5 raske spørsmål – del 41

Heisann og hoppsann!

Det var en stund siden sist, men på mandag kom 5 nye spørsmål fra min svenske bloggvenninne Maria (@mariasvardag), som jeg henger med å svarer på. Du kan forresten sjekke ut bloggen hennes HER.

Spørsmål 1: Hva lenger du etter akkurat nå?

Svar: At ankelen min skal bli bra igjen, men også etter sol, sommer og varme.

 

Spørsmål 2: Hvilken følelse har du i kroppen i dag?

Svar: Trist og litt vemodig ettersom vi har mistet flotte Eva så alt for tidlig. Samtidig litt glede over at det er siste arbeidsdag denne uken, og en lang helg venter.

 

Spørsmål 3: Hvilke planer har du til helgen?

Svar: Gleder meg til helgen, for jeg skal treffe tidligere kollega og venn Terje etter veldig lang tid. Sammen skal vi på middag hjemme hos Bestisen. Jeg kan ikke huske om vi fysisk har møttes bare vi to eller alle tre de siste to årene. Uansett så er jeg 100% sikker på at det blir veldig koselig.

 

Spørsmål 4: Hvordan har dagen i dag vært?

Svar: Et redigert svar da jeg glemte å poste innlegget i går…  Det har vært en litt uvanlig dag, fylt med mange forskjellige følelser, vemod, tristhet pga det som skjedde denne uken. Samtidig glede for at vi her i Blogg blokka har stått sammen for å vise omtanke til henne som ikke lenger skal fortelle om hverdagen sin, og gled oss med fine tilbakemeldinger.

 

Spørsmål 5: Tror du at det er en mening med alt som skjer?

Svar: Det må jeg bare svare et stort NEI på. For meg er det ingen logikk i det, og jeg har en følelse av at det er ord man gjemmer seg bak når man ikke kan gi en god forklaring på noe som har skjedd. Disse ordene blir som oftest brukt de gangene en tragedie skjer, liten eller stor, og jeg blir veldig provosert når noen bruker dem.

 

Etter å ha lest igjennom svarene mine, ser jeg at det er mye negativt i de fleste av dem. Hadde spørsmålene kommet i forrige uke, så hadde jeg garantert svart helt annerledes.

Da jeg oversatte spørsmålene fra svensk til norsk har jeg en følelse av at de endret litt karakter etterpå. Noen ganger blir det bare sånn, for vi setter sammen setninger og ord litt forskjellige selv om vi er naboer 😉

 

 

7 kommentarer
    1. Fine svar og en vil få varierte svar etter hva en har opplevd. Høres koselig ut med den middagen med en tidligere kollega. Og tristheta med å mista en bloggvenn overraska, men samtidig skjønte jeg mer hva dette forumet er. Og jeg er ikke av dem som har hatt den kontakta jeg ser flere beskriver, likevel… Vi må ta vare på hverandre <3.

      1. At denne ukens triste beskjed har påvirket svarene er det ingen tvil om, for det ligger bak i tankene hele tiden.

        Jeg flytta jo ut av blogg.no til nouw for noen år siden, når det var så mye rot og i forbindelse med endringen. Det ble aldri det samme samholdet på den nye plattformen, og jeg kom til å savne alle dere enormt. Valgte derfor å flytte tilbake igjen 100%, og jeg har ikke angret en dag. I den tiden hadde nok jeg mest kontakt med Eva på Facebook, men kontakt hadde vi. Jeg er enig med deg, vi må ta vare på hverandre og tørre å spørre om folk har det bra og være forberedt på det svaret vi får.

        Håper din torsdag blir god 🥰

        1. Her er det straks jobb, på kontoret før biblioteket – må ha ferdig en presentasjon like over helga. Så klart blir en fargelagt, og enig med deg om at vi har et godt samhold her. Og en må tåle de svara som gis, det er viktig at folk tør gi svara også. Takk, du må ta vare på deg sjøl denne mai-torsdagen <3.

    2. Her er det straks jobb, på kontoret før biblioteket – må ha ferdig en presentasjon like over helga. Så klart blir en fargelagt, og enig med deg om at vi har et godt samhold her. Og en må tåle de svara som gis, det er viktig at folk tør gi svara også. Takk, du må ta vare på deg sjøl denne mai-torsdagen <3.

    3. Ja, det var så trist at gode, snille Eva skulle gå bort så brått og altfor tidlig. ❤️ Jeg var innom bloggen hennes iblant, mest for noen år siden, men også i det seinere.🌹

      1. Ja mange av oss har blitt berørt av at Eva har gått bort, og vi har gått sammen å kjøpt krans til bisettelsen i morgen. Det var Bunny som tok initiativet til. Da jeg var bort fra blogg.no hadde jeg mest kontakt med henne igjennom Facebook, men etter at jeg kom tilbake ble det mest på bloggen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg