Oppsal senter i dag

For noen år siden ble det gamle Oppsal Senter jevnet med jorden, og et nytt mindre nærsenter ble bygget. Rundt om senteret ble det også bygget flere høyblokker. Veldig mange, inklusiv meg selv, var veldig skeptisk til hvordan dette skulle bli. Det jeg tenkte veldig på var, at de sa at det ikke skulle bli noen parkeringsplasser. Når man har en stor matbutikk som Meny der, vil jo folk handle inn til helgen. Det betyr at man ikke orker å bære mange poser hele veien hjem. Heldigvis ble det ikke sånn.

I slutten av mai var det offisiell åpning med pomp og prakt, men alle bygningene rundt var ikke ferdig bygget enda… Nå er alt ferdig, og de aller fleste har flyttet inn.

Nedenfor et lite knippe bilder hvordan det ser ut.

På gatenivå i senterbygningen finnes det renseri, dyrebutikk, begravelsesbyrå og en klesbutikk. Vis av vis er det en matbutikk med både norske og utenlandske varer, et asiatisk spisested og en kafe/restaurant med mulighet for å sitte ute.

Inne i senteret har vi Nille, Ark bokhandel, Life, Auster frisør, blomsterbutikk, apotek, Kaffekos og Meny. Det er ikke stort, men de har stort sett det man trenger til det daglige. De aller fleste butikkene ligger rundt en åpen plass, hvor det er lett å få oversikt. Det som kanskje er litt trist, er at det er ikke så mange mennesker der. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang, etter åpningen, har gått i kø inne i matbutikken eller måtte vente noe særlig på å betale. Om det er for at man har vennet seg til å reise ned på Bryn, hvor det er et større senter med flere butikker vet jeg ikke.

Ved inngangsdøra så jeg det sto en stor plakat om at nye butikker kommer på nyåret. Skal bli spennende å se hva det blir.

Da vi hadde det gamle senteret var det kun uteparkering, noe som var en utfordring. Den lå i en helling, og var stort sett såpeglatt hele vinteren. Jeg har flakset som ei kråke flere ganger der, når jeg skulle prøve å komme meg fra bilen og inn. Nå har vi fått innvendig garasje, så vi slipper det problemet. Den er ikke så stor, så det er ikke på langt nær plass til like mange biler der inne.

Sånn alt i alt, så vil jeg si at det har blitt ganske fint på Oppsal senter ;o))


#oppsal #senter #nærsenter #shopping #boliger #nytt #blogg

10 kommentarer
    1. Fine senter det der. Byger man noe i dag bygger man for fremtiden med tanke på alle slags folk, med god plass og varriert butikkutvalg.
      Regner med at det er nok av folk der nå om dagen.

    2. jeg hadde hatt mer enn nok butikker om jeg hadde hatt dette senteret i min nærhet :=) synes dette såg flott ut eg ,men håper folk besøker senteret nok til att det går rundt,ikke noe er værre enn tomme butikklokaler

    3. fruensvilje.blogg .no: Det ville ha blitt trist om butikkene flyttet ut, for at det ikke gikk rundt. Da blir det et spøkelsessenter, og de har vi faktisk hatt mer enn nok av rundt her.

    4. Siv Svanem: Det ser veldig pent ut, men jeg forstår jo litt frustrasjonen til de som bor i villaer bak disse blokkene. De har mistet all utsikten sin. Vi har vært veldig heldig her på Oppsal, ikke mye nybygg i det hele tatt ;o))

    5. solliv: Hadde jeg hatt råd til å flytte til en av blokkene ville jeg kanskje ha gjort det. T-banen rett utenfor døra, og ikke hadde jeg behøvd å ta på yttertøy for å gå i butikken ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg