Alle mine Outlander bøker

Heisann!

At jeg er stor fan av serien Outlander er ingen overdrivelse. Jeg begynte å se serien da den kom, men husker at jeg slet litt med første episoden aller første gangen. Kanskje jeg bare var for sliten i hode, for andre gangen gikk det bra og jeg fosset igjennom alle episodene. Bare for å nevne det, så er det er Viaplay som har avtale om å sende de nyeste episodene først. Et år senere kommer de på Netflix og noen andre strømme tjenester.

Til nå så ligger 6,5 sesong ute på Viaplay, og så kommer de resterende episodene i sesong 7 på nyåret.

Jeg hadde de 5 første bøkene på engelsk, i tillegg til at jeg hadde alle i bokhylla på Storytel også på engelsk. Det var et stort ønske om at bøkene skulle utgis på norsk også, noe som endelig skjedde i 2022. Jeg var ikke sen om å abonnere på serien hos Cappelen Damm, for selv om jeg ikke har problemer med å lese eller høre engelsk, er det greit å ha bøkene på eget språk.

Til nå har det kommet ut 13 bøker, og de er på størrelse med en murstein sånn cirka. Etter det som kom fram i den norske Outlander gruppa på Facebook tidligere i år, så skal det utgis 17 bøker til sammen. Om det stemmer får tiden vise.

Hvordan er det med deg, er du en Outlander fan?

8 kommentarer
    1. Jeg har hørt om serien og fått med meg at handlingen foregår i Skottland, men aldri lest bøkene eller sett serien. 😀 Jeg har vært i Skottland da, i Edinburgh, og landskapet er ganske forskjellig fra her. Du burde nesten ta deg en tur! 😀

      1. Jeg elsker jo serien, og har faktisk sett mye av den flere ganger. Handlingen starter i Skottland, men flyttes etter hvert til Frankrike, så lenger sydover, før de bosetter seg i USA. En reise til Skottland står øverst på reiselisten, og da til områdene hvor serien er spilt inn. En tur til Edinburgh må det også bli. Det blir nok først når Vinja ikke er mer. Klems 🤗

    2. Mener du har skrevet om serien før s jeg har nok hørt navnet. Men neppe sett noe på den. Det er kveld og jeg vil gå en tur men det blir ikke så langt som tenkt. Drømmeland lokker men litt trim skader ikke. Dagen har vært grei med mye regn og det skal det bli i morgen. Skal trimme støvsugeren litt i morgen og vaske tøy. Og det skal bli deilig. Intet lukter bedre enn nyvasket tøy. Skal ut en tur nå og hjem via kiwi. Glemte og kjøpe brød før i dag. Tror jeg har nok mat til helge – det blir jegergryte på søndag tror jeg. Ha en fin kveld.

      1. Ja jeg har nok skrevet om serien flere ganger, og ettersom jeg liker den så godt blir det nok flere, hihi. Ser ut som det bare blir regn i dag også, for nå sildrer det ned igjen. Jeg skal en liten tur ut litt senere i dag, for å kjøpe noe småtteri jeg glemte. Ha en fin lørdag.

      1. Noen blir lei og klarer ikke å se serien, for det skjer mye. Jeg trodde ikke jeg kom til å like den, for det er veldig mye sex og kjærlighet. Jeg er mer til action og krim, men jeg har blitt helt hekta 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg