5 raske spørsmål – del 40

Heisann og hoppsann!

I går kom 5 nye spørsmål fra min svenske bloggvenninne Maria (@mariasvardag), som jeg henger med å svarer på. Du kan forresten sjekke ut bloggen hennes HER.

Spørsmål 1: Kan du beskrive den absolutt verste frisyren du har hatt?

Svar: Den eneste jeg kan huske, er da jeg tok permanent første gangen. Håret tok ikke permanenten, så de måtte bruke en veldig sterk olje for å få det til å sitte. Hva skjedde? Jo jeg endte opp med skikkelig krusete hår, som det ikke gikk å få en kam igjennom. Jeg vasket håret hver dag i en uke før det ble mer naturlig krøller. Permanenten ble tatt på langt hår, men rakk rett under øret da jeg gikk ut av salongen. Da hadde det ikke blitt klippet.

 

Spørsmål 2: I hvilke situasjoner føler du deg sjenert?

Svar: Jeg vet egentlig ikke om jeg blir så sjenert for noe lenger, og kan faktisk ikke komme på noe akkurat nå. 

 

Spørsmål 3: Når sang du sist for deg selv, og for noen annen?

Svar: Jeg synger for meg selv hver eneste dag, både til og uten musikk. Jeg tror ikke at jeg bevist synger for andre, men jeg glemmer meg ofte når jeg er ute eller i butikker. Da jeg nynne og synge på en sang jeg liker uten at jeg tenker over det. Ikke høyt så alle kan høre det, men de som er i nærheten kan.

 

Spørsmål 4: Finnes det noe du har drømt om å gjøre lenge som du ikke har gjort, og hvorfor har du ikke det? 

Svar: Jeg har hatt veldig lyst til å reise til Cuba, men jeg har flyskrekk og klarer ikke tanken på å være innestengt i det metallrøret i så mange timer. Får angst bare av å tenke på det…

 

Spørsmål 5: Når gråt du sist så andre så det, og når gråt du når var alene?

Svar: Jeg er en person som lett tar til tårene (arvelig belastet), men å gråte foran andre mennesker har jeg ikke så lett for. Har vært sånn helt siden jeg var barn… Helt ærlig så husker jeg ikke akkurat når det var, men sikkert en gang sammen med Bestisen når vi så på noe TV. Alene, ja det var faktisk i går når jeg så brutalitetene fra krigen i Ukraina. I byen der folk var myrdet og etterlatt på gaten som de ikke var verdt noen ting. De tårene som kom da var en blanding av sorg og sinne 😡

 

14 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Ettersom jeg kun blogger her nå, holdt jeg nesten på å sjekke om Maria hadde lagt ut noen. Lån i vei når det passer 😊
        Formen er ikke noe særlig bedre, men jeg måtte ut for å handle litt. Nå er jeg helt skutt, og skal ta meg en strekk etter at jeg har spist middag.

    1. Ja, hårfrisyrer! Skrekk og gru! Det har vært mange forskjellige varianter opp gjennom årene og alle har ikke vært like kledelige kan man trygt si. Det er hjerteskjærende å se bildene fra krigen og døde mennesker som ligger rundt om i gatene. Forsvarsløse mennesker som er blitt torturert og drept. Helt grusomt!

      1. Hehe, ja jeg tror nok de fleste av oss har hatt noen mislykkede frisyrer opp igjennom årene 😉 Det er grusomt det skjer i Ukraina, og det er så vondt å se det på nyhetene 🥺

    2. Vi har satt av sparepenger for Cuba-tur, og satser på at det blir en eller annen gang i fremtiden. Svigerinna til samboeren min er derfra. Håper du også kommer deg dit en gang!
      God bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg