Arm- og pulsvarmere i refleksgarn

De siste årene har jeg blitt helt frelst på arm- og pulsvarmere. Jeg har opptil flere i forskjellige farger, og de fleste av dem har jeg laget selv. Kun noen er kjøpt. De er jo så raske å lage at man klarer fint å få ferdig et par på to kvelder, uten å slite seg ut.

Jeg har brukt forskjellige teknikker når jeg har laget dem, for det er alltid gøy å prøve ut noe nytt for å se om det fungerer. De aller første jeg laget strikket jeg, men så fant jeg ut at knitting loomen min var godt egnet til dette. Så derfor er de aller fleste laget med den. Til å begynne med kunne jeg bare å strikke “rettmasker” på loomen, men etterhvert har jeg også lært meg å strikke “vrangmasker”. Da var jeg litt stolt når jeg fikk til det altså 😊


Den aller første pulsvarmeren jeg laget på loomen var en i rosa refleksgarn. Denne begynner nå å bli slitt, så i forrige uke kjøpte jeg meg noen nøster med samme garnet for å lage noen nye.

Jeg prøvde meg på loomen da også, men ble ikke fornøyd med resultatet. Rakk det opp igjen og bestemte meg for å prøve å hekle dem. I stedet for å lage en rund enkel sylinder, valgte jeg å lage en vrangbord nederst. Den ser da mer ut som en arm, men det fungerer ganske greit. Jeg skal ha dem under boblejakken, og ermene er litt korte så da vil denne varme godt nedover hånden. Hvorfor ikke bruke vanter eller votter? Jeg kan ikke fordra å ha noe over fingrene, og derfor er en pulsvarmer perfekt for meg 😊

For å vise at det var refleksgarn jeg bruker, var jeg nødt til å bruke blitz når jeg tok bilde. Ellers så det bare ut som helt vanlig rosa garn.

#håndarbeide #strikke #hekle #refleks #refleksgarn #rosa #knittingloom #blogg

6 kommentarer
    1. Hmm….hva er en loom?
      Jeg strikker en del, men har mer dilla på luer og skjerf 🙂 Har kjøpt garn til pulsvanter, så de blir kanskje klare til neste vinter 😉

      Lurt med refleksgarn. Jeg fikk lyst å strikke leggvarmere når jeg så dette 🙂 Takk for tips 🙂

      1. Rosa er jo min favorittfarge, så jeg måtte jo lage dem i den fargen. Veldig kjekt med refleksgarn, for da syntes man når man er ute og går i mørket. Jeg er jo litt sløv med å ta på refleks på tøyet, så dette er jo perfekt. Glad for å skape ideer vettu, hihi 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg