Litt hjelp til fuglene

Etter så lang tids tørke er det ikke så enkelt for fuglene og andre smådyr å finne vann. Derfor gikk jeg på skattejakt i skapet for å finne noe jeg kunne bruke som fuglebad eller drikkekar. Det eneste jeg fant som kunne brukes var en folieform, som ikke er det beste å bruke ettersom den er så lett. Jeg lette etter noe å legge i bunnen som vekt, men jeg fant ingenting. Håper nå bare ikke skjærene velter fatet etter de har vært der å tatt sitt.

Akkurat så utspekultert er de nemlig, for det har jeg sett. De kommer flaksene, drikker seg utørste å så velter de hele fatet sånn at ingen andre skal få nyte godt av vannet. Først megselv og så megselv, men deretter ingen andre.

#tørke #tørt #drikke #vann #fugler #smådyr #hjelp #dyrehjelp #fuglebad #vannbad #folieform #blogg

8 kommentarer
    1. Ja det er nok mange som tørster nÃ¥…SmÃ¥ vannpytter og steder det vanligvis er vann..er tomme…Zevs gÃ¥r alltid innom disse “postene” og blir like skuffet hver gang..hihih…

    2. solliv: Over helgen skal jeg stikke innom Hageland eller Plantasjen, for å se om jeg finner noe mer stødig jeg kan bruke. Kan være greit å ha et fat senere også, når det ikke er fult så tørt.

    3. Toini: Ja denne tørken er ikke lett for de som lever ute i naturen, og da er det veldig greit å gi en hjelpende hånd. Jeg har alltid vann på flasker med bobler fra Sodastreamen, og det går en del flasker nå.

    4. Toril sin hverdag med musikken: Jeg har gjort det samme før når det har vært tørt en stund, for det er ikke mye vann å finne rundt her nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg