikke å ta tak i det.

Skulle vanne den røde rosen jeg har i potte på balkongen, og oppdaget at den var full av utøy. Jeg har ikke noe middel i skapet til å bli kvitt det, så jeg sprayet bare på litt såpevann. Tror vel ikke at det hjelper noe særlig, men det var verdt forsøket. Mest sannsynlig er det ikke mye å gjøre med den, når man først har fått utøy så går det vel bare en vei.

Jeg fortalte i går at jeg hadde skiftet gardiner og duker i stua, og på bildet over her kan du se litt av det.

Da jeg skulle ta bilde måtte jeg prøve en ny hack jeg lærte meg på Tik Tok tidligere i dag. Man åpner kamera på mobilen og velger panorama. Så setter man mobilen på høykant å holder inne utløser knappen, og følger motivet i en rett linje oppover til ønsket høyde. Holdt ikke hånden helt rolig mot slutten, og derfor ble det litt skjevt på toppen. Det vil nok fungere best om man tar bilder ute i naturen, og spesielt utsikter. Alltid gøy å lære nye måter å ta bilder på. Hadde du hørt om dette?

Håper du har hatt en fin søndag så lang 🥰

 

 

10 kommentarer
      1. Tusen takk, så hyggelig at du syntes det 🥰 Jeg elsker å teste ut nye ting når det gjelder bilder og apper, men det er ikke alltid jeg får det til 😉 Ha en fin tirsdag 🥰

    1. Det er sommer og det er sikkert mange som tenker bare ditt og datt. For min del tenkte jeg at bare jeg kunne få med meg alt hjem så hadde det vært ok. Var borte i fra går til i dag. Og til tross for at jeg tok ut sekk og pakket den igjen så glemte jeg en t-skjorte. Hadde fokus på mobil og lommeboka men glemte en ting.. Men den tas vare på og kommer hjem snart. Er trøtt men sidden jeg har enda ei uke ferie blir det en stund til jeg sovner. Må oppsummere alt i morgen, nettbank, klær og samle pant. Alle monner drar. Det kommer dager etter denne hvor det er en fordel og være våken. I morgen blir det gressklipping, tirsdag bading, onsdag kan det bli hvasomhelst og torsdag tur til Eidsfoss. Innimellom blir det egenpleie og hengekøye. Ha en fin kveld.

      1. Det ser ut til å bli en fin sommerdag i dag også, litt kjøligere kanskje. Kjedelig når man glemmer noe, men så lenge man får med de viktigste tingene som nøkler, lommebok og mobil så får et være greit. Jeg begynner min ferie om 2,5 uke og jeg er veldig spent på om skulderen er bra igjen eller om jeg går fra det ene til det andre. Ha en fin tirsdag.

      1. Ja jeg syntes også at det er det, og denne fyren jeg følger på Tik Tok viser mange sånne smarte måter å gjøre bildene bedre på. Ha en fin tirsdag 🥰

    2. Så fint det ble med rosa og lilla, – ordentlig sommerlig! 🌸 Takk for tips, – det har jeg ikke prøvd! Jeg har bare brukt panorama og gått rundt 360 grader. En annen ting jeg nylig oppdaget, var søkefunksjonen i kameraet. Det er en slags oppdelt firkant, og når man trykker på den og tar bilde, så får man opp diverse det kan være bilde av. På den måten fant jeg bl.a. ut at jeg tok bilde av en Duftskjærsmin i Botanisk hage.😊 Ang. utøy (lus) på planter, så har jeg hatt god effekt med Provanto spray. Jeg kjøpte min hos Obs bygg.

      1. Tusen takk, det var på høy tid å hente inn sommer i stua 🥰 Bare hyggelig å kunne dele med seg av tips man oppdager. Takk for ditt tips, det skal jeg sjekke ut. Jeg tror ikke at det er håp for rosen min, det har gått for langt men takk for råd allikevel 😊

      1. Tusen takk, det ble så lyst og fint i stua når det svarte ble byttet ut 🥰 Du som tar så fine naturbilder kan nok ha nytte av denne bilde hacken, og det skal bli spennende å høre hva du syntes 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg