5 raske spørsmål – del 14

Image by Peggy und Marco Lachmann-Anke from Pixabay
Image by Peggy und Marco Lachmann-Anke from Pixabay

Heisann og hoppsann!

På fredag kom det 5 nye spørsmål fra min svenske bloggvenninne Maria (@mariasvardag ), og jeg henger med og svarer selv om jeg er litt sent ute. Du kan forresten sjekke ut bloggen hennes HER.

Spørsmål 1: Hvilken er din favorittfarge?

Svar: Rosa er nok den fargen som gjør meg mest glad, og som jeg liker best. Allikevel er jeg også veldig glad i lilla og noen grønnfarger.

Spørsmål 2: Hvis du ikke kunne ha mobiltelefonen din på en uke, hva ville du savne mest?

Svar: Det må bli å ikke kunne ta bilder. Jo da, jeg har fotoapprat som gjør jobben like bra, men det er litt mer jobb å få lastet bildene opp på sosiale medier.

Spørsmål 3: Hvilke tre egenskaper hos deg selv setter du høyest?

Svar: Positivitet, humor og medfølelse for andre (dyr og mennesker)

Spørsmål 4: Hvilken matrett kan du ikke leve uten?

Svar: Huff den var lei…, men min første tanke var ribbe, medisterkaker, medisterpølser og surkål. For da jeg ikke spiste kjøtt på en helt år (bare for å bevise at jeg kunne), var det julematen som avgjorde at jeg begynte å spise kjøtt igjen.

Spørsmål 5: Hvordan behandler du mennesker du ikke liker?

Svar: I jobbsammenheng akkurat som de jeg liker, ellers kan man ikke fungere på arbeidsplassen. I det private så unngår jeg de personene hvis det er mulig, og hvis ikke er jeg så høflig og hyggelig jeg kan.

#spørsmålogsvar #utfordring

 

6 kommentarer
      1. Jeg ser det sånn at man oppnår ikke noe med å være uvennlig, selv om man ikke liker en person. Spesielt på jobben er det ekstra viktig at man har en god tone, uansett hva man måtte mene om hverandre. Jeg vet at det er mange som ikke klarer det, noe som jeg har bevitnet flere ganger. Miljøet blir helt ødelagt.

    1. Jeg er også kjøtteter, og har også levd et år uten kjøtt en gang for lenge siden. Så når det da kommer til kjøttfrie mandager og sånne ting, så sliter jeg faktisk litt 😉 Men….når jeg er alene hjemme, så lager jeg sjelden middag. Og da blir jo ofte det kjøttfrie dager 🙂 Så egentlig er jeg vel litt sånn halvveis vegetarianer eller noe lignende 😉
      Fine svar på spørsmålene synes jeg 🙂 ♥

      1. Tusen takk 🥰 Jeg har noen kjøttfrie dager i uka nå, mest for at jeg skal få i meg mer grønnsaker. Ellers prøver jeg å lage meg middag hver dag, men det er ikke alltid jeg lykkes med det. Skal snart lage mine vegetariske burgere, for det begynner å bli tomt i fryseren 😉

    2. Spennende med slike spørsmål, hvor man lar andre får bli bedre kjent med seg. Svaret ditt på spørsmål fem handler nok mye om respekt. Fint å lese. 🙂

      1. Jeg syntes det er både gøy og til tider litt utfordrende å finne svar på alle spørsmålene. Ja du har nok rett i at det handler om respekt. Alle fortjener det, og så er det jo noe med at den/de man ikke liker kan jo ikke for at kjemien ikke stemmer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg