5 raske spørsmål – del 27

Heisann og hoppsann!

I dag kom 5 nye spørsmål fra min svenske bloggvenninne Maria (@mariasvardag), som jeg henger med å svarer på. Du kan forresten sjekke ut bloggen hennes HER.

Spørsmål 1: Har du vært med om noe overnaturlig?

Svar: Ja flere ganger, men jeg forteller bare om en av dem. Jeg var på gravlund å stelte min pappas grav, sammen med mamma. Da så jeg en eldre mann med brillene oppe på pannen, i mørk bukse og rutete skjorte som gikk forbi oss. Da jeg reiste meg opp og snudde meg, var han borte. Jeg spurte mamma hvor ble mannen av, men hun svarte at det hadde ikke gått forbi noen mann. Hun sto jo å så rett på der “han” gikk, så hva var det….?

 

Spørsmål 2: Kan du nevne noe du angrer på at du aldri gjorde?

Svar: Jeg hadde mye kontakt med en av mammas gode venninner etter at hun gikk bort. Vi pleide å ringe ofte å prate, og i dette tilfelle hadde hun kommet hjem fra sykehuset hvor hun hadde hvert pga hjerteproblemer. Jeg hadde tenkt å ringe henne den kvelden, men var så trøtt og sliten så jeg bestemte meg for å vente til dagen etter. De skulle jeg ikke ha gjort, for neste morgen fant hjemmesykepleieren henne død. Lærdommen her, utsett aldri til i morgen det du kan gjøre i dag.

 

Spørsmål 3: Hva ville du gjort om du fant en lommebok, som tilhørte en nabo du ikke likte?

Svar: Jeg ville ha levert den tilbake med en gang. At jeg eventuelt ikke likte vedkommende, har ingenting med saken å gjøre. Jeg ville aldri kunne beholde noe som ikke var mitt, bare for at jeg mislikte en person.

 

Spørsmål 4: Vet du hvorfor dine foreldre valgte ditt navn?

Svar: Nå har det seg sånn at mine foreldre hadde bestemt at jeg skulle hete Marit, men i etasjen over der vi bodde på den tiden ble det født en jente noen uker før. Hun fikk navnet Marit, og da ville ikke mine foreldre kalle meg det samme. Så hadde det seg sånn at mamma likte godt den britiske sangerinnen Vera Lynn, og syntes navnet var fint. I utgangspunktet ble jeg døpt bare Vera, men endret det selv til Vera Lynn for en del år siden.

 

Spørsmål 5: Har du noen gang bedt til gud om bord i en fly, bare for å være på den sikre siden?

Svar: Nei aldri, for det er nemlig liten vits å be til noe jeg ikke tror på

#utfordring #spørsmålogsvar

 

4 kommentarer
      1. Tusen takk, hyggelig at du syntes 🥰 Det er gøy å svare på disse spørsmålene, og jeg bestemte meg for at hvis jeg skulle gjøre det så måtte jeg være 100% ærlig.

    1. Utrolig fine og fyldige svar. Dette er så fint å lese. Kanskje det var din pappa du så der ved grava. Jeg tror på sånt..At det er noe mellom himmel og jord.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg