How it ends

Jeg skrev i går at jeg hadde blitt forkjølet med feber, og at formen ikke akkurat var på topp. I dag har feberen sunket noe, men jeg har til gjengjeld mistet stemmen å går rundt å visker til kattene. Jeg holder meg inne og slapper av i dag, og da blir litt film. Orket ikke å høre på lydbok i dag, så jeg gikk inn på Netflix og begynte å lete etter noe jeg kunne se på.

Nå er jeg veldig glad i katastrofefilmer, og kom raskt over en helt ny film som faktisk ble lagt ut på Netflix i går som heter How it ends. Det er en ganske mørk film med veldig lite innslag av humor. Skal jeg se en sånn type film, må det være litt humor for å lette litt på stemningen. Denne ble litt tungt og vanskelig å se, men jeg klarte jo ikke å slå den av heller og følte meg faktisk litt deppa når filmen sluttet.

Handlingen begynner med at advokaten Will (Theo James) er på besøk hos sine fremtidige svigerforeldre i Chicago, for å be svigerfar om lov til å gifte seg med datteren Sam (Kat Graham). De har nettopp funnet ut at hun er gravid og venter en sønn. Svigerfar (Forest Whitaker) er ikke av de letteste, og besøket ender i en liten krangel. Tilbake på hotellet ringer Will til Sam og forteller om besøket, og under samtalens gang begynner ting å skje hos Sam i Seattle. Det høres ut som et jordskjelv og samtalen blir brutt.

Will drar til flyplassen for å reise hjem, men alle fly er innstilt så han drar tilbake til svigerforeldrene. De er i ferd med å forlate leiligheten, og svigerfar har bestemt seg for å dra til Seattle for å finne Sam. Will blir da med han.

Resten av filmen handler om deres ferd mot Seattle, hvor de blir forfulgt, beskutt og ranet… Etterhvert som filmen går blir Will og svigerfar bedre kjent på godt og vondt, og det begynner også sakte men sikkert gå opp for dem at det som har skjedd i California kanskje var et jordskjelv allikevel…..!!

Hvis du liker litt mørke og dystre filmer så er denne for deg, hvis ikke styr unna!

#film #netflix #howitends #katastrofefilm #mørk #dyster #blogg

10 kommentarer
    1. God bedring. Håper du har en god natts søvn foran deg. Liker for det meste filmer som er basert på fakta fra virkeligheten.

    2. Nei, er vel ikke filmen for meg tenker jeg…liker Ã¥ bli glad av filmer jeg. Eller musikk og / eller fin natur eller noe…sÃ¥nn Mamma Mia filmer elsker jeg…

    3. Toini: Tusen takk ;o)) Filmen var jo fin og dramatisk, men som sagt litt i mørkeste laget for meg. Liker nok litt mer action krydret med litt humor jeg ;o)) Ha en fortreffelig søndag.

    4. Helge: Tusen takk ;o)) Det ble sent, men jeg sov godt når jeg først kom under dyna ;o)) Liker også den type filmer som du beskriver, serlig hvis man kjenner litt til originalhistorien bak.

    5. solliv: Jeg er nok heller ikke så glad i filmer som får meg trist og deprimert. Det tar lang tid før jeg klarer å riste de følelse av meg. Når du nevner Mamma Mia, så har vi skaffet billetter til premieren av no 2. Den første er en favoritt, så jeg gleder meg virkelig til å gå å se den nye ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg