Why me…?

Heisann!

Ute er det grÄtt oppe pÄ himmelen, men jeg kan se litt lysning pÄ andre siden av Äsen. Temperaturen ligger pÄ +14,6C.

I gÄr var jeg en tur pÄ StrÞmmen Storsenter hos Telia og kjÞpte meg ny mobiltelefon, en Samsung Galaxy S23 Ultra. Jeg har hatt lyst til Ä gÄ fra iPhone til Samsung igjen, men ville vente til iPhonen var betalt. Noe den er nÄ denne mÄneden. Jeg fikk tilbud om at de kunne sette den opp for meg, men jeg har gjort dette sÄ mange ganger at jeg avslo. Det skulle jeg ikke ha gjort, for da alle apper var lastet ned Ä jeg skulle gÄ inn Ä klargjÞre dem var jeg plutselig utelÄst av telefonen. Det passordet jeg hadde lagt inn for Ä Äpne lÄse-skjermen kunne ikke brukes. Jeg hadde brukt bÄde bokstaver og tall, men nÄ skulle det bare legges inn tall.

For hver gang jeg forsÞkte en kombinasjon ble jeg bedt om Ä vente lenger og lenger for Ä prÞve pÄ nytt. Gjorde et nytt forsÞk tidligere i dag, og da fikk jeg beskjed om Ä vente i nye 8 timer


Sent i gÄr kveld, rett fÞr ElkjÞp pÄ Tveita stengte dro jeg ned for Ä hÞre om de kunne hjelpe. Fyren forsÞkte alle muligheter uten Ä lyktes, sÄ jeg mÄtte dra hjem igjen uten Ä kunne bruke den nye mobilen.

NĂ„r klokka rundet 9 i dag ringte jeg til Telia, for Ă„ hĂžre om de kunne hjelpe meg. Det kunne de ikke, men ble i stedet oppfordret til Ă„ ringe Samsung Support nĂ„r de Ă„pnet kl 10. Det har jeg nettopp gjort nĂ„, til ingen nytte. De kunne ikke hjelpe meg de heller. Den svenske fyren jeg snakket med, som jeg nesten ikke forsto, sa at eneste lĂžsningen var Ă„ dra til et firma som het Conmodo AS. De reparerte og fikset mobiler sĂ„ han mente at de kunne hjelpe meg. Dessverre er de stengt i dag, sĂ„ jeg mĂ„ vente til mandag morgen. Da er det bare Ă„ krysse fingrene Ă„ hĂ„pe at de fikser problemet, ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjĂžre. Why me
? SĂ„ typisk at sĂ„nne ting skjer med meg 🙈


17 kommentarer

      1. Dette problemet tror jeg ikke de hos Telia-butikken kan fikse, nĂ„r ikke kundeservice klarte det. Det firma jeg skal besĂžke pĂ„ mandag er eksperter pĂ„ Ă„ reparere og fikse opp problemer pĂ„ mobiltelefoner, sĂ„ jeg fĂ„r se hva de kan gjĂžre fĂžr jeg gĂ„r videre đŸ€”

    1. JĂžss!! SĂ„ mye styr! SkjĂžnner godt du ble irritert. Og hvis INGEN kan liksom. Hva gjĂžr man hvis man bor i Kirkenes og har kommet i de problemene liksom. Veldig dĂ„rlig at ingen kan hjelpe online.. Dra tilbake til StrĂžmmen Storsenter da vel. De MÅ jo kunne ordne!

      1. Ja det ble veldig mye styr dette her, men jeg tror neppe at Telia pĂ„ StrĂžmmen kan hjelpe nĂ„r ikke Telia kundeservice klarte det. Verken de eller Samsung Support hadde vĂŠrt borte i dette fĂžr, sĂ„ da fĂ„r vi se hva det firmaet jeg skal til pĂ„ mandag kan gjĂžre 😉

    2. Gratulerer med ny mobil men veldig kjipt at det ble sÄ mye styr. HÄper det ordner seg pÄ mandag. GÞrr med slike telefoner nÄr man har kjÞpt noe nytt. Du har vel en gamle telefon du kan bruke i helga. Skal farte litt i helga men det blir ikke noe vane, Oslo operafestival er i innspurten. Den lille konserten jeg var med pÄ ble preget av dÄrlig lyd. Det var pÄ ved inngangen pÄ Oslo konserthus det var sÄ jeg ble stressa og kasta meg inn i taxi for var jeg pÄ Operaen. UtÞverne var flinke med sangen ble mange ganger drept av biltrafikk like ved. Konserten var pÄ feil sted i sÄ mÄte. Skulle vÊrt pÄ konsert med Ole Paus her i byen til tirsdag men i en mail fra arrangÞren leste jeg at Paus var syk og mÄtte avlyse. Slikt skjer. Ha en fin dag,

      1. Tusen takk đŸ„° Ja jeg hĂ„per virkelig de fikser det pĂ„ mandag, ellers skal jeg ha en ny mobil. Jo da, iPhonen er fortsatt oppegĂ„ende og jeg har satt i SIM kortet i den igjen. Jeg trodde denne Operafetivalen var inne jeg, litt merkelig tidspunkt Ă„ ha det ute i tillegg til at det var sĂ„ mye stĂžy. Ole Paus setter sikkert opp en ny konsert nĂ„r han er frisk igjen tenker jeg. Ha en fin lĂžrdag.

      1. Ja det er veldig kjedelig, og sĂ„ mye styr det blir pĂ„ meg som kjĂžper med Ă„ ringe hit og dit. PrĂžver Ă„ ikke glede meg for tidlig, men hĂ„per virkelig at det ordner seg pĂ„ mandag 😊

    3. Noe sÄ kjedelig. SkjÞnner du blir oppgitt. HÄper det mÄ ordne seg og helst etter de 8. timene du mÄtte vente. HÄper ogsÄ du kan bruke den andre telefonen. Ønsker deg en nydelig lÞrdag, tross alt.
      Klem <3

      1. Ja dette er virkelig kjedelig, men akk sĂ„ typisk at det skjer med meg. Jeg fĂ„r ikke Ă„pnet den selv uansett hvor lenge jeg venter, sĂ„ SIM kortet er tilbake til iPhonen igjen. SĂ„ fĂ„r vi se hvordan det gĂ„r pĂ„ mandag. Klems đŸ€—

    4. Ă…Ă„Ă„h, sĂ„ mye styr og ugreie! Skikkelig kjedelig! HĂ„per du snart kan bruke den nye og fine telefonen din! Jeg liker ogsĂ„ Samsung best, men er visst i mindre tall 😀

      1. Ja dette ble veldig mye styr, som jeg virkelig hĂ„per blir ordnet til mandagen. Vil jo gjerne begynne Ă„ bruke den nye telefonen, nĂ„r jeg endelig har fĂ„tt den. Jeg har likt iPhone, men jeg har begynt Ă„ like Samsung bedre. Klem đŸ€—

    5. Hm, de burde vel ha klart Ă„ restarte den tenker jeg.đŸ€” Jeg har en android-tlf. og har fĂ„tt beskjed om Ă„ legge inn en firesifret kode og fingeravtrykk for Ă„ lĂ„se opp med Ă©n av de. HĂ„per de klarer Ă„ fikse det ellers bĂžr du fĂ„ en ny en! đŸ€žđŸ™

      1. Jeg klarte det de som burde ha visst det ikke klarte đŸ€” Å det var Ă„ sette mobilen tilbake til fabrikkinnstillinger fra PC’n, sĂ„ nĂ„ er den oppe Ă„ gĂ„r med de viktigste appene mine. Jeg kan ikke bruke fingeravtrykk pĂ„ mobilen, ettersom jeg hele tiden mister huden pĂ„ fingrene. Har lagt inn kode og ansiktsgjenkjenning. Skal ordne med resten av appene i lĂžpet av dagen i dag 😊 Ha en fin sĂžndag, klem đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg