Aktiv formiddag

Heisann!

Ute er det litt blandet vær med skyer det ene øyeblikket og sol i det neste. Temperaturen ligger på +19,3C rett før sola treffer balkongen min.

I går kom jeg meg faktisk ganske tidlig i seng til meg å være, og jeg har sovet veldig godt igjennom hele natten. Var bare så vidt våken ved 6 tiden, da Vinja hoppet opp i senga og ville ligge inntil meg. Sovnet igjen omtrent med en gang begge to.

Etter å ha fått unna morgenstellet til Vinja, satt jeg meg inne på kontoret og betalte unna de siste regningene mine. De hadde egentlig frist i går, men jeg glemte det helt bort. Nå er det i alle fall tatt, og så er det bare å vente på at det fylles opp igjen 😉.

Soveroms- og kontorvinduene mine har ikke sett ut, og har trengt jeg god vask. Problemet er bare at jeg har ikke orket å ta tak i det, men i dag bestemte jeg meg for at nok er nok. Greia er at jeg måtte gjøre litt forarbeide først.

Utenfor soveromsvinduet mitt har jeg en diger Tuja, som jeg selv klipper ned på toppen og så får jeg hjelp til å pynte på sidene av en nabo. Den hadde vokst en god del siden jeg barberte den sist, så jeg fant fram hekkesaksen og fikk av noen cm på toppen. Jeg kunne ha tatt mer, men armene begynte å svikte så det fikk holde. Det var nok til at jeg fikk presset opp vinduet forbi grenene. Så jeg tror at jeg må be den gode naboen om å ta litt der også når sidene skal tas.

I mens jeg holdt på med soveromsvinduet mitt, så jeg Nøtteliten komme hoppende nedover bakken. Å før jeg visste ordet av det satt den å kikket på meg på vannbrettet, før den spratt bort på siden å satt der. Jeg fortet meg å lukke igjen døren ut til stua i fall den skulle komme inn. Det gjorde den ikke, og når jeg snudde vinduet for å vaske på yttersiden satt den litt lengre opp på veggen å kikket på meg. Kanskje den trodde at jeg skulle gjemme noen godbiter til den i Tujan, eller om den har et lager der allerede som den var redd for at jeg skulle stjele 🐿️.

Jeg har igjen å ta stue- og kjøkkenvinduene, men det må vente til en annen dag for nakken og skuldrene mine orker ikke mer nå.

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre resten av dagen. Kanskje jeg setter meg på balkongen med kaffe og en bok, eller så går jeg ut å sitter på krakken ved fellesområde 🤔.

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

13 kommentarer
    1. Så koselig at Nøtteliten er nysgjerrig på deg 😀 Men det hadde nok ikke vært like koselig å få han inn på stua, nei 😉 Kos deg med dagen din! 🙂

      1. Ja det var veldig koselig med besøk, og vi var veldig tett på hverandre en stund. Nei, jeg tror ikke det hadde vært så greit å fa den inn i stua. Spesielt siden det også bor et rovdyr her, nemlig Vinja the cat, som er en dyktig jeger. Ha en fortsatt fin dag du også, klems 🤗

    2. Du har hatt en aktiv dag ser jeg, og kjempekoselig å lese om dagen din 😊

      Ekorn er nydelig dyr, vil helst ikke ha dem inn i huset nei. Tidligere i vår var det et ekorn som satt i treet utenfor huset vårt lenge. Skal hilse å si at tennene på kattene klapret, og Hera og Elvis hadde vann i munnen tror jeg.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja jeg fikk endelig tatt vinduene mine, som sårt trengte en vaske. Da er det lov å slappe av litt etterpå.
        Det var veldig koselig med ekornet, som egentlig alltid kommer på besøk til både min og Vinjas glede. Kanskje mest henne. Inne har det ikke noe å gjøre, så det er best å passe på. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

    3. Koselig når ekornet følger med, og kanskje håper på en godbit eller flere 😉
      Godt å få pusset vinduer også. Jeg tok kjøkkenvinduene i går, for da skiftet jeg gardiner med det samme. 🙂

      1. Jeg har en hel familie med ekorn som kommer å hilser på med jevne mellomrom, og det best at de holder seg ute og ikke sniker seg inn. Jeg har beholdt de samme gardinene på soverom, kontor og på kjøkkenet, men nyttet i stua tidligere denne uka. Klems 🤗

      1. Ja det er best å vente til man har ork til å ta vinduene, og min holdt kun til to vinduer i dag. Det er en start så får jeg ta de andre vinduene senere. Klems 🤗

    4. Vinduspuss er noe av det som synes best av rengjøring synes jeg, – blir liksom mye renere med en gang. 😀 Koselig med ekorn på besøk! 🥰 Det holder til noen her også, og igår fikk vi se en grevling på gårdsplassen. Jeg har sett den i nabolaget, men nå oppdaget jeg den her også.

      1. Helt enig, og i tillegg så ser det ikke ut som det er gråvær selv når sola skinner 🙈 Vi har en stor familie med ekorn i skogen ovenfor, og en av dem kommer alltid på besøk og er veldig nysgjerrig. Grevling har jeg sett noen ganger tidlig på morgenen, men nå er det en stund siden.

      1. Familien Nøtteliten er stadig på besøk, og da jeg dro ut for å handle blomster i går satt en av dem på gangtaket å kikket på meg 😉 Jeg er ikke noe glad i å pusse vinduer, men det må gjøres å nå var det på høy tid. Har fortsatt ikke fått tatt resten enda. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg