Å snøen laver ned….

Bilde er lånt fra Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute laver og virvler snøen ned, og det er ganske store snøfiller som kommer også. Det blåser ganske kraftig til tider så det snør sidelengs, oppover og nedover. Temperaturen ligger på -1,8C.

Formen er heldigvis litt bedre i dag, men feberen henger i og nesen er snufsete. Jeg må allikevel ut en tur. Dels for å kvitte meg med alle posene med klær, men også for å kjøpe noen pastiller eller drops til å smøre halsen. Trodde jeg hadde en pose i skapet, men jeg har nok spist de opp for jeg kunne ikke finne den.

Hvis jeg orker skal jeg ta en tur ned om Rusta på Alna, for å se på noen julegardiner til soverommet og kontoret. Jeg kjøpte noen i fjor som er både røde og fine, men jeg syntes det ble altfor tynne. Sjekket ut hjemmesiden deres, og så at de hadde noen som kan være aktuelle. Om de er like fine når de henger oppe er jo noe annet. De må være røde og ikke burgunder…. For her i Casa Fres og Knurr har jeg bare røde eller røde og hvite gardiner i alle vinduene. Det er også en så lun og fin farge som varmer.

I morgen etter jobb skal julegardinene opp, om det er nye eller om jeg må bruke fjorårets. Det er en sånn stor jobb så det er godt å få den unna såpass tidlig denne uken, for da kan jeg småpusle litt hver dag sånn at jula har flyttet inn før helgen. I slutten av denne uka og i helgen er timeplanen allerede fylt opp, så da rekker jeg ikke å gjøre noe.

Nå sitter Vinja og ser på meg med “DET” blikket, for hun er helt klar for at matkoppen hennes fylles opp med våtfór. Det er litt tidlig, men i dag skal hun få det som hun vil.

Håper at du får en fin mandag 🥰

 

10 kommentarer
    1. Lykke til med alt du skal gjøre. Jeg tror jeg rekker ikke å skifte julgardiner i år før jeg er ikke hjemme før 17 eller 18 desember og sikkert veldig sliten etter en lang reise. Men det blir jul likevel:)
      God bedring.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg fikk gjort alt det jeg hadde planer om i dag, og i morgen kommer gardinene opp. Så langt ser det ut til at jeg ligger godt ann. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    2. Her kom det også endel snø som virvlet i vinden, men nå har det blitt lettskyet. Jeg hadde bestilt noe på nettet som jeg var i butikken og hentet, og da kikket jeg likeså litt mer rundt på senteret. Mye tilbud nå pga. black week, – ble ei bukse på Cubus og kattesand hos Buddy. Jeg er på jakt etter strikkepinner no 10 (til tøflene), og så ut til at de har det hos Søstrene Grene, så får ta en tur dit seinere i uka. Håper du får ordnet det du har tenkt idag, – ikke noe gøy å ut når formen er dårlig. Ønsker deg masse god bedring! 😀

      1. Her skinte sola samtidig som det snødde tidligere i dag, men nå er det opphold. Å der minnet du meg på noe jeg glemte i dag, kjøpe kattesand til doen til Vinja… Da må jeg en tur ut i morgen allikevel 😉 Takk for tipset om strikkepinne, for jeg skal nemlig ha no 8 med en ekstra lang tråd. Skal sjekke hos SG… Jeg fikk gjort alt jeg hadde bestemt meg for i dag, så nå kan jeg senke skuldrene. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    3. Ble vinter og kaos på veiene som vanlig. Best at jeg setter på piggdekk på sykkelen min. Nette virka litt i går, såpass at jeg fikk med meg Dagsrevyen + noe av lørdagsrevyen. Men i dag var det vekk igjen så nå har jeg bestilt hjelp fra ontech.no, fjernhjelp. Mye tilbud på black week, kunne trengt gode vintersko, kun joggesko fremover er en elendig sak. Men jeg må sjekke og tenke og planlegge. Det blir en tøff vinter for mange. Bra at du tross prisen fikk fiksa bilen din men kjør forsiktig. Men de fleste har har vært trafikant på vinterføre før. Deilig og ha fri torsdag og fredag denne uka, pc-hjelp må jeg ha dessuten blir det en siste sjau i huset i Lier. Vi har det ut november. Men nå blir det rett hjem til middag og bytte til piggdekk. Ha en fin kveld.

      1. Veiene her i Oslo har heldigvis vært bare, så det er ingen fare for å glatte veier med det første. Så dumt at nettet ditt er så ustabilt, og jeg håper virkelig at du får hjelp til å fikse det. Ja det var ikke billig å fikse bilen, men det måtte bare gjøres. Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg