5 raske spørsmål – del 31

Heisann og hoppsann!

I dag kom 5 nye spørsmål fra min svenske bloggvenninne Maria (@mariasvardag), som jeg henger med å svarer på. Du kan forresten sjekke ut bloggen hennes HER.

Spørsmål 1: Er du av typen som strigråter av triste filmer?

Svar: Ja, jeg er helt håpløs. Da jeg var yngre syntes jeg det var flaut at noen så jeg gråt, så jeg forsøkte uten hell å skjule det.

 

Spørsmål 2: Fotfetish er den vanligste seksuelle avvikelsen i verden. Hva syntes du om føtter?

Svar: Det visste jeg faktisk ikke, hmmm 🤔 Føtter er greie de, men jeg blir ikke seksuelt opphisset av dem.

 

Spørsmål 3: Har du bråket med noen i trafikken?

Svar: Jeg har ikke startet en krangel, men en illsint mann begynte å bråke med meg en gang. Han kjørte nesten inn i siden på bilen min, etter at han selv ikke overholdt vikeplikten. Han rev opp min bildør og begynte rope og skrike til meg. Da klikket det helt for meg, og jeg nærmest spratt ut av bilen å skrek tilbake. For å gjøre en veldig lang historie kortere, fortalte jeg han akkurat hva jeg syntes om bilkjøringen hans og oppførselen hans. Dette var rett ved en bussholdeplass, så vi hadde et stort publikum. Da jeg var ferdig med å skjelle han ut, klappet de og vedkommende nærmest krøp inn i bilen igjen. I ettertid har jeg tenkt at det var godt han bare hadde det i munnen og ikke i nevene 😲

 

Spørsmål 4: Hva var de dårligste fagene dine på skolen?

Svar: Alle bortsett fra engelsk og kreative fag som håndarbeid og tegning. Når man er ordblind, og lærerne mener man er dum i hode går det ikke så greit.

 

Spørsmål 5: Har du noen gang misforstått teksten i en låt?

Svar: Hehe, ja flere ganger, men den jeg husker best er nok Frank Zappa’s låt Bobby Brown goes down 🤣.

#utfordring #spørsmålogsvar

 

16 kommentarer
      1. Vanligvis pleier heller ikke jeg å krangle med noen, men den gangen klarte jeg ikke å la være. Klikket helt pga ordbruken og oppførselen hans, i tillegg til at feilen var ene og alene hans.
        Jeg har hørt om fotfetish, men visste ikke at det var så utbredt 😉

    1. Ååå, så fint, morsomt og herlig. Så kjedelig med ordblindhet, det var så lite kunnskap. Heldigvis har det blitt bedre. Tror jeg har en avart av det sjøl, for det blir så lett skrivefeil som jeg først greier å se en god stund etterpå. Klem <3

      1. Tusen takk 🥰 Jeg håper virkelig ikke at dagens skoleelever blir like dårlig behandlet som jeg ble. Det var verst fra 1 – 4 klasse, hvor vi hadde en nyutdannet frøken som ikke hadde undervist før. Hun forsto (eller ville) ikke at jeg var ordblind og tallblind, og anså meg som dum å lite lærevillig. Den gangen var det inn å lære seg salmevers utenat til “kristendomstimen”, og jeg husker godt at mamma hjalp meg med å lese dem opp for meg å jeg lærte meg dem på den måten. For jeg visste at frøken ville dra fram meg til å gjengi dem.

        1. Uff, jeg kjenner jeg får frysninger og tårer i øynene av å lese det du skriver. Det er gjort så mye urett. Og se i dag, du har et kjempebra språk. Ser også ut som du hadde kloke voksne rundt deg. Det er gjort så mye feil ovenfor barn. Varm klem til deg <3

          1. Tusen takk 🥰 De var ikke de lykkeligste årene på skolen nei. Da jeg var i tenårene så jeg et program på SVT om ordblindhet. Der lærte de bort en teknikk med å gjenkjenne ordene i stedet for å lese dem. Det prøvde jeg og det fungerte veldig fint 🥰

    2. Jeg har blitt verre og verre når det handler om å bli rørt til tårer. Ikke verst at du har blitt blogger med tanke på at du har slitt med dysleksi. Det er i alle fall ikke lett å se at du har hatt slike problemer når en leser bloggen din.😊

      1. Som tenåring lærte jeg meg teknikken med å gjenkjenne/memorere ordene i stedet for å lese dem. Etter hvert gikk det som en drøm, men det hender jo det blir helt feil også 😉

      1. Jeg tenker at når jeg først har bestemt meg for å svare på disse spørsmålene, så skal jeg være dønn ærlig. Vet at enkelte svarer det de tror at andre vil at de skal skrive, men da er jo poenget borte. Koselig at du liker å lese dem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg