Vinja i farta igjen

Jeg skjønner egentlig ikke at kattene aldri lærer… De elsker å spise på de grønne plantene mine, spesielt fredsliljen. Så går det en liten stund, og de begynner å brekke seg å kaster opp litt her og litt der. For det går jo selvsagt ikke ann å gjøre ferdig på et sted! Så kan det gå noen minutter, så kan de sitte ved planten igjen!!

I dag lurte Vinja seg opp på trekkspillet som står ved siden av bordet fredsliljen er plassert på uten at jeg merket det, og i det jeg oppdaget henne var hun i god gang med å spise på et av bladene. Det hjelper ikke å rope og skrike, for hun lukker bare ørene å fortsetter. Når jeg reiser meg opp fra stolen derimot får hun fart på seg. I dag slo jeg i bordet så hun skvatt til litt, men bare et lite øyeblikk så var hun i gang igjen. Da måtte jeg reise meg opp for å jage henne…. Hun har heldigvis ikke fått spist så mye, for hun har ikke kastet opp….., enda!!

Her ser hun veldig uskyldig, og nesten som om hun har en fin samtale med rotta, hihi!! Jeg elsker henne og søsteren over alt på denne jord, og uansett hvor rampete de er så klarer jeg ikke å være sint på dem lenge. De ser på meg med sine gulgrønne øyne og skakker på hode, og da smelter jeg jo totalt vettu 💖


#katter #rampete #fredslilje #plante #spise #vinja #ronja #blogg

12 kommentarer
    1. Uff…fredslilje er vel ganske giftig den..men kanskje de spiser det for Ã¥ klare Ã¥ kaste opp? Har du prøvd med litt kattegress hjemme? SÃ¥ de kan spise det i stede..Eller sÃ¥ liker jo katter Ã¥ leve litt farlig…hihi..uff…bra de fÃ¥r det opp..men kjenner igjen det med noen “ruker” her og der…ikke pÃ¥ et sted nei….

    2. Toini: Det er nok for å få opp en hårball eller to tenker jeg ;o)) Jeg tror jeg har et par poser med kattegress frø, som jeg helt hadde glemt. Får se å få sådd det, så kanskje fredsliljen får stå i fred ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg