Da jeg ble født

Da jeg vokste opp var det en del ting jeg ikke viste om meg selv, som jeg gjerne ville vite. Som for eksempel når på døgnet jeg var født, var det en rask fødsel eller dro det ut. Var det noen som jeg lignet på. Grunnen til at jeg ikke viste disse tingene, er for at jeg er adoptert.

Før jeg kom i kontakt med mine biologiske foreldre, pleide jeg å jakte rundt på informasjon om hva som skjedde på den dagen jeg ble født på forskjellige år. Det kunne være de mest idiotiske ting jeg fant, men det spilte ingen rolle for det skjedde på min dag.

En av tingene jeg fant var på yr.no, hva slags vær det var den dagen jeg ble født. Da jeg fant informasjonen første gangen, viste jeg ikke hvilken tid på døgnet jeg var født. Det vet jeg nå, kl 18:50 på 1. juledags kvelden, men jeg hadde ikke hatt noe hastverk med å komme. Min mor hadde hatt veer siden julaften.

Som man kan se fra bilde, så var det ikke superkaldt når jeg valgte å se dagens lys, men det snødde ;o))

#funfact #informasjon #251260 #juledag #vær #vite #adoptert #biologsk #foreldre #blogg

8 kommentarer
    1. artig å finne slike innformasjoner :=) jeg har en fødselsbok som mine foreldre skrev litt i har den ,kanskje jeg skal se om dei har skrevet noe om været da jeg ble født :=) det var jo i Tacoma i juni ,men det kunne jo hende det regnet da :=)

    2. fruensvilje.blogg .no: Jeg har et fotoalbum hvor det står litt informasjon, men det var jo ikke mye mamma og pappa fikk vite. Heldigvis kunne min biologiske mor fylle inn de hullene jeg hadde ;o))

    3. Ja nÃ¥r man er adoptert, tror jeg det blir ekstra viktig Ã¥ finne sÃ¥nne ting….man vil ha svar, og nÃ¥r man ikke fÃ¥r den infoen med engang, ja da vil man ihvertfall vite…Jeg aner ikke nÃ¥r pÃ¥ dagen jeg ble født…og har ikke tenkt over det engang..hihih

    4. Det er sÃ¥ mye jeg ogsÃ¥ gjerne skulle ha visst, og jeg er jo ikke adoptert. Men før en er 28 sÃ¥ er slike ting ikke sÃ¥ interessante, det er sÃ¥ mye annet Ã¥ oppdage og utforske at en ikke tenker Ã¥ spørre om slikt. Og plutselig hadde jeg ikke noen Ã¥ spørre lengre …

    5. Toini: Jeg husker at jeg syntes det var litt ekkelt når alle venninnene mine fortalte når på dagen de var født. Jeg kom da med en liten hvit løgn, om at jeg var født på ettermiddagen. Så viste det seg at det ikke var så galt ;o))

    6. Marit: Akkurat det har du rett i, at de fleste ikke er så interessert i å få greie på slike ting. Mitt tilfelle var jo litt annerledes. Når jeg begynte med slektsforskning, husker jeg at jeg angret bittert på at jeg ikke fulgte med når besteforeldrene pratet om gammel slekt. Plutselig var de borte, og alle historiene var arkivert så langt bak på hardisken at det ikke var mulig å finne den igjen.

    7. Veronica Rona Thomassen: Selv om jeg viste at jeg var adoptert fra jeg var liten, sÃ¥ fortalte jeg det ikke til venninnene mine før jeg ble voksen. Derfor “fant jeg pÃ¥” nÃ¥r jeg født og hvor og alt det der. Det rare var at nÃ¥r jeg endelig fikk svarene, sÃ¥ var ikke mine fiktive historie sÃ¥ ulik ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg