Flat som ei pannekake…

Jeg var fast bestemt på å holde timen min hos fysioterapeuten min i går, og tenkte at det kanskje ville være bra for nakken min.. Den er jo ikke bra, som jeg fortalte i mitt forrige innlegg. Jeg kan jo like godt si det med en gang, det ble ingen behandling :o((

Årsaken var Forden, som sto å hang med fronten på venstre side… Forhjulet mitt var flatt som en pannekake, og det ville ikke hjelpe å fylle på mer luft heller. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å ringe NAF for å be dem komme å hjelpe meg. Ettersom det var midt i rushtrafikken tok det i overkant av en time før en hyggelig kar kom…

Han slet med å få av mutterne, for utenpå dem satt noen pynteskruer som slettes ikke ville løsne. Jeg tror han brukte mer tid på få mutterne, enn på å skifte til reservehjulet. Noe jeg faktisk ikke trodde jeg hadde, noe som sier litt om hva jeg vet om bilen min, hihi!!

Det er godt jeg ikke skal kjøre så lenge og langt med dekket, for jeg kan jo ikke kjøre fortere enn 80 Kmt med det. Jeg har ikke skiftet til sommerdekk enda, har time på verkstedet først neste fredag. Uansett er det en god følelse å slippe å sjekke om det er nok luft i dekket, og etterfylle i tide og utide. 

Det aller beste var at som NAF medlem, kostet det meg ingenting å skiftet dekket ;o))

#forden #ford #sommerdekk #reservehjul #bil #flatt #dekk #naf #veihjelp #service #blogg

8 kommentarer
    1. Naf, Viking og Falck gjør en kjempejobb og hjelper mange i løpet av et år. Er medlem av Falck selv noe jeg har vært i sikkert 10 år. Håper det går bedre med nakken din etter hvert.

    2. Naf-medlemskapet er gull verdt, har jeg funnet ut! Og om jeg bare er med, så spiller det ingen rolle hvem sin bil det er! Min kjæres turbil har havarert et par ganger, og det har blitt like gratis! Hurra for NAF! 🙂

    3. annebe: Ja og NAF er nok det beste, ettersom det ikke kostet noe for meg at de kom Ã¥ hjalp meg… Tusen takk :o)) Nakken min er fortsatt vond, sÃ¥ jeg blir hjemme i morgen ogsÃ¥… Da fÃ¥r jeg et par dager til Ã¥ komme meg pÃ¥ ;o))

    4. Helge: Så lenge faren min levde hadde jeg gratis medlemskap i Viking, og så gikk det noen år innen jeg fikk meldt meg inn hos NAF. De gjør alle en god jobb, men jeg vet ikke om man slipper å betale ved uttrykning hos Falck og Viking? Jeg håper også at nakken bedrer seg etter hvert ;o))

    5. frodith: Ja, veldig glad for det… Ikke sÃ¥ lett Ã¥ ordne det selv heller denne gangen, siden bilen sto inne i en trang garasje. Angrer ikke pÃ¥ at jeg meldte meg inn som medlem av NAF nÃ¥ ;o))

    6. Margrethe: Jeg angrer ikke at jeg meldte meg inn, for det er som du sier GULL verdt ;o)) Tror ikke at man slipper å betale ved medlemskap i noen av de andre selskapene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg